Bukefalos 28 år!

När telefonen skapar ord som du inte alls tänkt sms:a..

Haha måste dela med mig av en felskrivning jag fick alldeles nyss :D

Sambon skriver: "Jag älskar dig min hjärna."

Sätter en ganska stor slant på att han menade "mitt hjärta" :p Hans telefon måste verkligen ha velat autocorrecta honom!
 
Åh den telefonen, igår kväll var den på gång igen. Mitt i en konversation om IKEA så hoppar det in "Jag ska köpa en bra jude och tre billiga" Skulle givetvis stå kudde... Senare ska jag avsluta med att skriva något, tror det var hejdå. Då klämmer telefonen ur sig habibi.
 
Hahaha :laugh:

min telefon lever verkligen ett eget liv och ändrar inte bara ord utan gärna hela meningar

jag fick ett konstigt sms av pappa igår när jag och mamma väntade vid stallet som löd något i stil med:
jag kommer strax, ska bara slänga in kaninen i ugnen och göra kart dukningen först :)
Ehh.. jag blev tvungen att fråga om han tänkte bjuda på vår kanin till middag, men så var inte fallet han skulle tydligen slänga in hö till kaninen och göra klart buren först.. :p


I morse frågade jag min chef om jag skulle jobba imorgon eller om jag kunde åka upp till dalarna och fira missfostret.
(lite komiskt då min mamma kommer från dalarna) men det skulle ju stå midsommar!:cautious:
 
HAHAHA :D Underbara tråd! :rofl:

Min bror: Fruitcake ölen var skitäcklig!! :(
Jag: Men den var kul! ^^ Spara kalkylerna!

Jag gav min bror 25 udda öl när han fyllde år och har bett om kapsylerna, inte kalkylerna..

Till en vän:
Jag: Fan Dirty att jag inte hörde av mig inna, det kom grejer ivägen för att köra hoj idag..

"Dirty" skulle vara sorry.. tror aldrig att jag skrivit "Dirty" (med stort D dessutom..) på min lur.. :meh:

Till en annan vän:
Jag: Ne jag kommer inte.. skulle kunna lägga mig påfarten och somna just nu..

På marken skulle det stå, inte påfarten.. :p
 
Skulle smsa min kompis: "Hoppas bebisen kommer ut snart!"
I stället skrev den: "Hoppas bevisen kommer ut snart!!"

Ha ha :)! Och det stämmer ju faktiskt det med... ;) Fast kanske "beviset" hade varit mer korrekt, för det är väl inte tvillingar?

OT: Men vad har ni för telefoner egentligen ;)? Min Samsung FÖRESLÅR 3 ord när jag börjar skriva på ett ord, som jag kan "klicka ner" om jag vill. Den ändrar inte på egen hand.
 
Min ändrar och gör mellanslag på eget bevåg. Oftast läser jag extra noggrannt om jag skickar till någon jag inte känner väl, men det händer ju att vissa meddelande är helt åt helskotta och absolut inte går att tyda eller gissa sig till vad som skulle stått egentligen :D
 
Dags att väcka upp denna löjligt roliga tråd tycker jag!

Jag fick ett sms av en vän för några veckor sedan där det stod att han "satt på jobbet och räknade ministrarna". Jag skrev tillbaka och frågade om Borg, Billström och gänget plötsligt börjat fika på Espresso House hela bunten, men det skulle självklart stå minutrarna...

Fyll på med fler roliga historier om ni har, kära bukisar! :)
 
Satt och smsade med en kompis då hon frågade mig vad jag skulle hitta på en specifik helg i oktober

"Jag ska åka till Gazaremsan och dra upp hummer"

Fick ett sms tillbaka där det stod

"...finns det hummer där? Och är det inte farligt där??"

Förstod inte alls vad hon menade tills jag läste mitt svar... På något sätt tyckte nog min telefon att Havstensund verkar vara ett orimligt ställe att besöka, och ändrade prompt till Gazaremsan :o
 
Kom på en till, det strandade en val i min stad för några år sedan och man bestämde sig då för att sänka den för att sedan ta prover på vilka parasiter som frodades i den. Bara det att när jag skulle berätta om detta i ett sms till en kompis så bytte T9 ordet parasiter till politiker.... :angel:

Min kompis skrattade gott och sa att det ju ändå var en freudiansk felstavning :o:D
 
Man behöver dock inte sitta och vänta på sms längre. Det finns rätt många roliga saker att läsa på forum där folk har använt sina telefoner när de svarat. Igår t.ex. läste jag om "penseln i sprintform". Helt obegripligt, om man inte i sammanhanget kunde klura ut att det betydde penicillin i sprutform....
 
Vi hade rasmästerskap i vår rasklubb i helgen, och kvinnan som ledde dag ett halkade ner i resultatlistan dag 2. Hon skulle skriva på Facebook:

"Det var kul att vara rasmästare över natten" men mobilen ändrade hennes status till " Det var kul att vara rasist över natten" :p!
 
Satt och smsade med en kompis då hon frågade mig vad jag skulle hitta på en specifik helg i oktober

"Jag ska åka till Gazaremsan och dra upp hummer"

Fick ett sms tillbaka där det stod

"...finns det hummer där? Och är det inte farligt där??"

Förstod inte alls vad hon menade tills jag läste mitt svar... På något sätt tyckte nog min telefon att Havstensund verkar vara ett orimligt ställe att besöka, och ändrade prompt till Gazaremsan :o

Nästan exakt den gjorde min kära mor i somras, skrev att hon skulle till Västbacken (också ett ställe på västkusten, en bit norr om Havsstensund) och telefonen ändrar till Västbanken :D
 

Liknande trådar

Ridning Hej, Jag var tvungen att fundera lite över rubriksättningen. Jag skulle kunna skriva mycket men jag ska försöka fatta mig kort. Jag...
2
Svar
23
· Visningar
3 269
Senast: nickan1
·
Relationer Jag har skapat ett nytt nick då jag vill vara anonym... (OBS långt!) Hur som helst, för ett år sen ungefär träffade jag på en kille som...
2
Svar
25
· Visningar
4 411
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 626
Senast: cassiopeja
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 602

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp