Bukefalos 28 år!

När telefonen skapar ord som du inte alls tänkt sms:a..

Gud, jag dör. :rofl: Vilken tråd, och vilka underbara "felskrivningar" ni råkar ut för.

Min telefon uppför sig, faktiskt, ganska normalt, jämfört med många andras i alla fall. Kul har blivit kuk ganska många gånger (för övrigt har jag nog aldrig skrivit ordet kuk i ett sms, så det är något telefonen helt väljer på egen hand). Hahaha fanns inte heller i min mobil, och då tyckte mobilen att Hagamannen var en ypperlig fortsättning på meningen jag försökte skriva.
Min bror skickade ett sms till mig en gång, när han var på väg till en affär som heter Isak. "Jag är på väg till Irak" stod det i det sms:et. Han hade dessutom ganska mycket kontakt med den affären, så han hade deras nummer inlagt i mobilen, självfallet under namnet "Irak". Jag tror fortfarande inte att han har fattat att stället hette Irak i hans telefon i typ fem år.
 
Nej, det är en Sony, men Hagamannen verkar vara ett ord som mobiltelefonerna tycker att folk borde använda mer? En del av orden man får som förslag är ju helt absurda, så man ens undrar om någon verkligen använder dem i dagligt tal?

En annan grej min mobil håller på med är om jag ska skriva "där" eller "får" i ett sms, oftast byter den dessa ord mot varandra, med en ganska... skruvad version som följd. "Är du där nu?" blir alltså "är du får nu?" Vad ska man svara på det, "ja, jag har förvandlats till en tacka." :rofl:
 
Idag fick jag ett meddelande från en kompis där det bara stod
"Jag vet att du tycker attackerna va söta"

:confused:

Han hade skrivit alpackorna men telefonen hade ändrat det till attackerna :laugh:
 
Min kompis skulle skriva till en som skulle hjälpa oss med matten (på danska) "vi er på vej" medan vi satt i bilen. Istället skickade hon "vi er påven"
 
Jag skrev en lååång beskrivning om mag- och tarmkanalen till en kurskamrat i maj, när vi hade en skoluppgift om det.

Hädan efter autocorrectar min telefon ALLTID "Nyköping" till "Analöppning". Vilket sätter mig i en del jobbiga situationer. Särskilt med tanke på att den jag oftast skriver Nyköping till är min chef.
 
Jag skulle skriva "hovslagaren kommer på tisdag kl 14" till min ledsagare. Det blev "hivsmittad kommer på tisdag kl 14" :confused: Jag såg det som tur var innan jag skickade. Hon hade nog börjat undra annars...
 
Min telefon kom med ett spännande förslag här om dagen. Jag skulle svara på ett sms till min kompis, jag skriver alltid på dialekt (bor i Österbotten, Finland) och skulle skriva ordet "nating" (=nånting). Min telefon tyckte att det ord jag ville skriva var "läshandikappad". Jamen visst? :confused: Är det ett ord som nån ens använder?
 
Skulle skriva en exalterad status på facebook om hur jag och hästen äntligen fått till lite galopp.
Min telefon ville dock hellre skriva "Hakkors i kvällssolen. Kan det bli bättre?".
 
Jag skulle på julfest med mina kollegor och skulle möta upp en av dem för att samåka till lokalen.
(vi kände inte varandra så väl, utan hade bara stött på varandra ett par gånger på jobbet)
Av någon anledning kunde jag sen inte följa med
( kommer inte ens ihåg varför ) så jag smsade kvinnan jag skulle åka med:
"Hej X, tyvärr kan jag inte följa med ikväll, hoppas att du får kuk ikväll"

Kan tillägga att jag inte upptäckte det förrän hon svarade...
Vi kände inte varandra särskillt väl och vi jobbade på samma förskola...

i efterhand har vi haft kul åt det, men var pinsamt då.. :P
 
Min kompis undrade vad vi skulle göra på musikteorin...

Hon: "Hej! Skulle vi jobba med 2-5-1;orna i dur eller moll imorgon?"

Jag: "Urban angel"


Tänkte skriva "Dur, antar jag" men iom att jag råkade ha det engelska tangentbordet så lät "urban angel" som ett bra förslag. Någon som råkar veta vad en urban angel är för något? :D
 

Liknande trådar

Ridning Hej, Jag var tvungen att fundera lite över rubriksättningen. Jag skulle kunna skriva mycket men jag ska försöka fatta mig kort. Jag...
2
Svar
23
· Visningar
3 240
Senast: nickan1
·
Relationer Jag har skapat ett nytt nick då jag vill vara anonym... (OBS långt!) Hur som helst, för ett år sen ungefär träffade jag på en kille som...
2
Svar
25
· Visningar
4 366
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 579
Senast: cassiopeja
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 588

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp