Bukefalos 28 år!

Nära att ramla av idag

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det vart ju ett fasligt skitväder idag och blötsnön hade börjat lägga sig när jag red ut. Jag red lite övergångar mellan skritt och trav och med lite skänkelvikningar i skritten. Han var duktig men kändes nervös idag. På hemvägen travade vi uppför en liten backe i ett alldeles lagom tempo och jag satt i lätt sits. Plötsligt gjorde han en total tvärnit för något som jag inte såg och jag var på väg att fortsätta framåt på egen hand :o . Jag lyckades dock hänga kvar runt halsen på honom så jag kunde kravla mig tillbaka i sadeln :angel:
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 264
Ridning Hej, min medryttarhäst vägrar att gå framåt ibland. Han är en 13 årig c-ponny valack. Har varit medryttare på honom i ca 4 månader nu...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 258
Senast: Stergo
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Idag red jag varmblodet för andra gången. Han har en otroligt arbetsvilja och är en total motsats till ponnyn jag red i vintras och som...
2
Svar
25
· Visningar
3 182
Senast: mackan
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag red lektion idag igen. Det har hunnit bli några nu i juli. Idag övade vi på tempoväxlingar. I traven gick det väl si så där, men i...
Svar
1
· Visningar
1 180
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp