Här är en till som fastnade i nässpejsträsket en gång i tiden. Det var ett helvete. Se till att du inte hamnar där...

Man är konstant täppt i näsan och måste alltid ha nässprej med sig, värst var till natten då jag får panik o inte kan sova om jag inte kan andas fritt. Läkaren som jag kontaktade sa att man vänjer sig vid den vidgande effekten nässprej har, och känner sig täppt sedan när näsborrarna är normala så att säga, sen givetvis att sprejen med tiden irriterar slemhinnan så att man så problem med näsblod, svullnad som gör en ännu mera täppt osv.
Jag fick en "avgiftningskur" med Nasonex i 8 veckor tror jag det var, det var hemskt, men gick över till slut. Då hade jag bara varit beroende av nässprej i drygt ett halvår eller ett år. Vet de som hållit på i flera år, och då är det operation som krävs för att återställa snoken...
 
Är jag den enda som absolut avskyr nässpray och har aldrig använt det sen jag var barn och mamma "tvingade" en att använda det? :o:D Tycker att det är så otäckt och äckligt med vätska i luftapparaterna :wtf:
 
@Linda8142 Om du tar några ggr per dag och alltid på kvällen, så hinner du antagligen inte känna av att det täpper igen ifall du låter bli. Hur som haver så blir det ju värre med tiden, ju längre du håller på.
 
Är jag den enda som absolut avskyr nässpray och har aldrig använt det sen jag var barn och mamma "tvingade" en att använda det? :o:D Tycker att det är så otäckt och äckligt med vätska i luftapparaterna :wtf:

Samma här! Vet inte hur länge nässprej har funnits, men jag har aldrig använt det vid förkylning/nästäppa. Inte som liten heller. Jag provade ett sprej ett tag när jag bodde i USA och hade pollenallergi, men jag vande mig aldrig vid den ÄCKLIGA känslan av att spruta vätska i näsborren. Vidrigt...:wtf: Tror inte att jag är särskilt benägen att bli beroende av nässprej...
 
Har du provat den här? :)
renassans_plus_frilagd.jpg


Funkar säkert inte lika bra men är åtminstone inte vanebildande!
 
Jag blir täppt varje sommar. Har varit det nu ca 4 veckor och då använder jag nässpray ca 3 ggr/dygn.
Har lite näsblod ibland. Inget som rinner men det kommer lite på snorpappret.

Räknar med att sluta med nässprayen om ca 1 månad.
Annars får jag detoxa och plåga mig och leva med täppt näsa om jag blivit beroende.

Vet inte vad jag är allergisk emot. Tycker inte allergitabletter hjälper så bra.
 
Hej!

Jag man kan bli beroende och har man riktig otur blir slemhinnorna så pass förstörda att man kan få som ett hål mellan näsborrarna (på insidan liksom på nåt vis som jag fick förklarat för mig när jag var på väg dit).

Jag fick medicinera i tror jag 2 år när jag pajat sönder näsan totalt av nässpray. Det var någon typ av vaselin/cortison som skulle smetas in i näsan en gång/vecka med en tops, sjukt obehagligt sen nånannan typ av spray som skulle in i näsan 2 ggr/dag.

Jag tog endast nässpray på kvällen och lyckades ändå bli beroende och börja sabba näsan :-(.

/Lavinia, tar nässpray när jag verkligen måste, men försöker överleva utan så länge det går, näsan mår bättre i längden även om bihålorna blir surare.
 
Prova Nasonex. Maken och dottern kör det för allergi sommartid. Dock är det dyrt om man inte får det på recept.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
1 952
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Hur skulle ni bemöta en person, ni inte känner, på ett nytt jobb som från dag 1 börjar säga saker ironiskt till er? Började nytt jobb i...
2
Svar
39
· Visningar
3 367
Senast: Bulldoozer
·
Kropp & Själ Någonting står inte rätt till i min kropp. Det började natten mot tisdag förra veckan med att jag ärligt talat trodde att jag skulle...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 432
Senast: Bapelsin
·
Mat Jag förstår inte, några saker runt de läskvarianter som kallas för energidryck. Jag började fundera på de här frågorna, när en...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
7 623
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp