Bukefalos 28 år!

Nagellack = trasiga naglar?

Sv: Nagellack = trasiga naglar?

När har man på Trind? Under nagellacket? Jag går liksom helst inte en enda dag utan nagellack :)
 
Sv: Nagellack = trasiga naglar?

Mina naglar går mycket oftare sönder när de är målade jämfört med de är helt naturella. Jag har många gånger undrat varför. Ska följa tråden och se om jag får några svar.
 
Sv: Nagellack = trasiga naglar?

Gissar på att nageln blivit klämd/utsatt för någon form av trauma och inte repat sig efter det.
Är väldigt dålig på vad som finns ute för konsumenterna :o men hade en kund som hade problem med lyft som la på ett nagellack som satt som sten och höll nere lyftet. Fick ärligt tala fila bort den och även då tog det tag innan den försvann. Den skulle kanske kunna hålla emot sprickan. Ska se efter helgen om jag kan ta reda på vad den heter :)
 
Sv: Nagellack = trasiga naglar?

Jag tänker att det kanske har med nagellacksborttagningsmedlet att göra, om du målar och tar bort ofta? Vad använder du för remover?

Jag tänker detsamma! Förmodligen borttagningsmedlet. Det torkar ut.

Jag fick fruktansvärt sköra och erbarmeliga naglar sedan vår diskmaskin pajat och jag diskade för hand. Naglarna var så sköra att de skivade sig långt in på nagelbädden. Jag fick rådet att ha just lack på för att skydda dem mot uttorkning, det var uttorkningen som var boven i dramat.

Nu har vi diskmaskin igen (jag fixar inte gummihandskar...) och naglarna är ok, inte starka som mannens som har rena hovarna, men bättre än tidigare.
 
Sv: Nagellack = trasiga naglar?

"sure nails can be affected by wearing polish all the time ... every woman has experienced it. Use solar Oil daily and you will see a BIG difference in the lasting ability of the polish and in the condition of the nails underneath the polish. the same result or worse will happen with ANY nail coating."

Lat och kopierade bara
Lite tips för nagelvård

*Nagelbandsolja varje dag. Tänk som balsam efter schampo.
Jag använder själv solar oil och har själv naglar som flisar sig och bryts om dom växer utanför fingret men idag har dom varit nakna och jobbat i kassa och inga brutna eller flisor. Funkar även bra på ögonfransar,bryn, rivsår. Ska sluta nu annars håller jag på hela kvällen.
Tycker du inte dina naglar blir bättre testa en annan olja. Man kan även göra en egen nagelbandsolja

*Handskar på när du diskar och handtvättar

*Filning är bra men det får inte vara för grov fil. Problemet är att hittar ingen fil på Kicks där det står vilken grit filarna har. Men skulle ni hitta någonstans så är 240grit är det lägsta du ska använda på naturliga naglar, så t ex 180 är för grovt.
På kicks skulle jag säga dom det står fin/ extra fin på. Undvik dom där det står "passar både till konstnaglar och naturliga"

*Remover. Med eller utan aceton?
Jag skulle säga att det beror på vad du har för nagellack. Vissa behöver lite starkare med aceton i för att inte nageln ska bli missfärgad. Viktigast tycker jag att den har någon form av olja i som återfuktar nageln. Och försök att inte använda mer än 2 gånger/vecka
 
Sv: Nagellack = trasiga naglar?

Första veckan eller två hade jag nog bara Trind, men sen har jag använt det som underlack. Funkar utmärkt! :)
 
Sv: Nagellack = trasiga naglar?

Jag hade problem med att naglarna skivade sig (omålade) och sedan några år tillbaka äter jag Priorin (finns på Apoteket) och mina naglar har blivit hårda, skivar sig inte och växer som ogräs. Gjorde ett längre uppehåll och efter ett tag gick de av och började skiva sig. Började äta igen och det tog någon månad eller så men nu är de hårda och fina igen!
 
Sv: Nagellack = trasiga naglar?

Jag har själv aldrig använt Trind, men det finns ju olika slags lack i Trindserien.

Vad jag förstått så ska deras reparerande lack tas bort och sedan strykas på varje. Ska tydligen vara super, men då måste man oxå ha den tiden att upprepa detta varje dag.

Jag har köpt OPIs underlack som ska vara stärkande. Fungerar riktigt bra tycker jag.


*lite kl*
En viktig del är hur du mår. Är du väldigt stressad, mår dåligt, ångest mm, då visas det på hår och naglar. Mår du bra brukar även naglarna stärkas.

Och det viktigaste av allt enligt min mening, undvik vatten! Återfukta ofta och använd olja. Tänk även på att man behöver hålla på ett tag för att få effekt.
Annars anser jag att nagellack skyddar riktigt bra!

Kan även tillägga att jag bara använder aceton efter rekommendation av en nagelteknolog. Removers är starka oavsett, men med ren aceton får man ofta snabbare och lättare bort nagellacket.
 
Sv: Nagellack = trasiga naglar?

Stämmer att det står så om Trind, men man behöver inte följa det till punkt och pricka. Jag bytte kanske varannan dag och efter ett par veckor började jag använda det som underlack istället :) Funkade utmärkt!
 
Sv: Nagellack = trasiga naglar?

*Delvis kl*

Min remover är acetonfri, köpt på en vanlig mataffär. Har funderat på om det är den men rimligen är det inte det eftersom jag får kassa naglar redan vecka 1 i en nagellacksperiod. Alltså innan jag hunnit använda removern. Alldeles oavsett så använder jag bara remover max en gång per vecka.
Jag blaskar sällan i vatten. Har diskmaskin och handdiskar ytterst få saker.
Ingen ångest eller någon annan sorts kasst mående.

Priorin kan jag såklart testa. Finns det på alla apotekskedjor tro?

Tror att jag svarat på det mesta nu :)
 
Sv: Nagellack = trasiga naglar?

Det beror på vad du äter säger jag då.
Priorin eller andra B-vitamintillskott kan vara bra.
Eller bara att du räknar noga så att du får i dig vad du behöver.

Bra näring är en förutsättning för bra hår och naglar.
Hur växer ditt hår och hur mår det?
 
Sv: Nagellack = trasiga naglar?

Jag äter nog en tämligen bra kost. Framförallt så äter jag likadant oavsett om naglarna är målade eller ej.

Håret växer bra, till och med mycket bra. Även naglarna växer bra sett till längden men med nagellack på så skivar naglarna sig. Då får jag såklart korta dem.
 
Sv: Nagellack = trasiga naglar?

Inga kluvna toppar?
Dina naglar kanske inte tål lack helt enkelt.
Litet trist kanske.
 
Sv: Nagellack = trasiga naglar?

Kan även tillägga att jag bara använder aceton efter rekommendation av en nagelteknolog. Removers är starka oavsett, men med ren aceton får man ofta snabbare och lättare bort nagellacket.

Samma här - men jag tycker att aceton-versionen med olja är allra bäst.
 
Sv: Nagellack = trasiga naglar?

Det beror på vad du äter säger jag då.
Priorin eller andra B-vitamintillskott kan vara bra.
Eller bara att du räknar noga så att du får i dig vad du behöver.

Bra näring är en förutsättning för bra hår och naglar.
Hur växer ditt hår och hur mår det?
Fast det sambandet är nog inte helt hundraprocentigt, (därmed inte sagt att kosttillskott är en icke-funktionell idé). Jag har fantastiskt hår vilket växer som ogräs utan att jag behöver ta hand om det, men min nagelkvalitet är fördjävlig. Och sådan har jag varit hela livet :)!
 
Sv: Nagellack = trasiga naglar?

Jag har precis samma problem. Och jag har alltid haft en bra kvalitet på mina naglar (de har växt som ogräs och stenhårda, trots en gräslig kosthållning och daglig kontakt med hästar = intrasslade fingrar i yviga ponnymanar). Men det första jag använder nagellack blir de helt sabbade. Tar bara bort med aceton, och för det mesta ytterst sällan, det får helt enkelt gå bort av sig självt, så det tror jag inte är boven i dramat i just mitt fall.

Just nu är de helt hopplösa. Det tror jag visserligen kan ha att göra med att jag har mått piss och skit över mitt hemska sommarjobb, samtidigt som jobbet har haft de bieffekterna att jag dels inte fått äta alls under arbetsdagen och dels att jag varit tvungen att vara i vatten åtta timmar/dag med händerna. Så det kanske jag inte helt kan skylla på nagellacket, men jag har sett kombinationen nagellack - dåliga naglar alltför många gånger hos mig för att inte ana ett samband.
 
Sv: Nagellack = trasiga naglar?

*Kl*

Har köpt sån där Trind nail repair och ska lägga på det första gången ikväll. Håller tummarna för att det ska funka!
 
Sv: Nagellack = trasiga naglar?

Och jag har köpt denna, som tydligen ska vara superbra (blev tipsad från jobbet, hon har prövat många olika nagelförstärkare och menade att denna var i särklass bäst, och det enda hon upplevde faktiskt fungerade på riktigt):

-Nail-Tek-Foundation-II-Base-Coat-Ridge-Filling-Nail-Strengthener-For-Strong-Healthy-Nails-5oz-_i31tbVG8rP-L.jpg


Vi kan väl informera om resultatet sen? Har dock inte så höga förhoppningar, inbillar mig att inget kan göra bot på mina naglar..
 
Sv: Nagellack = trasiga naglar?

Jag trodde inte heller att något skulle funka på mina naglar, men nu är de riktigt fina :)
Ungefär såhär ser de ut nu:
998503_10151544806551840_1661719522_n.jpg


Något kortare, men med samma lack idag :D (hoppas ni kan se bilden trots att den är från en grupp på fejjan)
 

Liknande trådar

Utrustning Jag är ganska usel på att putsa saker. Både i fråga om frekvens och i fråga om hur jag gör, och frekvensen blir ju inte bättre av att...
2
Svar
21
· Visningar
1 507
Senast: kurakosz
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 207
Senast: Sasse
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 909
Senast: fejko
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 999
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp