Bukefalos 28 år!

Nagellack = trasiga naglar?

Sv: Nagellack = trasiga naglar?

Älskar sugar-lacken :love: Fina naglar! Tror aldrig mina kan komma att se ut sådär!
 
Sv: Nagellack = trasiga naglar?

och LC: Tack :)
Cherie: jag har ALLTID bitit på mina naglar och om jag någon gång lyckats växa ut dem har jag fläkt dem på nolltid. Nagelstärkare fungerar verkligen :) ge inte upp hoppet riktigt ännu :)
Och jag håller med, texturlack är så fina! Måste vara glittriga dock :)
 
Sv: Nagellack = trasiga naglar?

Jag köpte ett nytt nagellack idag också. Dock helt vanligt slätt men i en tjusig färg som nog ska passa fint ihop med uniformen :D (Det är vad både personal och intagna kollar först av allt på måndagarna, vilket nagellack jag ska ha under veckan :rofl: )
 
Sv: Nagellack = trasiga naglar?

Haha, härligt! :D
Själv är jag rädd att jag får sluta med mina färgglada naglar när jag slutar jobba... Något säger mig att man inte får ha långa naglar i grälla färger... :p
 
Sv: Nagellack = trasiga naglar?

Hmm, jag tror jag minns vad du utbildar dig till. Finns det verkligen sådana krav? Jag är liksom i ett fängelse och brukar krydda till det med både glittriga spännen i håret och väldigt färggranna naglar :p Dessutom bryter jag mot klädkoden gällande mörka strumpor. Eller ja, de är (oftast) mörka i botten men alltid med mönster. Blommor, hjärtan, får, glitter osv.
 
Sv: Nagellack = trasiga naglar?

Åh då kanske jag kan hoppas lite till då! Men mina naglar fläkar sig inte bara, utan de är rejält svaga... Alltså om jag sparar ut dem lite längre (just nu biter jag också tyvärr) så kan jag böja nagel neråt hursomhelst. Ingen styrsel alls i mina naglar! Råder nagelförstärkare bot på det med?
 
Sv: Nagellack = trasiga naglar?

Nagelstärkare lär funka mot det också. Mina var verkligen usla och nu får jag komplimanger från höger och vänster. Känns helt sjukt :D
 
Sv: Nagellack = trasiga naglar?

Du minns nog alldeles rätt skulle jag tro. :p Börjar åka blåljusbil i januari...
Vet faktiskt inte säkert vad som gäller med naglarna, men jag hoppas jag får fortsätta glittra och lysa upp tillvaron :D
Lär nog dock få kapa dem några millimeter, för de är inte så praktiska :p

Tycker att det låter som att du livar upp det hela lite i fängelset! Kan säkert behövas ibland :D
 
Sv: Nagellack = trasiga naglar?

Jag har en del kollegor som huserar på utbildningarna runtom i landet. Säkert ett par stycken i din kull också :)
Håller tummarna för att ingen får för sig att stoppa ditt glittrande. När kläderna ständigt är likadana så kan man åtminstone variera andra saker. (Denna vecka har jag pistagegröna naglar :banana: )
 
Sv: Nagellack = trasiga naglar?

Har samma problem som övriga att naglarna pajar och skivar sig när jag målar dem. De håller helt enkelt inte när de blir för hårda som de blir av lacket.

Som 'tur' är jobbar jag inom vården och har därför aldrig nagellack. Men nån gång, när man vill vara fin vore ju trevligt..
 
Sv: Nagellack = trasiga naglar?

Hamnade i allmän körkort och alkokontroll för nån vecka sen och den kvinnliga polisen hade tvåfärgade naglar med glitter på ! Jättefint. Själv jobbar jag ju på rättspsyk och vi målar glatt naglarna -vi som vill. Däremot är det annan dresscode på klädsel, vi har ju privata kläder men måste ha heltäckande långbyxor liksom att bål inkl axlar bör vara täckta. Oavsett om det är trettio grader varmt eller inte liksom. Sen att det är många som syndar vad gäller längden på byxorna är en annan sak. (men så kommer det olika direktiv då och då, ibland knä, ibland 3/4 och som nu heltäckt) Men för egen del föredrar jag att ha heltäckt pga säkerhetsskäl. Är ju ändå ganska ofta man hamnar i läge med visst våldsinslag.


Kommer dock ihåg minen på kollegorna en dag då jag var sen och ramlar in i personalrummet i kort kjol och högklackat lagom till rapporten. :D och den lättade minen då jag svidar om medan överlämning ges.


kl

Jag tycker isadoras lack second nail är ruskigt bra för att vara ett vanligt lack. Annars så lackar jag med gel-lack hemma, fast lägger oftast ett extra lager färg och ett extra lager topp -håller i en månad typ :)

Gira
 
Sv: Nagellack = trasiga naglar?

Hade poliser i kåken för ett tag sen, och av de tre tjejerna hade alla tre häftiga färger på klorna, så det är nog fullt tillåtet :)
 
Sv: Nagellack = trasiga naglar?

Märkt någon skillnad ännu?

Har inte hunnit använda min jättemycket eftersom jag byter nagellack ganska sällan. Bara haft på den tre gånger tror jag, men naglarna skivar sig inte längre, blir inte missfärgade av lacken och känns något hårdare i ytan (men de är fortfarande mjuka, bara inte riktigt lika mycket).

Känns hoppfullt! :)
 
Sv: Nagellack = trasiga naglar?

Knapp.

Får jag komma in och kapa tråden lite?
Mina naglar är starka, växer som ogräs och hårda som sten.. Men mina stackars nagelband, de ser ut att ruttna sönder bredvid :eek:
Vet att jag hade en period i usa med nageltippar och det fick mig att sluta bita på nagelbanden (jag slutade bita på naglarna för några år sedan, men började istället att bita på nagelbanden). Men med nageltippar blir ju de riktiga naglarna urdåliga. Tunna, svaga och går sönder för allt.

Tips, någon? =)
 
Sv: Nagellack = trasiga naglar?

Ingen skillnad än. Har bara använt den typ två-tre gånger dock :p Håller dock tummarna att det ska hjälpa vartefter!
 
Sv: Nagellack = trasiga naglar?

och LC: Tack :)
Cherie: jag har ALLTID bitit på mina naglar och om jag någon gång lyckats växa ut dem har jag fläkt dem på nolltid. Nagelstärkare fungerar verkligen :) ge inte upp hoppet riktigt ännu :)
Och jag håller med, texturlack är så fina! Måste vara glittriga dock :)

Köpte samma färg i sugar crush-serien som den du hade på bilden. Gud så fint :love: :love: Måste köpa fler färger i morgon! Har du några till av dem? Funderar på korallen och den ljusblåa...

Märkte förresten stor skillnaden på styrkan i naglarna idag på jobbet. Jobbar ju i klockbutik så jag behöver naglarna mycket för att ställa tiden på klockorna (dra ut kronan) och vanligtvis klarar jag inte av det med naglarna utan behöver ta en liten kniv varje gång, men idag höll naglarna utmärkt för det. Vilket skillnad! Så glad för nagelförstärkaren :)
 
Sv: Nagellack = trasiga naglar?

Lemony Flutter från Lust hyllas på de nagelbloggar jag läser. Passa på att köp nu när du är i Götet ;) Ska tydligen vara grymt för torra nagelband :)

Cherie: Ellerhur, nagelstärkare is the shit!! :)
Jag är också inne på att köpa ett par sandlack till och är också sugen på corallen :) sen har Kicks just släppt ett gäng med. Kanske kan vara något? :) dessutom väääldigt sugen på att beställa Kiko Sugarmat från ninja polish. Heeelt underbara!
Jag har för övrigt inga fler av Isadoras i nuläget, men ett av kikolacken har jag. Så fint! :)
 
Sv: Nagellack = trasiga naglar?

KL

Nyfiken fråga: jag har också naglar som skivar sig av nagellack och dessutom ett annat problem som inte andra känner igen som jag måste fråga om jag är ensam om, nämligen sådana "mirakeltrasor". De ska ju vara jättebra och jag har köpt på mig ett helt gäng av olika fabrikat men jag kan inte använda dem för i princip genast river de sönder mina naglar. Första gångerna ryckte jag på axlarna och trodde det var slumpen men jag har fått ge upp för naglarna blir alltså upprivna ytterst av trasorna och sedan hakar de i och river loss delar av naglarna, trots att de var hela innan. Utan nagellack och mirakeltrasor har jag bra kvalitet på naglarna och de håller oftast bra även när de blivit lite längre, så pass bra att det inte är helt ovanligt att de går av i nagelbädden istället för utanför om de bryts. Är det någon annan som känner igen problemet med mirakeltrasorna?
 

Liknande trådar

Utrustning Jag är ganska usel på att putsa saker. Både i fråga om frekvens och i fråga om hur jag gör, och frekvensen blir ju inte bättre av att...
2
Svar
21
· Visningar
1 530
Senast: kurakosz
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 243
Senast: Sasse
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 933
Senast: fejko
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 128
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp