Nagellackskonst! *Bildtråd*

Skitdålig bild.... Men köpte en sådan svamp som man ska kunna göra "ombre" med. Så fick testa med lite halvdåligt nagellack jag hittade här hemma (har allt annat på internatet). Och för att det är första gången så tyckte jag att det blev skitbra! Tummarna blev bäst, de andra råkade jag ta lite för mkt på, skulle slutat när utväxten slutade (och nageln började)... Men aja, det blåa (understa/översta) är ett från OPI, vet inte vilket då jag inte har nagellacket här hah. Och det svarta är ett sådant litet från IsaDora, det silvriga/glittriga är ett sådant "detalj" lack från kiss.
2n7ei5d.jpg

Om ni vill ha tips på helt jävla fantastiska naglar så rekommenderar jag cilp på instagram. Sååå avundsjuk på hennes naglar, Ah.
Sjukt duktig med! :)

(får roa mig med att titta på andra eftersom mina egna är en sorglig historia just nu :()

Jag har efter bearbetning av min kompis börjat greja lite med mina naglar senaste månaderna. Jag har alltid målat dem, men bara klippt dem ganska kort och så fick det vara bra med det. Nu filar jag dem, buffar och grejar :eek:
Har även börjat försöka experimentera med olika designer. Denna är dagens! Ursäkta oljiga händer, hade nyss smörjt dem.

Faktiskt riktigt nöjd!

Är det bara jag btw som har sån sjuk beslutsångest när jag ska måla mina naglar? Ibland målar jag om dem 4 gånger samma dag för att det "inte känns rätt".... konstigt beteende :p

Är det bara jag btw som har sån sjuk beslutsångest när jag ska måla mina naglar? Ibland målar jag om dem 4 gånger samma dag för att det "inte känns rätt".... konstigt beteende :p

Jag har alltid beslutsångest! Har dessutom flera lack av olika märken där färgern är i princip likadana och då blir det ännu svårare. Brukar börja fundera vad jag ska ha nästa gång redan när jag målar de jag har. Eftersom mina lack alltid sitter minst fem dagar så har jag lite tid att tänka. Ibland frågar jag även pojkvännen vad han tycker och så hjälps vi åt att komma fram till en färdig design ^^

Nu kan jag på riktigt rekommendera The Bodyshops nagellack! Testade ett i butik (på ena tumnageln) i förra veckan, och det sitter kvar än!
Ett lager utan varesig under- eller överlack :)
Täcker bra, lätt att måla med (t.o.m för mig som har små naglar, skakiga händer och noll begåvning i ämnet! :D) fin glans och sååååå många snygga färger! :banana:
Jag vet dock inte hur jag ska få bort det från nageln nu! :D
Tips? (Har ingen remover och inga planer på att köpa en)

Har kortat av naglarna en aning, men ny färg idag så den måste ju visas ;)

141007-klor_zpsf5c2155c.jpg

Enda butiken som har de där tejpremsorna för fransk manikyr har missat att ta hem och jag iddes inte böka med vanlig tejp, så jag har alltså frihandat lite :nailbiting:

Köpte 5 nya billiga 10krs på Willys idag. Tänkte testa dem med Seche Vite och se om de håller bättre då :) Annars är de ju inte några höjdare direkt när man brukar använda OPI, men vi får se :)
Mitt gula OPI har btw hållt i snart en vecka utan skav eller konstigheter med Seche Vite! Jag är jättenöjd!
28sx8r9.jpg

Dålig bild men fick ta med webbcamen x)

Köpte 5 nya billiga 10krs på Willys idag. Tänkte testa dem med Seche Vite och se om de håller bättre då :) Annars är de ju inte några höjdare direkt när man brukar använda OPI, men vi får se :)
Mitt gula OPI har btw hållt i snart en vecka utan skav eller konstigheter med Seche Vite! Jag är jättenöjd!
28sx8r9.jpg

Dålig bild men fick ta med webbcamen x)

Nya färger! Lyan måste ha!!

Jag har börjat leka med akrylfärger o testade en gradient igår. Orkade inte ta bort det mörkblå innan, eftersom jag vill testa lite innan jag bestämmer mig för den slutliga designen... Första vändan med matt topplack från OPI:
10402980_10153211435842542_6420802625981214838_n.jpg

Insåg att det slets ner alldeles för fort, så jag "lagade" och slängde på Seche Vite:

1467179_10153213193127542_7781470537836392177_n.jpg

Sen ville jag ha rosa band, så det blev lite sånt oxå, hade tyvärr inte enhetlig färg till alla bling... :

1904085_10153213387257542_8896038255562456126_n.jpg

Det får sitta på idag, gör nog om det permanent i kväll... sen måste jag beställa lite mer rosa bling :) Ska modifiera designen en aning genom att slänga på SV och SEN på med matt lack. Den där pudrade effekten är riktigt cool :)

Kilade igenom nagellacksavdelningen på Ge-Kås igår när jag var där och norpade åt mig en del härligt höstiga lack! Provade två av dem idag: först ett svart lack med små silverglitter från Claudia, och över det har jag ett av China Glaze senare lack; Loco-Motive. Seche Vite över, så hoppas det håller ett tag. :) Trivs jättebra med naglarna nu, det "händer" grejer, men utan att det är svårmatchat. (tyvärr kass bild, större kontrast mellan botten och glittret IRL)

Någon mer än jag som märker en drastisk förändring när hösten kommer; att alla glada, pastelliga färger liksom blir tråkiga? Murrigt och mörkt vill jag ha nu, och gärna glittrigt! :D Till våren blir det tvärtom..

Någon mer än jag som märker en drastisk förändring när hösten kommer; att alla glada, pastelliga färger liksom blir tråkiga? Murrigt och mörkt vill jag ha nu, och gärna glittrigt! :D Till våren blir det tvärtom..

Samma här, just nu går det mot mörkare mer skimrande lack :D Fast nått ljust och lätt smyger sig in ibland än så länge :sneaky:

Btw, något jag funderat över bara lite allmänt; hur många här har lösnaglar/gelnaglar/andra förlängningar och hur många har "bara" sina egna naglar?

Jag har mina egna bara och använder tipp om nån går av och övriga är markant mycket längre, men just nu har jag filat dem korta då flera naglar blivit lite tunna/mjuka i tipparna :nailbiting: Men de växer ju ut igen :up:

Samma här, just nu går det mot mörkare mer skimrande lack :D Fast nått ljust och lätt smyger sig in ibland än så länge :sneaky:

Btw, något jag funderat över bara lite allmänt; hur många här har lösnaglar/gelnaglar/andra förlängningar och hur många har "bara" sina egna naglar?

Det händer faktiskt att det smyger sig in ett och annat ljust (eller iaf knalligt) hos mig med ännu.. men inte alltför ofta. ;)
Jag har bara mina naturliga naglar, det händer dock att folk behöver övertygas om att det inte är lösnaglar. När jag hoppade fallskärm förra veckan var min bror så övertygad om att det var lösnaglar att han ifrågasatte om jag verkligen skulle hoppa med dem. "vadå då?" "de kommer ju flyga över halva flygplatsen!" haha, nää jag tror inte det.. :D

Jag har bara mina egna naglar. Efter många år med chips-naglar som skivade sig och gick av för ingenting är de starka, hårda o växer som fasen! Trind Repair hette meducinen som funkade på dem. Är glad att kunna visa upp dem nu =)

Jag har också mina egna naglar men har tyvärr fått klippa ner dem till knappt någonting då två har gått av riktigt högt upp :( Har hållit på med starkt uttorkande desinfektionsmedel så tror att det beror på det. Annars är de jättefina och hårda och även jag kan tacka Trind för det, plus att jag äter kosttillskott för både naglar och annat. Har tidigare bitit extremt på naglarna så det tog tid att få dem fina och är orolig att jag ska börja gnaga igen nu när två har gått av så långt upp att de har blivit mycket gnagvänliga :nailbiting: Men tack vare det så har jag gett mig fanken på att försöka låta dem vara och även försöka sluta gnaga sönder tummar och nagelband. Har haft en kompromiss med mig själv att jag har fått gnaga på ena tummen men det har tyvärr blvit båda sista tiden eftersom den ena gick av och jag har levt under stor press, då är gnagandet lugnande på något sätt.

Såhär såg de ut innan de började gå av. Ursäkta för mycket smutsig hand, fotade när jag jobbade.
foto-0100.jpg

Jag var gnagare i yngre dar, men lyckades sluta genom att börja lacka naglarna. Det finns ju inget som är så fult som gnagt lack... sen har jag jobbat på att få mina nagelbäddar att växa, svårt iom att jag har naglar som växer uppåt så det blir väldigt stor glipa under nageln liksom. Då kommer det in mycket skit där, o jag klara inte av sorgkanter så naelborsten har ju gått varm. Tryckte för hårt så nagelbädden jobbades tillbaka hela tiden. Kunde även sitta o peta under naglarna med var som kom i handen, nycklar, nål, etc. Så det löste jag oxå genom lack, mörkblått o sånt... lackat tjockt så nageln ska hålla, och så att det blir svårare att gnaga- och trägen vinner :) Många år sedan jag gnagde sist :)

Liknande trådar

Hemmet Vi har en liten gästtoa i hallen. Så liten att du just så pass får plats med en toalett och om du sträcker dig fram när du sitter på...
Svar
9
· Visningar
366
Senast: Sar
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 306
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
871
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 239
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka