Nagellackskonst! *Bildtråd*

Jag fixade lite i förrgår... Essie Sexy Divide och lite bling :)

541536_10153256329982542_1119073003845249841_n.jpg

1924773_10153256335197542_1382538949311073775_n.jpg

Hej, smyger in på ungdom lite ;)
Letar efter ett snyggt nude nagellack som sitter bra! Har häst men vore trevligt om de håller några dagar
Gillar ju dessa glitterlack men vill nu ha ett snyggt nude som går mer åt de rosa än latte hållet
Något tips?

@Nepenthe Om du vill ha ett lack som sitter bra kanske Isadoras gellack vara något? De är någon slags hybrid, går bort med vanlig remover men kräver speciellt överlack. Såg ett som kanske kan passa in på din beskrivning, Pretty Ballerina :)

Gaaah! Vill göra om mina naglar, men samtidigt inte.... de är fortfarande skitfina med den designen jag har... men jag vill göra nåt annat oxå... gurgel. Vill göra en lila och svart ombre :p

Varför skulle jag prova när jag läst så mycket negativt om det? Vad hade annats recensioner varit till för...
Det var en varning, ville bara vara snäll.

För det är mycket negativt man läser om allt. Man kan inte utgå från att något är dåligt om man aldrig provat det. Men det var absolut inte meningen att du skulle ta illa vid dig om du gjorde det!
Nu är det så att jag testat det och är lite förvirrad... På händerna (där naglarna är ca 50% av filade på ovansidan, mer längst ut vid tippen) gör det ont efter typ 20min av användning. Och alltså så ont att man inte kan ha på det. (testat en gång, testar igen då och då för att se om det ändras). Men på mina tånaglar (som inte alls är nerfilade) känns det inte alls (haft på samma lager i snart 3 dagar...) Så kan det vara för att mina naglar på fingrarna är nerfilade så de blir tunnare = mer känsliga? Jag är väldigt noggrann med att inte röra nagelband eller hud, tar ca 2mm utanför för att vara på säkra sidan haha :) Och det gör mer ont är naglarna är tunnare... Men tycker att det borde inte vara så att jag reagerar på fingrarna men inte på tårna? Så det borde väll vara för att de är nerfilade? Ska självklart inte ha de nerfilade (vet det), men fick inte bort gelenaglarna på annat sätt, och kände inte för att betala 250 spänn för att ta bort dem på salong...

Jag har filat ner mina naglar så de sticker bara ut ca 2 mm ovanför fingertopparna. Detta eftersom de blivit så sköra i tipparna och då känns det för mig enklast att fila ner dem för tillfället. Jag antar att det sliter en del på naglarna, allt fixande i parti och minut när man som jag gärna byter lack ofta även om jag också använder bra nagelolja och masserar in lätt och allmänt sköter om dem och i mitt fall så är det ju i princip bara tipparna jag målar dessutom så jag tror att jag, när de växer ut ska vara lite snällare mot dem och inte byta lack så ofta som jag gör nu :idea:

För det är mycket negativt man läser om allt. Man kan inte utgå från att något är dåligt om man aldrig provat det. Men det var absolut inte meningen att du skulle ta illa vid dig om du gjorde det!
Nu är det så att jag testat det och är lite förvirrad... På händerna (där naglarna är ca 50% av filade på ovansidan, mer längst ut vid tippen) gör det ont efter typ 20min av användning. Och alltså så ont att man inte kan ha på det. (testat en gång, testar igen då och då för att se om det ändras). Men på mina tånaglar (som inte alls är nerfilade) känns det inte alls (haft på samma lager i snart 3 dagar...) Så kan det vara för att mina naglar på fingrarna är nerfilade så de blir tunnare = mer känsliga? Jag är väldigt noggrann med att inte röra nagelband eller hud, tar ca 2mm utanför för att vara på säkra sidan haha :) Och det gör mer ont är naglarna är tunnare... Men tycker att det borde inte vara så att jag reagerar på fingrarna men inte på tårna? Så det borde väll vara för att de är nerfilade? Ska självklart inte ha de nerfilade (vet det), men fick inte bort gelenaglarna på annat sätt, och kände inte för att betala 250 spänn för att ta bort dem på salong...
Är nageln 50 % nedfilad? Ajaj..
Det trind gör är ju att binda samman alla lager i nageln, så den blir stark.
Är nageln då mycket tunn och skadad förstår jag om det gör ont..
Det tar flera månader för en nagel att helt växa ut, men kan du inte prova att bara ta längst ut på toppen?
Nu har du ju bevis på att det gör ont, hade jag vart du hade jag slutat..

Jag tror definitivt det beror på att naglarna är nerfilade, det gör dem ofta väldigt känsliga! Jag skulle avvakta några månader om jag var du.

Om det gör ont ska du självklart inte använda det. Smärta är ju en signal om att nåt inte är rätt. Då hade jag kollat efter en annan stärkare i stället som OPI´s Nail Envy (stavning osäker).

Igår testade jag att överföra det jag tränat på till mikrostorlek... nämligen att måla blommor med one stroke-teknik på naglar. Mitt första försök ever... jääääklar vad pilligt. Kunde blivit bra om jag inte varit så trött o ville gå o lägga mig. Målade topplack på för tidigt så färgen var inte helt torr....

Basfärgen är Aruba Blue från Essie (är sååå kär i Essie´s lack, täcker bra 2 lager på bilden, lättmålat, bra pensel o underbara färger) Ännu roligare när man får till det så bra att man inte ens måste städa runt när man målat! :)

1610850_10153273180192542_8030354067924653981_n.jpg

Testade blomma med akrylfärger o minimal platt pensel.
Än så länge är det bara tummen som är stor nog att måla på, jag måste träna mer på mini-blommor innan jag kan ge mig på de andra, det är dessutom knepigt när man inte kan vrida handen som man vill för att få bra kronblad runt om.

10624722_10153273380677542_6902626395225584013_n.jpg

Tror ni att det finns någon chans att få tag på lack ur en gammal kollektion? Hur? Jag har snöat in på ett China Glaze från nån limited edition kollektion från i våras.

(Fast jag har verkligen inte råd denna månaden. Men en kan ju drömma inför framtiden liksom... :angel: )

Det går säkert, kolla på tex Fyndiq, där har jag hittat gamla lack till reapriser :) Jag sitter för övrigt o bläddrar där precis nu o det är sååå mycket kul jag vill köpa. När man hittar OPI för 59 spänn är det lite svårt att låta bli...

Tror ni att det finns någon chans att få tag på lack ur en gammal kollektion? Hur? Jag har snöat in på ett China Glaze från nån limited edition kollektion från i våras.

(Fast jag har verkligen inte råd denna månaden. Men en kan ju drömma inför framtiden liksom... :angel: )

Bör inte vara några problem! Vilket?

Liknande trådar

Hemmet Vi har en liten gästtoa i hallen. Så liten att du just så pass får plats med en toalett och om du sträcker dig fram när du sitter på...
Svar
9
· Visningar
366
Senast: Sar
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 306
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
871
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 236
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka