Jag fick förlängd 50% sjukskrivning till 27e maj efter att min chef följde med mig till läkaren. Han hade dock inget minne av förslaget jag gav på min sjukskrivning sist. Han påstod också att det egentligen inte var hans jobb att möta oss utan att jag borde få träffa en rehabkoordinator de glömt remittera mig till. ÄNTLIGEN remitterade han mig även till VCs kurator. Jag var inte jättepositivt inriktad till honom då min bild av honom inte är den bästa. Men igår träffade jag honom och det kändes väl... okej. Han hade en bedömning av mig på 30 minuter. Han ville veta trauman osv. Jag sa att det är mycket men han skrattade bort det. Dock fick han avbryta mig efter 30 min för vi inte hann mer. Då var jag inte ens halvvägs. Nästa vecka ska han screena mig hette det för PTSD och neuropsykiatriskt eller vad det hette. Vet någon vad det innebär?
Han sa också att företagshälsan kontaktat honom angående mig och hur de ville att han remitterade mig till psykiatrin. Han sa då till mig "Sådant gör vi inte här på deras beställning. Men jag kan ju ett och annat om det där med... Jag är ju i grunden ingenjör".
Hoppas det kan leda till mer hjälp i alla fall. Fick de vanliga läxorna han ger ut, andas i fyrkant och ta en promenad. Jag gör redan detta utan förbättring. Men känns okej att äntligen börja tas på allvar, få samtalshjälp och framöver förhoppningsvis möta denna rehabkoordinator. Vet inte vad en sådan gör dock.
När jag fick veta att jag skulle börja jobba 75% fick min kropp panik och jag har sedan 14 april varit lös i magen och haft näsblod, så det känns ändå som en bra sak att förlänga mina 50%. Jag är väl inte fånig eller lat då?
Jag sörjer dock att jag i höst återigen måste byta arbetslag och förlora den kollega som jag fungerat bra med och som liksom jag bildar par med där vi jobbar och tänker likvärdigt. Hade hoppats få fortsätta med henne så rutinerna är stabila. Jag kommer istället i augusti få huvudansvaret för en stooor barngrupp där de andra förskollärarna jobbar 50% (jag är ju anställd 100) och där jag kommer ha mycket vikarier samt NPF-barn. Har lite panik att nu MÅSTE jag kavla upp ärmarna och bli frisk tills dess. Det hänger på mig att ro det hela iland.
Eftersom jag har svårt att minnas allt och prata om de trauman osv jag genomgått, och eftersom jag inte hann med att berätta allting för kuratorn funderar jag på att sammanfatta en lista med mina trauman till honom. Tycker ni det är en dum eller fånig idé? Eller är det bra?