Bukefalos 28 år!

Någon läkare här?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Mammadutt

Trådstartare
Jag har en liten fråga av nyfikenhet, finns det någon seretoninhöjande medicin (SSRI) som kan ges till gravida? Som man alltså kan äta under graviditet utan att riskera skada barnet?

MVH filiduttan :p
 
Sv: Någon läkare här?

haha kanske ;) vi har planer på det :love: men när är ej bestämt... vi har inte börjat baka ännu... ;)
 
Sv: Någon läkare här?

hehehe :) så jag ska proppa i mig bananer för att hålla schack på min seretoninhalt? ;) hehehehe
 
Sv: Någon läkare här?

MercedesBenz skrev:
Det finns seratonin i banan...

..och i choklad, mörk god fin choklad :d .

Så käka varm banan med smält cholkad i :d . Men du måste äta mycket för att det ska höja din seratonin nivå.... men du ska ju äta för två :angel: .
 
Sv: Någon läkare här?

inte för att vara elak eller så men du kanske ska vänta med att skaffa barn tills du slipper äta serotonin.
 
Sv: Någon läkare här?

Nej det finns det inte. De gamla vet man är skadliga, och de flesta nya är antingen konstaterat skadliga eller ännu otestade.
 
Sv: Någon läkare här?

tack för alla svar. Misstänkte nästan det. Min medicin jag äter hjälper ändå inte mig och det är prat om avvänja mig från den (men alla vet ju hur lång tid det är att få hjälp inom vården nu.... ) . Så då ska jag inte "råka" bli med barn innan medicinen är borttagen med andra ord :)
 
Sv: Någon läkare här?

jag menade mer att du kanske ska vänta med att skaffa barn till du inte är deprimerad längre. och klarar av att göra vardagssysslor och ha ett jobb.
 
Sv: Någon läkare här?

Jag är påväg att bli frisk, och kommer med sannorlikhet vara klar med all rehabilitering efter sommaren. Jag klarar vardagssysslor osv. varför jag inte klarar att jobba orkar jag inte ta här, det är komplicerat och min diagnos: depression är väldigt vag då jag inte anser mig deprimerad i den bemärkelsen. Diagnosen sitter kvar efter min allmänläkare men ingen av de terapeuter etc jag träffar håller med om den diagnosen.
 
Sv: Någon läkare här?

ok, men då verkar ju du vara förberedd iaf. vet alltför många som tycker de ska skaffa familj innan de kan ge sitt barn de bästa möjligheterna.

lycka till med familjeplanerna. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har fått en tid för att operera kompartment i vänster underben. Operationen sker under narkos. Kommer vara i vecka 19-20 vid...
Svar
14
· Visningar
1 761
Senast: Guldaskig
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 231
Senast: gulakatten
·
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 688
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 503
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp