Bukefalos 28 år!

Någon med kännedom om Växjö?

rosenknopp

Trådstartare
Behöver bukes hjälp! Har fått mitt första jobb inom det område jag är utbildad inom:banana:. Kommer att veckopendla till Växjö och ska nu leta lägenhet!! :). Jag har dock ingen kännedom om staden. Vilka områden är bra? Med bra menar jag främst tryggt!
Det enda jag lyckats läsa mig till är att Araby inte är bra i det avseendet.

Några Växjöbor som kan ge mig värdefulla råd? :)
 
Utflyttad, men har koll ändå.
Jag hade satsat på gamla norr eller söder, det är områdena jag gillar bäst i stan. (Men är väl svårt att hitta boende där...)
Vill du inte bo mitt i smeten är sandsbro eller östra lugnet trevligt.

I samma område som araby ingår dalbo och nydala.
Teleborg har väl sånt där rykte också.

Hur centralt vill du bo? Lägenhet (hyres el köpe?) eller hus?
 
Utflyttad, men har koll ändå.
Jag hade satsat på gamla norr eller söder, det är områdena jag gillar bäst i stan. (Men är väl svårt att hitta boende där...)
Vill du inte bo mitt i smeten är sandsbro eller östra lugnet trevligt.

I samma område som araby ingår dalbo och nydala.
Teleborg har väl sånt där rykte också.

Hur centralt vill du bo? Lägenhet (hyres el köpe?) eller hus?

Tack för svar! Är så värdefullt att kunna få info från någon med koll på staden! Jag har ett vikariat som endast är på 4 mån, eventuellt möjlighet till förlängning. Hyreslägenhet är därför det som är aktuellt i dagsläget, eventuellt i andrahand.
 
Tack för svar! Är så värdefullt att kunna få info från någon med koll på staden! Jag har ett vikariat som endast är på 4 mån, eventuellt möjlighet till förlängning. Hyreslägenhet är därför det som är aktuellt i dagsläget, eventuellt i andrahand.