någon som är duktig på frontpage här ??

mag

Trådstartare
Och som kan ge mig support. Har nyss börjat lära mig programmet, men det är mycket som inte klaffar. Ska göra en hemsida åt klubben. Kan absolut inget om koder eller HTML och har inte tid att lära mig heller. Därför vill jag lära mig frontpage, men har mycket frågor kring det. Finns det någon jag kan få pm:a
 
Sv: någon som är duktig på frontpage här ??

Jag kan helt seriöst inte förstå varför man tar på sig att göra klubbens hemsida när man inte kan och inte har tid/lust att lära sig..?

Hoppas någon har tid och lust att ge dig svar på dina tusen frågor i alla fall.
 
Sv: någon som är duktig på frontpage här ??

ja jag var väl lite oklar, Jag har INTE tagit på mig att göra den på det viset, utan vill allvarligt lära mig hur man gör. Har gjort en del små gratis sidor innan, men vill fördjupa mig i ett bättre program. Jag har blivit tillfrågad om jag skulle kunna tänka mig att göra den åt klubben, eftersom INGEN vill ta på sig det och vi verkligen behöver få igång en hemsida som funkar. Jag tänkte jag skulle få möjlighet att lära mig programet i lugn och ro innan jag svarar om jag ska ta på mig det eller inte. Tänkte helt enkelt göra en "låtsas sida" på min hårddisk för att lära mig först...
 
Sv: någon som är duktig på frontpage här ??

ja jag var väl lite oklar, Jag har INTE tagit på mig att göra den på det viset, utan vill allvarligt lära mig hur man gör. Har gjort en del små gratis sidor innan, men vill fördjupa mig i ett bättre program.

Om du vill lära dig göra hemsidor rekommenderar jag att du lär dig (X)HTML och CSS istället. Frontpage har liksom inte monopol på html(hemsidor), Anteckningar/Notepad duger gott och väl i början.
Slösa inte tid på att lära dig Frontpage för att göra hemsidor. Om du gör dem i "designläget" och inte har koll på koden "bakom" kommer du ha svårt för att få hjälp när sidan inte ser ut som den borde.

Har du lust att lära dig XHTML och CSS och vill ha lite hjälp på traven är du välkommen att PM:a :)
 
Sv: någon som är duktig på frontpage här ??

Tack för det. Ja jag kanske borde lära mig iallafall, men det känns så krångligt. Jag tyckte ju det verkade så bekvämt med nått program som frontpage tex. Men ni som kan detta vet ju säkert bättre. Jag hör gärna av mig när jag är redo att börja lära mig. Har också sett att det finns en hel del att lära ute på nätet om HTML. Får väl forska lite.
 
Sv: någon som är duktig på frontpage här ??

Men faktiskt är det inte så krångligt att knåpa ihop en lite enklare hemsida "för hand", när man väl har kommit in i det. :) Tvärtom är det nog mer krångligt med ett program som FrontPage när/om sidan börjar krångla och man själv inte har en aning om vad som kan ha hänt i koden.
 
Sv: någon som är duktig på frontpage här ??

Men det är inte krångligt alls. Om du lär dig några html-taggar och css-attribut och -värden så är det också mycket enklare att uppdatera sajten, och du slipper vara låst till programmet Frontpage :)
Hojta till via PM så kan jag lära dig grunderna :)
 
Sv: någon som är duktig på frontpage här ??

Tvärtom är det nog mer krångligt med ett program som FrontPage när/om sidan börjar krångla och man själv inte har en aning om vad som kan ha hänt i koden.

Amen :)
Det är så drygt att felsöka Frontpage's spagetti-kod.
 
Sv: någon som är duktig på frontpage här ??

hej Nidron.... Nu ska det bli av:crazy: Har pm:at dej
 
Sv: någon som är duktig på frontpage här ??

Halloj! Nu har jag gjort en liten guide och PM:at dig den. Lycka till :)
 

Liknande trådar

Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 015
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Hur överlever en företagare innan företaget börjar gå med vinst? Blir de försörjda av en partner? Eller jobbar de heltid och kör...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
8 995
Senast: Wille
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
950
Senast: Crossline
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 964
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp