Någon som har besökt Engelsons butik i semestertider?

bettysmatte

Trådstartare
Mamma och jag funderar på att åka en sväng dit någon dag de närmsta veckorna. Är det någon som har varit där under semestern och vet om det brukar vara väldigt mycket folk (a la Ullared)?? Det stod något på hemsidan om de öppnar redan kl 7:30 och att det brukar vara mindre med folk där då. Vilket fick mig att fundera lite på hur mycket folk det är om man kommer senare??
 
Mamma och jag funderar på att åka en sväng dit någon dag de närmsta veckorna. Är det någon som har varit där under semestern och vet om det brukar vara väldigt mycket folk (a la Ullared)?? Det stod något på hemsidan om de öppnar redan kl 7:30 och att det brukar vara mindre med folk där då. Vilket fick mig att fundera lite på hur mycket folk det är om man kommer senare??
Vi var där mitt i juli strax före pandemin, och Ullared och upplevde inte att det var särskilt mycket folk på något av ställena. Men vi började på Engelssons, åkte och badade i havet och tog Ullared på eftermiddagen. :)
 
Mamma och jag funderar på att åka en sväng dit någon dag de närmsta veckorna. Är det någon som har varit där under semestern och vet om det brukar vara väldigt mycket folk (a la Ullared)?? Det stod något på hemsidan om de öppnar redan kl 7:30 och att det brukar vara mindre med folk där då. Vilket fick mig att fundera lite på hur mycket folk det är om man kommer senare??
Vi var där igår, runt kl 12. Inga problem, väntade kanske 3 minuter på att ett provrum skulle bli ledigt.
 
Tack för svar båda två :) ! Kanske är minst lika bra att åka upp så vi kommer dit på eftermiddagen då, i stället för tidigt på morgonen.... Den strategin brukade vi använda när vi åkte till Gekås, och det brukade funka rätt klockrent faktiskt :) !
 
Kan passa på att fråga, finns det något trevligt matställe (typ café) i närheten av affären :) ?
 
Kan passa på att fråga, finns det något trevligt matställe (typ café) i närheten av affären :) ?
Det ligger tråkigt till i ett industriområde, men det är när in till Falkenberg centrum om ni har bil (knappt 5 minuter). Var aldrig där själv men fick tips om ett kafé som heter eko-LOGISKT konceptkafé och vänner.
 
Det ligger tråkigt till i ett industriområde, men det är när in till Falkenberg centrum om ni har bil (knappt 5 minuter). Var aldrig där själv men fick tips om ett kafé som heter eko-LOGISKT konceptkafé och vänner.
Jo, vi kommer med bil från södra Småland/nordöstra Skåne så vi kan ju även fika någonstans när vi börjar köra hemåt igen. Så om det t.ex. finns något trevligt ställe strax utanför så går det också bra :) !
 
Jo, vi kommer med bil från södra Småland/nordöstra Skåne så vi kan ju även fika någonstans när vi börjar köra hemåt igen. Så om det t.ex. finns något trevligt ställe strax utanför så går det också bra :) !
Vi hittade en del bra ställen här: https://www.visithalland.com/sv/matupplevelser

Nu höll vi oss mer mellan Falkenberg och Varberg men såg flera intressanta ställen att besöka mellan Falkenberg och Halmstad, så i södra Halland. Mycket gårdsbutiker med servering osv.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 830
Senast: jemeni
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 728
Senast: Snurrfian
·
Trav Hej alla, När jag började fundera på att börja köra häst så googlade jag runt för att hitta lite information.. Tyvärr finns inte...
Svar
17
· Visningar
2 936
Senast: MayGrace
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
20 923
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp