någon som har läst expressen?!?

Meibla

Trådstartare
Hittade en artikel i Expressen om att 15 000 hundar kommer att dödas inför OS


"Människans bästa vän är hunden. Men inte i Grekland. Där kommer uppemot 15 000 hundar inom de närmsta veckorna att plågas ihjäl, förgiftade av mat som människor gett dem.
De är offer i den upprensningskampanj som Atens myndigheter vill genomföra inför OS." (saxat från artiklen)
:cry: :(


Artikel i Expressen
 
FY FAN!!!!! :devil: Hur i h...e tänker folket där?? Har dom inga som helst kännslor??? :devil: Dom kan ju själva prova på att äta mat med glas i eller mat som är förgiftad!! Stackars små vovvar. :cry:
 
Fy faan! Det är väl så jävla typiskt... Oj då har vi gatuhundar, jamen vi ska ju arrangera OS, det går ju inte...
Hm, ja då får vi väl döda dom då!

Vilka jävla puckon! Hoppas att den där organisationen KAZ Shelter kan göra något!
 
Avlivning i sig tycker jag inte är något fel med tanke på hur illa många gathundar far, men det ska ske med minsta möjliga lidande för djuren. :mad:
 
Jag för min del tycker det vore skönt för dessa hundar att få bli avlivade. Springa på gator och leta mat och människor som är elaka. Blir de skadade av bilar elle sjuka så är det ingen som bryr sig.
Men då ska de avlivas humat, och inte på det sättet som artikeln handlar om.
 
Jo visst vore det bästa för hundarna att bli avlivade, det var mest sättet som dom dödade hundarna på som jag reagerade över.
 
Nu avskyr jag OS ännu mer :mad:. Vilka tror dom att dom är egentligen?! Inte nog med att det alltid ska visas en massa sport från OS på TV så att alla bra program utgår, en massa oskyldiga varelser ska behöva dö åxå!!!!!!! Åhhhhh, vad jag skäms över att vara människa :(
 
var det inte för några år sen det var nåt land som körde ut alla uteliggare långt bort från stan och sen lät dom klara sej själva?
Har för mej att jag har läst det nånstans
 
Jag blir inte ens förvånad längre.

Och jag inser bara mer och mer varför jag inte gillar människor speciellt mycket, och varför djuren går först för mig.
 
Att fånga in o sedan släppa ut efter OS vore ju helt vansinnigt, bara fegt.
Bättre att fånga in o sedan avliva på ett snyggt sätt. Att lägga ut förgiftad mat är knappast ok men detta verkar ju inte vara det man fruktar att myndigheterna skall göra. Artikeln är lite svävande.
PL
 
eller att meddela stadens alla hundägare att den och den dagen har vi ihjäl alla hundar vi hittar. alla gathundarna är inte hemlösa.
 

Liknande trådar

Relationer Kloka buke! Behöver er hjälp! Alltså... Jag har snurrat till det lite i huvudet och behöver rätta till det...:p Kommer antagligen bli...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 398
Ekonomi & Juridik Vet inte vad jag vill, är bara så jävla förbannad nu. Jag har vetat att Sverige är helt värdelösa när det gäller att straffa...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 212
Senast: BIMM
·
P
Hästmänniskan som jag tycker har en vettig syn på djurhållning. Strängare straff för djurplågeri Att husdjurens värde aldrig kan likställas med...
Svar
4
· Visningar
1 309
Senast: Pelle_P
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp