Någon som har provat pressotherapy?

Bukefalos 30 år!

SiZo

Trådstartare
Mina ben är sjukt svullna, framförallt kring vrister och upp i vaden. Spelar ingen roll vad jag gör riktigt, benen är tjocka och stenhårda. Jag funderar på att prova pressotherapy, men det är verkligen jättedyrt. En apparat kostar typ 8000+ verkar det som. Och jag känner ingen som någonsin har provat dem, eller har samma problem som mig.

Har någon någon som helst erfarenhet som ni skulle kunna dela med er av?

Känner att jag är lite desperat eftersom benen ibland svullnar så pass att det gör ont.

Inte testat.
Mina ben svullnar också rejält och det kan bli riktigt spänt vissa gånger, men för mig hjälper stödstrumpor. Antar att du testat?😊

Inte testat.
Mina ben svullnar också rejält och det kan bli riktigt spänt vissa gånger, men för mig hjälper stödstrumpor. Antar att du testat?😊
Jo ibland hjälper de. Men sommartid så blir det för varmt. Jag är otroligt känslig mot värme och då svullnar benen ännu mer.

Jag tycker de i nylon är ok sommartid, och bambu är också bra. Men ja, varmt blir det ju.
Jag är otroligt värmekänslig. 20 grader och rörelse och jag svullnar överallt och svettas till tusen. Så tyvärr. Och de tar inte bort svullnaden, de kapar bara värsta toppen.

Mina ben är sjukt svullna, framförallt kring vrister och upp i vaden. Spelar ingen roll vad jag gör riktigt, benen är tjocka och stenhårda. Jag funderar på att prova pressotherapy, men det är verkligen jättedyrt. En apparat kostar typ 8000+ verkar det som. Och jag känner ingen som någonsin har provat dem, eller har samma problem som mig.

Har någon någon som helst erfarenhet som ni skulle kunna dela med er av?

Känner att jag är lite desperat eftersom benen ibland svullnar så pass att det gör ont.

Mitt råd är att kontakta vårdcentralen och höra om möjligheten att få vätskedrivande läkemedel.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka