Namntråden

Om du frågar mig så känns pojksparkar inte alls och flicksparkar som att revbenen ska gå sönder trots moderkaka i framvägg :D

Jag tänkte precis skriva att ”Jaha det har jag inget minne av alls” men när jag tänkte efter så insåg jag att det visst är någonting jag förträngt här 😅 Fy fasen, det kändes ju som om hon försökte bryta sig ut ibland, var tvungen att hålla emot på utsidan 😅

Moderkakan i framvägg denna gång och börjat fladdra lite smått (v. 18). På fredag har vi RUL och tänkte fråga om kön 🥰
 
Rimlig fråga, det bara känns som att det är en liten pöjk som ligger där och kickar (mycket och ivrigt om jag får säga det själv). Men mest av allt så tror jag att det är pojksparkar eftersom bebisen var så fruktansvärt lik min sambo på ultraljudet, alltså hen såg verkligen pojkig ut. Ingen kommer att bli mer förvånade än vi om det faktiskt kommer ut en liten Essie om två månader :D

Spännande då! 🥰
 
Jaha, det är ju då en liten pojke vi ska få och såhär ser namnlistan ut hittills. Många förslag, kanske ni tänker, men hälften är mina förslag som maken ratat och hälften är hans som jag ratat 😂

Otis
Edvin
Jakob
Lucas
Oliver
Charlie
William
Hugo
Henry
Elton
Albin
Wilmer
Noah
Gabriel
Liam
Leo
Gustaf
Wilhelm

På listan hade också Walter, Ludvig, Benjamin och Oskar platsat men tyvärr är de tagna i närmsta kretsen/familjen :down:
 
Jaha, det är ju då en liten pojke vi ska få och såhär ser namnlistan ut hittills. Många förslag, kanske ni tänker, men hälften är mina förslag som maken ratat och hälften är hans som jag ratat 😂

Otis
Edvin
Jakob
Lucas
Oliver
Charlie
William
Hugo
Henry
Elton
Albin
Wilmer
Noah
Gabriel
Liam
Leo
Gustaf
Wilhelm

På listan hade också Walter, Ludvig, Benjamin och Oskar platsat men tyvärr är de tagna i närmsta kretsen/familjen :down:

Olle!
Olle och Ebba 😍
 
Jaha, det är ju då en liten pojke vi ska få och såhär ser namnlistan ut hittills. Många förslag, kanske ni tänker, men hälften är mina förslag som maken ratat och hälften är hans som jag ratat 😂

Otis
Edvin
Jakob
Lucas
Oliver
Charlie
William
Hugo
Henry
Elton
Albin
Wilmer
Noah
Gabriel
Liam
Leo
Gustaf
Wilhelm

På listan hade också Walter, Ludvig, Benjamin och Oskar platsat men tyvärr är de tagna i närmsta kretsen/familjen :down:
Jag har ju en William, född -15. Ett kanonnamn enligt mig men tyvärr även enligt många andra med barn i samma ålder. Vet inte om det börjat dala lite nu dock? Hans bästa kompis heter Wilmer, och dom har 2 Charlie och 2 Benjamin i klassen.

Otis gillar jag skarpt, pga Otis Redding. Känns som att det kan vara ett namn som trendar lite nu kanske? Inte för att det spelar någon större roll egentligen. Gustaf är också fint, och tror jag inte super-poppis just nu.
 
Jaha, det är ju då en liten pojke vi ska få och såhär ser namnlistan ut hittills. Många förslag, kanske ni tänker, men hälften är mina förslag som maken ratat och hälften är hans som jag ratat 😂

Otis
Edvin
Jakob
Lucas
Oliver
Charlie
William
Hugo
Henry
Elton
Albin
Wilmer
Noah
Gabriel
Liam
Leo
Gustaf
Wilhelm

På listan hade också Walter, Ludvig, Benjamin och Oskar platsat men tyvärr är de tagna i närmsta kretsen/familjen :down:

Nils
Malte
Axel
Elis
Erik
Isak

För att göra listan ännu längre ;)
 
Jaha, det är ju då en liten pojke vi ska få och såhär ser namnlistan ut hittills. Många förslag, kanske ni tänker, men hälften är mina förslag som maken ratat och hälften är hans som jag ratat 😂

Otis
Edvin
Jakob
Lucas
Oliver
Charlie
William
Hugo
Henry
Elton
Albin
Wilmer
Noah
Gabriel
Liam
Leo
Gustaf
Wilhelm

På listan hade också Walter, Ludvig, Benjamin och Oskar platsat men tyvärr är de tagna i närmsta kretsen/familjen :down:
Ebba och Hugo.
 
Det är verkligen svårare med namn på barn nummer två tycker jag, när man har ett namn redan att passa ihop med. Även om våra kom samtidigt fastnade vi ju för Harry först och sen kunde inget riktigt leva upp till hur perfekt det namnet kändes så alla alternativ på tvilling 2 kändes fel 😅.
 
Jag har ju en William, född -15. Ett kanonnamn enligt mig men tyvärr även enligt många andra med barn i samma ålder. Vet inte om det börjat dala lite nu dock? Hans bästa kompis heter Wilmer, och dom har 2 Charlie och 2 Benjamin i klassen.

Otis gillar jag skarpt, pga Otis Redding. Känns som att det kan vara ett namn som trendar lite nu kanske? Inte för att det spelar någon större roll egentligen. Gustaf är också fint, och tror jag inte super-poppis just nu.

William var på nr 2 år 2021 så nej, inte dalat tyvärr ☺️ Jag gillar det också väldigt mycket, men önskar också att det var lite färre som gjorde det 😄

Otis trendar absolut, och jag gillar det ihop med Ebba. Verkar inte vara någon favorit hos maken dock, han tänker mest på Otis i Sex Education 😄 Ingen dålig association tycker jag, han verkar va en go kille.
 
Det är verkligen svårare med namn på barn nummer två tycker jag, när man har ett namn redan att passa ihop med. Även om våra kom samtidigt fastnade vi ju för Harry först och sen kunde inget riktigt leva upp till hur perfekt det namnet kändes så alla alternativ på tvilling 2 kändes fel 😅.

Haha, håller med. Vi är så nöjda med Ebba och hela hennes namn ihop att det känns jobbigt att komma på nåt lika bra 😅 Mellannamnet är även redan bestämt till Franz efter släktnamn, så mycket att passa ihop med nu. Efternamnet, mellannamnet och ihop med Ebba.
 
Jättefint! Min farfar hette Olle. Eller, Olof egentligen. Maken är dock inte så förtjust i dessa äldre namn tyvärr. Annars gillar jag Nils också som några nämnt tidigare i tråden.

Ja! Nils är mitt bästa pojknamn. Det blir det om vi får en son (och maken går med på det...) 😁❤️
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 657
Senast: orkide
·
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
11 155
Senast: Tofs
·
  • Artikel
Dagbok När jag var ung så samlade jag på ordspråk och citat. En av dessa var: Alla dessa dagar som kom och gick Inte visste jag att de var...
Svar
16
· Visningar
1 670
Senast: Wille
·
Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 101
Senast: Norma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp