Bukefalos 28 år!

Nån mer än jag...

Sv: Nån mer än jag...

Men det var ju inte alls vad hen skrev? Tvärtom argumenterade hen för olikheterna mellan länderna.

Visst kan hen ha fel men ditt motargument känns lite märkligt.
 
Sv: Nån mer än jag...

Fast i USA betyder "kunglig elit" mycket mindre och ar inte alls sarskilt fascinerande. Har anses oftast 'businessmen' som skapat sig ett namn mycket mer varda an de som arvt sina pengar och titlar skrattar man mest at. Har ar det inte manga som overhuvudtaget har en aning om vilka de ar, och om nagon vet det tycker de nog att Madde ar den som rakat hem hogvinsten.

Har inte jag upplevt, snarare tvärt om, de har hög status.
Men kan säkert vara rätt olika beroende på vart i USA och i vilken samhällsklass.
 
Sv: Nån mer än jag...

Jag har bott i manga Amerikanska orter, daribland Boston i MA som skryter om att de forsta pilgrimmer anlande med Mayflower vid Plymouth Rock och alltsa har de aldsta anor i USA. Naturligtvis finns det de som gillar "royalty" har ocksa, men da ses de mer som vilken skadis som helst och sa ar det det Brittiska kungahuset som galler. Svenska adeln och kungafamiljen ar sa ointeressant att folk mojligen (yep, aven vid Harvard universitet i Boston) nickar och ler om man namner det och sedan later det amnet do ut.
 
Sv: Nån mer än jag...

Jag har bott i manga Amerikanska orter, daribland Boston i MA som skryter om att de forsta pilgrimmer anlande med Mayflower vid Plymouth Rock och alltsa har de aldsta anor i USA. Naturligtvis finns det de som gillar "royalty" har ocksa, men da ses de mer som vilken skadis som helst och sa ar det det Brittiska kungahuset som galler. Svenska adeln och kungafamiljen ar sa ointeressant att folk mojligen (yep, aven vid Harvard universitet i Boston) nickar och ler om man namner det och sedan later det amnet do ut.

Marknadsanalytiker gick i dag ut med sina teorier om att bröllopet var den bästa PR Chris någonsin kunde få för sin affärsverksamhet. Han bjöd sina kunder att närvara vid vigseln, trots att de inte ens kände varandra personligen.
 
Sv: Nån mer än jag...

Sjalvklart! Precis som det skulle ha varit super PR att bjuda in dem till ett Native American brollop ... eller enligt Indisk sed, eller ... Riktigt exotiskt och kul.
Jag hade ingen aning om att "Madde" skulle gifta sig forran den har traden startade. Det ar inte direkt nagonting man hor pa nyheterna har.
 
Sv: Nån mer än jag...

Sjalvklart! Precis som det skulle ha varit super PR att bjuda in dem till ett Native American brollop ... eller enligt Indisk sed, eller ... Riktigt exotiskt och kul.
Jag hade ingen aning om att "Madde" skulle gifta sig forran den har traden startade. Det ar inte direkt nagonting man hor pa nyheterna har.

Nä, det handlar om att kungahuset är ett starkt varumärke hos de här grupperna. Din upplevelse behöver ju inte vara representativ för alla i USA.
 
Sv: Nån mer än jag...

Bilden ar tagen i USA och personligen har jag lite svart att se vad som ar sa omoget att saga till paparazzi att han fatt nog.
Men han har anknytning till det svenska kungahuset och i det här landet finns det de som får spel om någon råkar säga "du" till en kunglighet eller missar det långa förledet före förnamnet.

Jonas Gardell sade "du" till Vickan på Gaygalan och jag var helt säker på att helvetet skulle bryta lös, men det uteblev konstigt nog.

Jag menar alltså att man får sätta bilden i en kontext och kontexten i det här fallet är det svenska kungahuset.

Jag hade duat dem allihop bara för att vara motvalls och när kameran svepte förbi Vickan med familj i Storkyrkan lyckades jag inte hejda impulsen att ropa "han har doppat veken i Vickan!" ... Fast jag blev strängt rättad omedelbart: Det kunde jag ju faktiskt inte veta något om, ty nuförtiden behöver man inte knulla för att få barn.

... därav kluvenheten.
 
Sv: Nån mer än jag...

Nä, det handlar om att kungahuset är ett starkt varumärke hos de här grupperna. Din upplevelse behöver ju inte vara representativ för alla i USA.
Nja, det handlar väl om att visa att man själv har kontakter och är villig att erbjuda de samma kontakter för bra affärskontrakt i framtiden.

Det är ju inte så att Chris bjudit in affärsbekanta bara för att de ska få kul ett par kvällar i Sverige. Det är ju lite mer djupt än så. Och därför är det precis som hastflicka skriver, det hade inte spelat någon roll vart de blev bjudna så länge de får uppleva någonting de inte vanligtvis upplever.
 
Sv: Nån mer än jag...

Precis, Sa det ar inte kungafamiljen eller monarkin det handlar om utan att bjuda pa en lyxig och exotisk traff som lockar fler (storre) investeringar.
 
Sv: Nån mer än jag...

Precis, Sa det ar inte kungafamiljen eller monarkin det handlar om utan att bjuda pa en lyxig och exotisk traff som lockar fler (storre) investeringar.

Jag konstaterar att även om du får det att framstå som fakta, är inte alla med på att kungahuset är ointressant bland amerikaner. I vissa kretsar är det uppenbarligen mycket gångbart.
 
Sv: Nån mer än jag...

Kolla på Real Housewives :D Där har du ju hon som går runt och kallar sig själv Countess hela tiden och folk blir asimpade av att hon varit gift med en Count!
 
Sv: Nån mer än jag...

Det ar formodligen ungefar lika trovardigt som att tro att alla Svenskar badar nakna och har samlag oppet pa alla strander I Sverige. ;)
 
Sv: Nån mer än jag...

Varför det? Hade jag trott att alla i USA gick runt och kallade sig grevinnor vore det väl jämförbart men uppenbart finns det ju folk i USA som tycker att europeiska titlar är imponerande.
 

Liknande trådar

L
Hat
Relationer Dethär kanske är en konstig fråga så ursäkta då. Men jag undrar om ni hatar någon? Eller har gjort nångång? Alltså jag menar inte som...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
3 293
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Jag åt pasta med pesto och tomater. Tyckte det smakade lite som stallukt. :confused: Brukar ni också uppleva att saker smakar eller...
2
Svar
24
· Visningar
761
Senast: sjoberga
·
L
Tjatter Istället för att disskutera om det i Mello tråden så tänkte jag göra en tråd om allmän bildning! Så tillexempel vad det är och vad man...
26 27 28
Svar
542
· Visningar
18 757
Senast: hastflicka
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
939
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp