Bukefalos 28 år!

Nån mer än jag...

Sv: Nån mer än jag...

Killen är ju pressad.
Kolla vilket spektakel han måste gå igenom för att få gifta sig med kvinnan han älskar.
Kan man se annat är sammanbitet missnöjd ut under sådana förhållanden?
Det här är en man som är van vid att styra sitt eget liv och just nu skuffas han runt som ett tillbehör på ett litet konstigt lands PR-spektakel.

Haha nää. Jag tror nog det är lite prestigegifte åt alla håll och kanter här.

Och det här med utseendet, man dömer. Väl folk på vad de säger och hur de för sig också. Tycker han verkar totalt opålitlig.
 
Sv: Nån mer än jag...

Själv tycker jag att det syntes på bröllopet hur osäker och "ouppfostrad" Chris är. Madeleine är uppfostrad i en miljö där det är man för sig på ett ordentligt sett. Chris saknar detta helt verkar det som. Han vinkade med båda händerna i cortegen, han pillade på grejer, han uppförde sig nästan lite flamsigt i jämförelse med de andra.

Sen är det klart att han inte vill bli svensk medborgare och få den skiten som svenska medborgare får. Hade han blivit svensk medborgare hade han fått en titel och därmed inte kunnat ha sin ställning i affärslivet kvar. Han hade dessutom blivit elakt beskattad av skattemyndigheten eftersom han tjänar rätt så bra. Klart att han vill ha kvar det livet han lever, det är ju det enda sättet för honom att överleva.

Jag tycker att båda såg glada och nöjda ut. Jag tror att de tror att de älskar varandra och att de vill leva resten av sitt liv med varandra. Däremot har jag en känsla av att det inte kommer att hålla. Men det kommer att vara i 10-15 år i alla fall och vi kommer att få se barn inom ett par år. Men i längden kommer det inte att hålla tror jag, däremot är jag villig att ha fel i framtiden. Jag önskar de all lycka i livet!
 
Sv: Nån mer än jag...

Ja jag satt och fnissade när han försökte få prinsessan att vinka som han, helt hysteriskt med andra ord :D
 
Sv: Nån mer än jag...

Fantastiskt vacker bild!


Huruvida Chris är sympatisk eller inte så förstår jag inte hur man skulle kunna avgöra utefter det lilla vi fått se av honom i media? Bara för att Madeleine och Chris inte är lika officiella som Victoria och Daniel kan man inte dra slutsatsen att de är mindre varma och härliga personligheter, de kanske bara inte känner för att dela med sig av dem till hela svenska folket. Något som vore helt förståeligt om man frågar mig... Hoppas iallafall att de får ett fint och lyckligt liv tillsammans, de är fantastiskt fina ihop!
 
Sv: Nån mer än jag...

Helt OT

Såg ni när Viktoria skred upp för trappan till slottskyrkan, det är det mest majestätiskt graciösa jag någonsin sett!!! Here comes the queen liksom.

:bow:

(Jag kan bara ana vilken komedi jag skulle utföra i samma situation)
 
Sv: Nån mer än jag...

Ja jösses!! Tänk om jag hade ploppat ut i en kungafamilj! Då hade de haft lite att jobba med! En liten introvert köttbulle som alltid tycker annorlunda!
 
Sv: Nån mer än jag...

Kl
Sen tror jag att alla i hela världen tappar när jämförelsen med Viktoria och Daniel dyker upp. Hon är underbar, han är sympatisk och kärleksstoryn är som en saga. Man behöver inte vara rojalist för att älska Vickaan.

Kan bara hålla med - såg ni ömheten dem emellan efter gruppfotot ute på trappan på Drottningholm? :love: Mer innerlig kärlek går nog knappt att uppbringa.

Som sagt - man behöver inte vara rojalist för att älska Vickan :love:
 
Sv: Nån mer än jag...

Ja, verkligen en fin bild som känns ärlig och innerlig. Gillar den här också:

finaste.png


För övrigt var jag lika skeptisk som många andra innan bröllopet och tyckte väl inte att varken Chris eller Madeleine verkade vara några höjdare. Det tycker jag fortfarande inte (fast jag har ju ingen aning om hur de faktiskt är), men under bröllopet tyckte jag i alla fall att man såg att det var äkta kärlek mellan dem och framför allt Chris med sina öppna känslor överraskade mig positivt. Jag tror att de är lite lika i det att de gärna står lite utanför och är lite annorlunda än t.ex. Victoria med sin Daniel (som någon påpekade tidigare kan det fasen inte vara lätt att behöva bli jämförd med ett sådant "perfekt drömpar"), och jag tror och hoppas att de är så pass lika varandra att de kan få det att fungera. Man kan inte älska alla, men de kan ju få älska varandra! :)
 
Sv: Nån mer än jag...

Fast Chris får ju ingen adlig titel, han är "Herr".

Jodå hon fick en adligtitel till ett av sina barn han fick ju en prinsessa :D det är inte så tokigt iaf att få in en sådan i familjen. Nu har hon ju fripassage till hela den kungliga eliten.

BMW så är ju bägge svärmödrarna lika plasticfantasic... Silvia ser mer och mer ut som Joker i Batman :crazy:
 
Sv: Nån mer än jag...

Jodå hon fick en adligtitel till ett av sina barn han fick ju en prinsessa :D det är inte så tokigt iaf att få in en sådan i familjen. Nu har hon ju fripassage till hela den kungliga eliten.
Chris har inget att göra med Maddes titel. Hon är prinsessa, han är bara "herr". Inte ens hertig, eftersom han avstod en sådan titel.
 
Sv: Nån mer än jag...

Jag håller med dig - han ser mest besvärad ut av ståhejet.
Och det förvånar mig också att folk dömer honom för att vara både det ena och det andra på hur han ser ut. Tokigt
 
Sv: Nån mer än jag...

HAN fick ju ingen titel, det är HON som är prinsessa. Det är ju en rätt stor grej detta att han inte får någon officiell titel mer än make till prinsessan.
 
Sv: Nån mer än jag...

...som tycker att prinsessan M:s blivande make ser osympatisk ut?

En åsikt helt utan bakgrundsfakta... :angel:
CHROMA2012112442.JPG


Jag är lite kluven till den här bilden. Å ena sidan är jag verkligen inte rojalist och tycker att det är lite häftigt att han "vågar" trotsa (om än lite omoget ;)), å andra sidan tycker jag just att han är omogen och kanske borde fundera på hur han för sig som blivande medlem av kungahuset.

Jämför med Daniel som "skolades om" och som knappt fick synas alls de första fem-sex åren eller så. Hade Daniel gjort så någonsin hade det nog varit kört. För Chris gick det från noll till hundra på ca. 2,5 år.

Å tredje sidan: Hade jag på något sätt ramlat in i kungahussammanhang hade det nog tagit max två minuter innan jag gjort bort mig, klantig och motvalls som jag är.
 
Sv: Nån mer än jag...

HAN fick ju ingen titel, det är HON som är prinsessa. Det är ju en rätt stor grej detta att han inte får någon officiell titel mer än make till prinsessan.

Det spelar väl ingen roll alls egentligen, men hur blir det med deras ev framtida barn? Får de titel? Kunglig eller adlig, i så fall?

"Kan" en icke-kunglig man få kungliga barn i Sverige?
 
Sv: Nån mer än jag...

Det spelar väl ingen roll alls egentligen, men hur blir det med deras ev framtida barn? Får de titel? Kunglig eller adlig, i så fall?

"Kan" en icke-kunglig man få kungliga barn i Sverige?
Expressens hovreporter:
Om Chris och Madde får barn, kommer de att få prins- och prinsessatitlar då? Även fast Chris inte kommer att ha nån prinstitel.

– Den dagen tar kungen och drottningen det beslutet. De kan i praktiken bli prins eller prinsessa, trots att Chris inte har någon titel. Det kan också bli att Chris någon gång i framtiden väljer att ge upp sin karriär och då kan bli prins av Sverige, men det är kungen som bestämmer även det.
 
Sv: Nån mer än jag...

Haha nää. Jag tror nog det är lite prestigegifte åt alla håll och kanter här.

Och det här med utseendet, man dömer. Väl folk på vad de säger och hur de för sig också. Tycker han verkar totalt opålitlig.

Sa exact vad ar det i hans uppforande som gor att du tycker att han verkar opalitlig?

Jodå hon fick en adligtitel till ett av sina barn han fick ju en prinsessa :D det är inte så tokigt iaf att få in en sådan i familjen. Nu har hon ju fripassage till hela den kungliga eliten.

<snip>

Fast i USA betyder "kunglig elit" mycket mindre och ar inte alls sarskilt fascinerande. Har anses oftast 'businessmen' som skapat sig ett namn mycket mer varda an de som arvt sina pengar och titlar skrattar man mest at. Har ar det inte manga som overhuvudtaget har en aning om vilka de ar, och om nagon vet det tycker de nog att Madde ar den som rakat hem hogvinsten.

CHROMA2012112442.JPG


Jag är lite kluven till den här bilden. Å ena sidan är jag verkligen inte rojalist och tycker att det är lite häftigt att han "vågar" trotsa (om än lite omoget ;)), å andra sidan tycker jag just att han är omogen och kanske borde fundera på hur han för sig som blivande medlem av kungahuset.
<snip>

Bilden ar tagen i USA och personligen har jag lite svart att se vad som ar sa omoget att saga till paparazzi att han fatt nog.

Hela den har diskutionen ar mycket obehaglig. Manniskor domms ut efter vad pressen skriver och hur de ser ut pa bilder. Jag brukar lasa lopsedlarna pa de varsta paparazzi tidningarna i kassan pa matvaruaffaren. Ena veckan far man veta att nagon ska skilja sig, nasta vecka ar de lyckligare an nagonsin, for att en vecka senare igen ha djupt psykiska problem ... det ar nya dramatiska avslojanden varje vecka. Trots att det vanligtvis ar skadespelare, fore detta presidenter, eller andra som valt ett liv i rampljuset tycker jag det ar lika hemskt som den har traden ...
 
Sv: Nån mer än jag...

Chris har inget att göra med Maddes titel. Hon är prinsessa, han är bara "herr". Inte ens hertig, eftersom han avstod en sådan titel.

Skrev svar innan men det försvann...

Men som sagt jag skrev att HAN får en prinsessa hon förlorar inte sin titel. Han har ingen nej men han fick in foten i adligehetn iaf ;) eller hans mamma fick in honom där om man ska lita på mina teorier :D

Och att amerikaner inte är impade på adligheten tror jag inte alls på... de har ju inget sådant alls over there och att få tag på en prinsessa är nog rätt hot stuff :p De kan ju köpa det mesta för pengar men lediga prinsessor finns det inte så många av.
 

Liknande trådar

L
Hat
Relationer Dethär kanske är en konstig fråga så ursäkta då. Men jag undrar om ni hatar någon? Eller har gjort nångång? Alltså jag menar inte som...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
3 302
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Jag åt pasta med pesto och tomater. Tyckte det smakade lite som stallukt. :confused: Brukar ni också uppleva att saker smakar eller...
2
Svar
24
· Visningar
767
Senast: sjoberga
·
L
Tjatter Istället för att disskutera om det i Mello tråden så tänkte jag göra en tråd om allmän bildning! Så tillexempel vad det är och vad man...
26 27 28
Svar
542
· Visningar
18 794
Senast: hastflicka
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
939
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp