nån som har erfarenhet av boxer!

Hade en blodhund en gång i tiden.
De är lugna, vänliga, envisa men samtidigt känsliga (blir sårad när man skriker åt den). De har en mycket stark instinkt att spåra, släpper inte ett spår i första taget. Det är en upplevelse att spåra med en blodhund, vi gjorde det i rasklubbens regi.
Är man rädd för dregel ska man dock inte skaffa sig en blodhund, vi stod alltid beredda att torka honom om munnen när han ätit eller druckit innan han skakade på huvudet :D
 
För mig finns det bara en hundras,
och det är boxer,boxer och åter boxer.
Jag är uppväxt med boxerhundar och det finns
inget barnvänligare,lekfullare,positivare än de.
Ingen vaktinstinkt och tuffhet utan bra sällskapshundar.
 
Videon såldes iaf på Stora Stockholm (Älvsjömässan i dec) i Boxerklubbens monter när jag funderade på hundraser. Den är inte väldigt lång, men väldigt trevlig så den rekommenderar jag starkt! :)

/JES
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Har ett litet problem med min 9-månaders unghund. Han tycker att en viss fläck, alltså typ en kvadratmeter, av golvet är läskigt...
Svar
10
· Visningar
2 139
Senast: Otherside
·
Hundhälsa Jag har en Chihuahua hane på 3 år som för tre mån sedan genomgick en större operation när han fick urinstenar som inte gick att spola...
2
Svar
24
· Visningar
5 482
Senast: nilie
·
Övr. Hund Ett av mina första inlägg här på hunddelen av älskade Buke :) Har i dagarna blivit erbjuden av min sambos arbetskamrat att ta över...
Svar
13
· Visningar
4 009
Hundavel & Ras Hundköp är inte aktuellt på minst ett år, kanske två, men naturligtvis är själva planerandet en stor del av nöjet, så jag har redan...
2
Svar
39
· Visningar
2 811

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dejtingtråden del 37
  • Svensk politik nr 3
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • "Bästa mashen"? Blötning, smaklighet, stärkelse?
  • Födda -21

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp