Trasdockan
Trådstartare
Jag har efter nästan ett års funderade landat i att jag vill separera från min sambo. Av flera anledningar kommer vi ändå att sälja vårt nuvarande boende, men min sambo är ju såklart inställd på att vi ska köpa ett nytt gemensamt, medan jag inte vill det. När berättar jag detta för honom? Å ena sidan vill jag helst att vi ska få vårt boende sålt först så att vi inte behöver göra något i panik och gå med förlust, men å andra sidan känns det dumt att undanhålla mina tankar alltför länge.
Jag är helt säker på att han kommer bli både arg, ledsen och förkrossad av att jag vill separera, och av själviska skäl vill jag egentligen vänta med att berätta så länge som möjligt för att slippa bo i en sörja av dålig stämning innan fastighetsaffären är klar. Ingen av oss har råd att ha andra, separata boenden innan vi fått vårt nuvarande sålt.
Hjälp!
Jag är helt säker på att han kommer bli både arg, ledsen och förkrossad av att jag vill separera, och av själviska skäl vill jag egentligen vänta med att berätta så länge som möjligt för att slippa bo i en sörja av dålig stämning innan fastighetsaffären är klar. Ingen av oss har råd att ha andra, separata boenden innan vi fått vårt nuvarande sålt.
Hjälp!