när datorns bildskärm tappar styrka

ameo

Trådstartare
Moderator
Någon här som vet om man kan göra något åt att laptopens bildskärm tappar ljusstyrka? Kan man åtgärda eller byta ut skärmen på något sätt? (Det är en Asus, om det har betydelse) Datorn är ca 5 år och funkar utmärkt i övrigt, så det jag funderar på är om jag måste köpa en ny dator för att ha en fungerande bildskärm på den eller om det går att åtgärda?
Är 5 år verkligen en hög ålder på en dator?

Jag har en extern bildskärm som jag använder hemma vid skrivbordet, men en bärbar dator är ju meningen att man ska kunna ha med sig, utan att behöva släpa med sig en extern skärm också...

Om lösa bildskärmar finns att köpa bör det vara ett ganska enkelt byte om man är lite datorkunnig men om det är prismotiverat är en annan sak, det förutsätter nog att man gör bytet själv. Min dator är från 2007 och den har fått skärmen utbytt ett par gånger.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej Här kommer en berättelse om mitt liv som jag skriver i terapisyfte då jag är och har varit deprimerad större delen av mitt vuxna...
Svar
8
· Visningar
2 421
Senast: snajl
·
IT & mobiler Jag ska köpa en ny kamera (som jag vill utvecklas med, d.v.s. fota lite allt möjligt. Macrobilder, rörelser, porträtt... allt!). Valet...
Svar
10
· Visningar
1 854
Senast: Stormogul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka