Bukefalos 28 år!

Nationaldagsgaloppen (ulvspel)

Mina reflektioner rent generellt förutom att det var väldigt skönt att vi inte var grundlurade....
Jag inser också skillnad i försvaret eller rättare sagt icke-försvaret av Puff jämfört med försvarande av Kinder som jag la märke till häromdagen, hon gjorde också en "uppenbar" felskrivning som Con och Vira (var det va?) insåg att det var just en felskrivning, medan när Puff teoriade och "glömde" MM så var det ingen som kom till Puffens försvar att det var en uppenbar felskrivning . Detta gör att jag faktiskt är benägen att hålla Kinder, Con och Vira åt det goda hållet. Visst kan lyan ändra strategi mellan varven, men just nu så tror jag i allafall inte att alla de tre är skumma, kanske inte nån av dem. Jag vet inte säkert, men så tänker jag i allafall just nu.

Jag ber om ursäkt för min halvkassa hjärna, men jag har inget minne av varken Kinders felskrivning eller några egna insikter kring den (well duh). Minns du typ när i leken detta skedde? Andra än cirkus får förstås gärna upplysa mig om de har lust ;)
 
Det finns liksomsaker som talar både för och emot att de skulle vara onda men så känner jag om de flesta just nu faktiskt, det är ingen som riktigt sticker ut som mest misstänkt.

Har du skrivit vad som talar för och emot och jag har missat det? Annars kan du kanske delge oss dina tankar?
 
Jag måste rösta nu, hade velat läsa igenom mer men hinner inte. Jag håller med Glömmerallt att det är svårt att veta hur lottningen utfall, men samtidigt har jag lite svårt att se att 10 nick på goda sidan skulle bestå av fem personer. Jag tror att minst ett dubbelnick till förutom Puff är på onda sidan. Har läst igenom alla inlägg från Sookie resp Peppar och får en något bättre känsla från Peppar.

Capricciosa röstar på SookieS

Antingen känns detta helskumt eller så vet Capri något om Sookies?
 
Jag ber om ursäkt för min halvkassa hjärna, men jag har inget minne av varken Kinders felskrivning eller några egna insikter kring den (well duh). Minns du typ när i leken detta skedde? Andra än cirkus får förstås gärna upplysa mig om de har lust ;)

åh vad jobbigt ska jag leta upp det? det var ett inlägg där hen skrev att hon hen visste att alla som röstat på CB var goda när hen egentligen menade drama. Uppenbart felskrivet tyckte du och Vira (har jag för mig, jag kan ju ha fel och då tar jag tillbaka allt - men det var så jag mindes det i allafall)
 
Jag hade gott om tid första och kanske andra dagen, sen har jag haft ont om tid och varit rätt trött när jag kommit hem. Det är svårt att komma med nåt vettigt när man läser och läser och sekunden efter glömt bort vem som skrivit vad.
Hur tror du jag känner det då, som inte känner till er alls se'n tidigare?

Skrämmande nog så ligger Niyama tvåa i inläggsstatistiken och ändå får jag inget grepp. Lika som med Jeffery massor av inlägg men jag fr inget grepp.
+1 på denna, jag skulle kunnat skriva det här stycket själv, håller med i varje ord
Jag tycker ni är dåliga som inte får grepp på de stabila röstningsuppdateringar jag bjuder på.
Hur finner man för övrigt inläggsstatistiken för denna tråd?

I övrigt önskar jag Den Lille Hingsten all kraft i världen, och en snäll reservmamma. Min hund hade varit alldeles utom sig av olycka, om hon hade varit nära.
 
Nu när Capricciosa lade sin röst så blev jag lite stum. Jag har nämligen inte uppmärksammat SookieS för fem öre. Jag har alltså inte sett henne alls. Nu måste jag läsa igenom igen och det ordentligt.
 
åh vad jobbigt ska jag leta upp det? det var ett inlägg där hen skrev att hon hen visste att alla som röstat på CB var goda när hen egentligen menade drama. Uppenbart felskrivet tyckte du och Vira (har jag för mig, jag kan ju ha fel och då tar jag tillbaka allt - men det var så jag mindes det i allafall)

Nej, men jag tänkte att du kanske mindes typ när det skrevs så hade jag kunnat leta själv. Jag tror i vilket fall inte att jag var en av de som påpekade att det var felskrivet, då hade jag antagligen haft minne av det.
 
Jag ber om ursäkt för min halvkassa hjärna, men jag har inget minne av varken Kinders felskrivning eller några egna insikter kring den (well duh). Minns du typ när i leken detta skedde? Andra än cirkus får förstås gärna upplysa mig om de har lust ;)

Jag går igenom och ....tadaa hittar ingenting att du försvarade Kinders felskrivning Min hjärna har fantiserat dit det alldeles själv. Lite oroande över att min hjärna verkar ta egna initiativ. Så du kan sluta oroa dig över din hjärna och oroa dig lite över min istället ;)

Det var i allafall i fredags eftermiddag som denna diskussion kom upp. Och så läste jag min egen röstmotivering varför jag då röstade på Vira och jag förstår verkligen att folk tyckte jag var skum. Hjälp jag var ju helt ute på cykelbanan faktiskt.
 
@Jeffery inläggsstatiken hittar du genom att klicka på "antal svar/inlägg" som står under respektive tråd, om du klickar på senior så står det under varje tråd. Klickar du där på antalet så får du upp hur många inlägg varje enskild person gjort och klickar du där på antalet så får du upp alla inlägg från endast den personen :)
 
Kollade nu upp vad SookieS har skrivit och det var ju inte särskilt mycket matnyttigt där inte. Röstningarna är kortfattade och verkar faktiskt lägga väldigt "safe" röster i alla skeden.

1. Drama
2. Jefferey
3. Drama
4. Puff

Puff är den enda som hon har röstat på som faktiskt sedan har åkt ut. I de andra röstningarna har hon lagt röster som inte betyder något för röstningen i sig. Känns som en strategi för att inte synas.
 
Något annat jag noterat lite snabbt är att drama verkar smått misstänka alla som röstar på henne med, vad hon tycker, är en svag teori? Jag har inte hunnit gå igenom det ordentligt, varken teorierna eller hennes åsikter, det kanske mest bara varit noteringar, men ville bara skriva ner det så får jag förhoppningsvis tid för att gå igenom det mer senare.

Anledningen till detta är att jag främst reagerade på SookieS och Glömmerallts röster på mig i DL3. De var snarlika och jag har en känsla av att vi hade två onda uppe för lynchning, dvs. MM och Cirkus. Det kändes som om SookieS försökte få misstankarna åt mitt håll igen (med tanke på att jag fått många röster i de två andra lyncherna). Och när sedan både SookieS och Glömmerallt lägger nästan exakt likadana röster på mig bara sådär får det mig misstänksam, särskilt mot glömmerallt som dagen innan röstat på Kinder delvis beroende på teorierna mot mig. Jag tycker det ser konstigt ut med en sådan vändning, och med en så tunn motivering dessutom. Allt detta får mig att tro att GA och SookieS hör ihop, alternativt SookieS och Niyama då det varit min tidigare känsla. Och jag tror också att SookieS är ulv och att då antingen GA eller Niyama också är det, eller för all del alla tre. Och jag har fortfarande en känsla för att Cirkus är ulv. Hur som helst så tänkte jag rösta nu, och eftersom jag ser att SookieS redan fått en röst så kommer min röst hamna där eftersom jag känner att min röst gör mest nytta då. Och eftersom Jag tror att SookieS är ulv tillsammans med GA, Cirkus och/eller Niyama så känns det som om det kvittar vem av dem som åker först för min del.

Dramatik röstar på SookieS

Och jag håller på att gå igenom tråden nu också.
 
Egentligen borde jag starta upp ett drev nu, mot exempelvis Con för dålig aktivitet, men så häller jag upp en Durigutti, lutar mig tillbaka, låter Gärdesvinden fläkta litet med galoppstaten rakt föröver, och tänker att detta är nog ändå en dag att flyta med strömmen.
Så det får bli
Jeffery röstar på Puff
på grund av en mycket vacker blooper - som jag inte ens såg, utan man fick placera den i ansiktet på mig och sakta mula in den tills jag var mogen att ta in insikten.

Jag förstår inte vad du menar med att du borde startat ett drev? Jag uppfattar en ironisk ton i ditt inlägg, men får inte ihop den med vad du egentligen menade. Förklara gärna, för annars ser den meningen skum ut för mig.
 
Jag förstår inte vad du menar med att du borde startat ett drev? Jag uppfattar en ironisk ton i ditt inlägg, men får inte ihop den med vad du egentligen menade. Förklara gärna, för annars ser den meningen skum ut för mig.
Om jag antar att "starta ett drev" i en Ulvlek betyder samma för mig som för er, dvs dra igång hela den nervösa och överspända deltagarskocken att rösta ut någon som man kanske inte tänkt sig inför röstningen - så ser jag mig själv inför ett sådant jobb under den givna situationen ungefär som herr Black Knight's jobb i denna tvåminuters kulturgärning från svunna tider;

 
Eller så är Mumorsan en Ulv, som hade sparat sin röst, och när det - till slut - vägde över mot att Goda Corpse skulle ryka, då dumpade Mumorsan en helt, i sammanhanget, meningslös alibiröst på en annan Ulv.
Meningslös i den betydelsen att en förstaröst på en spelare med elva minuter kvar till DL, medan andra spelare har fem röster, är som att hälla den i sjön.

Detta håller jag med om.
 
Förlåt min frånvaro men min lediga dag blev inte så ledig som jag trodde. Jag har haft häcken full, milt sagt, och knappt hunnit med leken alls. Vilket faller väl bekant från helgen.
------------------
Jag har läst och läst och känner att jag inte får grepp om någon. Jag har verkligen försökt. fortfarande så ligger mina tankar på magkänslenivå och det känns ju inte så bra så här sent i leken.

Men just nu känns drama, kinder och Capricciosa åt det godare hållet. Niyama hedinn, glömmerallt och peppar har jag inget grepp om alls. Caisa, Jeffrey och cirkus känns skumma men inte garanterat onda. Den som känns mest ond är SookieS men jag kan inte riktigt sätta fingret på varför. Åh, vad jag känner mig Lost just nu. Jag får försöka läsa allt igen.
 
Jag håller med Vira i dessa tankar om Capricciosa, jag tycker också hon känns åt det goda hållet i nuläget. Sedan på tal om Vira så undrar jag om man genom hennes inlägg kanske skulle kunna luska något i vilka paket hon kan ha delat ut, vad tror ni?

Cirkus hade ju en teori om att Vira kunde ha gett sitt dubbelnick (om hon hade ett) en sia. Och det kan jag väl hålla med om verkar som en trolig möjlighet, om hon nu hade ett dubbelnick. Annars var väl paketen inget som man direkt kan luska ut och som ger någon mening till leken, förutom sior.
 
@Jeffery inläggsstatiken hittar du genom att klicka på "antal svar/inlägg" som står under respektive tråd, om du klickar på senior så står det under varje tråd. Klickar du där på antalet så får du upp hur många inlägg varje enskild person gjort och klickar du där på antalet så får du upp alla inlägg från endast den personen :)
Mucho gracias! Bjuder på en barhängs-Durigutti när jag kommer till Ulvalekshimlen! :)
 
Svårt att säga tycker jag, jag utgår från att rollerna är lottade och då kan det ju bli såväl noll som många onda dubbelnick.

Men om man tänker en tredjedel onda så blir en tredjedel av dubbelnicken 2 st och då blir det ju ett ont dubbelnick till. Men det går ju inte att veta om lotten föll så.

Den jag har lite mer åt det goda hållet av dubbelnicken just nu är du, övriga är jag fortfarande väldigt osäker och velig kring ibland känns de onda och ibland goda. Det finns liksomsaker som talar både för och emot att de skulle vara onda men så känner jag om de flesta just nu faktiskt, det är ingen som riktigt sticker ut som mest misstänkt.

Varför inte delge dina tankar om vad som väger för och emot?
 
Om jag antar att "starta ett drev" i en Ulvlek betyder samma för mig som för er, dvs dra igång hela den nervösa och överspända deltagarskocken att rösta ut någon som man kanske inte tänkt sig inför röstningen - så ser jag mig själv inför ett sådant jobb under den givna situationen ungefär som herr Black Knight's jobb i denna tvåminuters kulturgärning från svunna tider;


Jag vet inte om jag blev så mycket klokare, och jag är för trött för att koncentrera mig på videon. Men varför skulle du vilja starta ett drev alls, när alla röstade på Puff?
 
(...)De var snarlika och jag har en känsla av att vi hade två onda uppe för lynchning, dvs. MM och Cirkus. (...)

Och jag blir misstänksam mot att du försöker vända blickarna mot Cirkus. Skrev igår om det i inlägg #733 där drama gör i princip samma sak som Cirkus men misstänker C för det.
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 147
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 940
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 282
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 622
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Valp 2025
  • Gräs i näshålan?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp