Bukefalos 28 år!

Nationaldagsgaloppen (ulvspel)

Jag kan gissa på att SookieS tillhör antingen bumpo eller Hedinn, med tanke på aktivitetsnivån som har varit väldigt låg för alla tre. Jag vet inte riktigt hur de andra två har röstat i förhållande till SookieS än men det behöver ju inte betyda något än. Känner att det kan vara bra att ha i bakhuvudet om SookieS åker och visar sig vara ond.

Kan ju vara så att sookie lägger mer fokus på ett annat nick också?

Vem hen kan höra ihop med har ju betydelse även om hen är god.
 
Jag har börjat fundera på om Mumorsan hör till den onda sidan. Dels så tyckte jag att hennes röstmotivering när hon röstade (sist) på Puff igår kändes så uppgiven, och som om hon ville avvakta in i det sista med sin röst. Mu har visserligen röstat på onda två gånger, men det kan ha varit för att skapa alibi. Första dagen röstade hon på Puff och la därmed en röst som varken gjorde till eller från. DL3 röstade hon på Matmissbrukaren som sista person vilket iofs gjorde att Matmissbrukaren fick majoritet. Men som någon säger, om lyan ändå luskat ut att Matmissbrukaren var körd så kan de ha valt att offra henne, och då var det ett ypperligt tillfälle för Mu att försöka få alibi genom rösten på Matmissbrukaren.

Peppar röstar på Mumorsan

Alltså okej. Alla får ha sina egna åsikter men att jag har röstat på spelare som visar sig vara onda gör mig till ond, det köper inte jag! Hur tusan ska man annars göra för att få ut onda, om man inte röstar på de man tror är onda tycker du?

Röstmotiveringen på Puff blev mjäkig för att jag (till slut) fann det ganska tydligt att Puff tillhörde MM.
 
Kan ju vara så att sookie lägger mer fokus på ett annat nick också?

Vem hen kan höra ihop med har ju betydelse även om hen är god.

Absolut! Jag gick igenom SookieS's röster och de hänger inte nämnvärt ihop med något annat ordinarie nick så jag tror att jag slutar att fokusera på den biten just nu.
 
Det börjar bli dags att rösta men hu så osäker jag är. Angående SookieS så vet jag inte. Alls. Om jag var tvungen att rösta på ett av dubbelnicken hade det nog blivit henom men vad jag baserar det på har jag ingen aning om.

Och så Mumorsan då. Hennes röst på MM talar ju väldigt mycket mot en ond roll, och utesluter nästan en svarta-får roll (som väl en av teorierna mot henne menar att hon är) så här vågar jag absolut inte lägga min röst.

Jag funderar i stället på att rösta på dramatik, men jag måste läsa lite mer först, så jag återkommer.
 
Var tycker du att jag kopplade ihop MM med Capricciosa istället för Puff, jag la just fram möjligheten inget annat. Precis som att du lag fram möjligheten att MM inte hade ett dubbelnick.

Jag påpekade att det inte var omöjligt att Habina hade siat Vira iom att hon lag sin röst där innan sin röständring. Det är inte att vända blickarna mot något håll - det var ju dessutom uppenbart senare att hon inte hade siat Vira som ond i allafall vilket jag också har påpekat. Och även insåg innan Vira blev ulvamat.

Håller med Niyama om att drama vill vända blickarna mot mig, men konstigt nog så valde hon att lägga sin röst på SookieS, nånstans så känns det skumt, samtidigt så om SookieS visar sig vara god så är det ju korkat som ulv att haka på ett drev så enkelt. Igår kändes drevet rätt givet - det var uppenbart att Puff var ond så att lyan göljde strömmen var inte konstigt. Men jag tycker det inte är lika uppenbart att SookieS är det även om hen kan vara det.

Sen så läser jag GAs utmärkta inlägg #868 en liten, liten känsla som funnits ett tag i mig griper tag i tanken att Caisa och Drama kanske sitter i lyan tillsammans. Drama har känts skum hela tiden, medan Caisa känts beskedligare. Men jag vet inte.

Inte så utmärkt att jag undvek felskrivningar...

Såg just att jag skrev "cirkus och ca" ska vara cirkus och mm.

Jag nämde ca så många gånger där att det blev en till av bara farten:p
 
Det börjar bli dags att rösta men hu så osäker jag är. Angående SookieS så vet jag inte. Alls. Om jag var tvungen att rösta på ett av dubbelnicken hade det nog blivit henom men vad jag baserar det på har jag ingen aning om.

Och så Mumorsan då. Hennes röst på MM talar ju väldigt mycket mot en ond roll, och utesluter nästan en svarta-får roll (som väl en av teorierna mot henne menar att hon är) så här vågar jag absolut inte lägga min röst.

Jag funderar i stället på att rösta på dramatik, men jag måste läsa lite mer först, så jag återkommer.

Jag lutar åt dramatik just nu men jag vill analyser det sista som hänt lite mer innan jag bestämmer mig är osäker på så många.
 
Jag har tycker att Peppars scenario med idel alibiröstningar från Mumorsans sida känns rätt så långsökt faktiskt. Jag tycker precis som Niyama att Mus röst på MM talar till hennes fördel. Nu vet jag inte om Peppar har tidsbrist och inte riktigt orkar sätta sig in i annat eller bara hugger en teori som teoretiskt kan funka men ändå är väldigt svag. Nje, jag köper inte den teorin.

Jag kommer inte att kunna närvara på dagens upplopp. Idag så kommer jag att välja att lägga min röst på drama, hon har väldigt svårt att ta blickarna ifrån mig (ha ha, det låter ju ;) ) och känns som om hon med flit missförstår vad jag skriver och gör skillnad sina och andras att "se möjligheter" . Dessutom så verkar hon väldigt säker på att Caisa inte är ulv, jag kan inte se var hon har kommit fram till det. Jag vacklar mycket när det gäller Caisa och att någon (drama) då inte ens har henne på sin misstänkta lista känns konstigt.

cirkus röstar på dramatik
 
Jag känner mig väldigt osäker på vem jag ska rösta på idag. Niyama har jag tyckt varit lite halvskum sen dag 2 (?) för att hon inte utmärker sig.

Om det sen är tidsbrist eller om hon faktiskt försöker dra sig ur dagsljuset vet jag inte riktigt än dock.

Cirkus reagerade jag på igår, innan lynchen på Puff var ett faktum. Då pratade hon om att Capricciosa skulle kunna vara ett dubbelnick till MM men idag säger hon att hon bara lade fram möjligheten för ett annat alternativ. Resten av leken kan jag inte påstå att jag har sett cirkus som en kandidat till att vara ond men när nu Puff visade sig vara ulv samt att Cirkus kanske försökte flytta över misstankarna på Capricciosa så är hon nu rätt högt upp på min misstankelista.

Att Peppar lägger en så konstig röst på mig talar dock inte till hennes fördel, särskilt inte efter att jag hittade ett intressant inlägg från Vira om just Peppar. I den lynchen röstade Vira dock på Puff (pga ganska uppenbara anledningar) men gick rätt hårt åt Peppar. Jag undrar om inte Viras dubbelnick (om hon har något) har siat Peppar och funnit henne ond.

Pga teorierna ovan:

Mumorsan röstar på Peppar

Edit: Inlägget var alltså #731
 
Jag måste rösta nu, hade velat läsa igenom mer men hinner inte. Jag håller med Glömmerallt att det är svårt att veta hur lottningen utfall, men samtidigt har jag lite svårt att se att 10 nick på goda sidan skulle bestå av fem personer. Jag tror att minst ett dubbelnick till förutom Puff är på onda sidan. Har läst igenom alla inlägg från Sookie resp Peppar och får en något bättre känsla från Peppar.

Capricciosa röstar på SookieS

Känsla dag 5!?

Kollade nu upp vad SookieS har skrivit och det var ju inte särskilt mycket matnyttigt där inte. Röstningarna är kortfattade och verkar faktiskt lägga väldigt "safe" röster i alla skeden.

1. Drama
2. Jefferey
3. Drama
4. Puff

Puff är den enda som hon har röstat på som faktiskt sedan har åkt ut. I de andra röstningarna har hon lagt röster som inte betyder något för röstningen i sig. Känns som en strategi för att inte synas.

Har röstat på den jag finner misstänkt, hur andra röstar kan jag inte påverka.
 
Och så kommer hästarna in i ledvolten. Hur ser de ut? Vilka verkar taggade? Coola? För taggade? För coola? Diskussionerna går högt och nu tar vadslagningen verkligen fart, för nu kan dagsformen analyseras.

Oddstavla
Capricciosa röstar på SookieS
dramatik röstar på SookieS
Peppar röstar på Mumorsan
Cirkus röstar på dramatik
Mumorsan röstar på Peppar

Men det är många kvar.

En halvtimme till DL!
 
Så. Efter att ha läst lite mer så tänkte jag lägga min röst på dramatik. Bakrunden till det är framförallt hur det såg ut i första lynchen (illustreras föredömligt i #788) där CB blev utröstad. Den intressanta rösten är femterösten som kommer från ulven Puff och som riktigt slår spiken i kistan för CB. Det intressanta i rösten är att den med hade stuckit ut mindre om den lagts på Caisalundblad eller dramatik. Att den inte gjorde det antyder att antingen Caisa eller dramatik (eller ev. båda!) är ulv och inte får riskera att åka ut.
Då återstår att välja mellan Caisa och drama och då Caisa dels fick en andraröst från onda MM i ett rätt känsligt läge och dels helt enkelt känns godare så väljer jag att lägga rösten på drama.

Con röstar på dramatik
 
Jag känner mig väldigt osäker på vem jag ska rösta på idag. Niyama har jag tyckt varit lite halvskum sen dag 2 (?) för att hon inte utmärker sig.

Om det sen är tidsbrist eller om hon faktiskt försöker dra sig ur dagsljuset vet jag inte riktigt än dock.

Cirkus reagerade jag på igår, innan lynchen på Puff var ett faktum. Då pratade hon om att Capricciosa skulle kunna vara ett dubbelnick till MM men idag säger hon att hon bara lade fram möjligheten för ett annat alternativ. Resten av leken kan jag inte påstå att jag har sett cirkus som en kandidat till att vara ond men när nu Puff visade sig vara ulv samt att Cirkus kanske försökte flytta över misstankarna på Capricciosa så är hon nu rätt högt upp på min misstankelista.

Att Peppar lägger en så konstig röst på mig talar dock inte till hennes fördel, särskilt inte efter att jag hittade ett intressant inlägg från Vira om just Peppar. I den lynchen röstade Vira dock på Puff (pga ganska uppenbara anledningar) men gick rätt hårt åt Peppar. Jag undrar om inte Viras dubbelnick (om hon har något) har siat Peppar och funnit henne ond.

Pga teorierna ovan:

Mumorsan röstar på Peppar

Edit: Inlägget var alltså #731

Håller med om att Viras tankar om Peppar är intressanta, men tvivlar på att hon siat Peppar. Tycker hon borde gått betydligt hårdare åt Peppar om hon visste att Peppar var ulv.
 
Oddstavla
Capricciosa röstar på SookieS
dramatik röstar på SookieS
Peppar röstar på Mumorsan
Cirkus röstar på dramatik
Mumorsan röstar på Peppar
Con röstar på dramatik
 
Vad ledsen jag blev att tomten försvann! Kändes som jag hade någon jag vågade tro på där. :p

Känner mig väldigt trött i huvudet av det kvalmiga vädret men ska försöka klargöra mina tankar lite. Min dator håller på att dö i värmen också verkar det som så jag sitter och bråkar lagom mycket med den medan jag (försöker) skriva.:arghh:

Sitter och läser vad Vira skrev i sitt sista inlägg igår och noterar att hon skrev mycket om Peppar. Detta verkar dock inte ha uppmärksammats i tankarna efter detta där man diskuterat huruvida Vira kan ha vetat något. Hennes tankar angående Peppar verkar dock aningen osäkra också.
Peppar röstar idag på Mu. Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om den rösten eftersom jag känner mig lost både om Mus och Peppars roller.

Cirkus känner jag mig fortsatt tveksam till. Tycker fortfarande att hennes teorier är märkliga och tror fortfarande att det kan ha varit två ulvar uppe då MM åkte. Vill inte dra några förhastade slutsatser dock.

Annars har jag reagerat på GA. Sedan hon dök upp i leken har hon kommit med misstankar jag inte riktigt hängt med på och även riktat mot mig. Hon lade även en ensam röst på mig (vilken lynch det var kommer jag inte ihåg nu och min dator vägrar gå tillbaka...:meh:). Att hon fortsätter att försöka rikta misstankar mot mig nu då många förstått att jag innehar en god roll, om än försiktigare, gör mig också misstänksam.

@Con varför vågar du inte lägga en röst på Mu om du tror att hon är ond? :crazy:

Har tyckt att Drama kommit med vettiga tankar av vad jag läst idag (kanske för att jag går i liknande tankebanor själv nu. :p). Vilket gör mig osäker över Niyamas ifrågasättande av Dramas teorier.
Cappriciosa vill jag gärna sätta åt det goda. Capris röst på SookieS får mig att undra om hon vet/listat ut något.
Jag tror också på att ett dubbelnick till kan vara på onda sidan. Jag tar risken att lita på tanken att Capris vet något eftersom hon är den enda jag vågar lite sånär på just nu.:p Vet ju att det borde ha kommit fram en del info för vissa roller vid det här laget.

Nu håller jag dock på att bli galen på min dator (ska försöka ta en ny match med den men vill hinna lägga en röst nu i första hand!).

Kinder röstar på Sookies
 
Då drama känns klart ondast:
Niyama röstar på dramatik
Enligt tidigare teorier, hur hon "hakar upp sig" på spelare som jag inte begriper varför t.ex. försöker vända blickarna mot Cirkus för något som hon gjort i princip samma sak själv osv.
 
Klockan slår, jockeys sitter upp. Sista chansen att se på hästarna när de skrittar.

Oddstavla:
Capricciosa röstar på SookieS
dramatik röstar på SookieS
Peppar röstar på Mumorsan
Cirkus röstar på dramatik
Mumorsan röstar på Peppar
Con röstar på dramatik
Kinder röstar på SookieS
Niyama röstar på dramatik

Ca en kvart kvar till DL!
 
Nu har jag läst och funderat och jag finner fortarande dramatik mest misstänkt.

glömmerallt röstar på Dramatik

Efter tidigare teorier. plus att jag håller med i de teorier de flesta andra har skrivit mot henne.

Ska utveckla teorierna senare.
 

Röstlängd: (9 av totalt 14)
18:10 Capricciosa röstar på SookieS
19:07 Dramatik röstar på SookieS
20:01 Peppar röstar på Mumorsan
20:28 cirkus röstar på dramatik
20:29 Mumorsan röstar på Peppar
20:38 Con röstar på Dramatik
20:43 Kinder röstar på Sookies
20:44 Niyama röstar på dramatik
20:54 glömmerallt röstar på Dramatik

Röster: (9)
4 dramatik
3 SookieS
1 Mumorsan
1 Peppar

Kvar att rösta: (5)
bumpo
CaisaLundblad
Hedinn
Jeffery
SookieS
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 701
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 590
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 909
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 311
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp