Nationaldagsgaloppen (ulvspel)

Jag kan gissa på att SookieS tillhör antingen bumpo eller Hedinn, med tanke på aktivitetsnivån som har varit väldigt låg för alla tre. Jag vet inte riktigt hur de andra två har röstat i förhållande till SookieS än men det behöver ju inte betyda något än. Känner att det kan vara bra att ha i bakhuvudet om SookieS åker och visar sig vara ond.
 
Och jag blir misstänksam mot att du försöker vända blickarna mot Cirkus. Skrev igår om det i inlägg #733 där drama gör i princip samma sak som Cirkus men misstänker C för det.

Fast jag tyckte att Cirkus var skum för att hon gjorde lite samma sak som när det diskuterades vem Habina kunde ha siat. Då försökte hon vända blickarna mot Vira. Och MMs dubbelnick försökte hon koppla ihop med Capricciosa (tror jag att det var) istället för Puff. Jag la fram möjligheten att MM inte hade dubbelnick utifrån röstningen, men jag skrev också att det givetvis kunde varit högt spelat av MM, vilket det ju också var. Jag tycker inte det är riktigt samma sak som du verkar tycka.
 
Jag kan gissa på att SookieS tillhör antingen bumpo eller Hedinn, med tanke på aktivitetsnivån som har varit väldigt låg för alla tre. Jag vet inte riktigt hur de andra två har röstat i förhållande till SookieS än men det behöver ju inte betyda något än. Känner att det kan vara bra att ha i bakhuvudet om SookieS åker och visar sig vara ond.

Varför tror du just Bumpo eller Hedinn? Bara pga. aktivitet?
 
(Fullständigt OffTopic, men jag måste lätta mitt hjärta nånstans. Och det får bli här, för här försvinner det bort i glömska efter ett tag. Ingen orkar läsa gamla Ulvlekar.
Idag segnade en arbetskamrat bredvid mig ned från den stol han satt på, tuppade av, gled ned mot golvet. Ganska snart insåg vi i rummet att han hade fått en hjärtattack. Inget som någon av oss andra hade haft några funderingar på tidigare, om något skarpt läge för en så'n här situation. Men vi utbildas varje år inom ämnet, lär oss hjärt/lung-räddning, första hjälpen, släcka bränder etc, så att välja få en hjärtattack på vårt jobb är ett bra val.

Men just nu var vi väldigt medvetna och uppfriskade i ämnet redan innan det hände, eftersom arbetskamraten hade valt det allra mest gynnsamma tillfälle han kunde komma på att få sin hjärtattack på; precis mitt under årets utbildning. Så med ambulanspersonal och en mycket kunnig instuktör på plats var det bara att flytta på sig, lyda order (nån sprang t.ex och hämtade en riktig defibrilator - nej, den behövde aldrig användas) och bevittna hur en man får advekvat vård inom fyra-fem sekunder från sin attack.
Han var vid medvetande, satt upp, talade redigt, såg ok ut när ambulansen kom, och såvitt jag förstår nu har det hela gått fortsatt bra.

Sorry. Ville bara få det ur mig så jag kan återgå till Ulvleken.)
 
Anledningen till detta är att jag främst reagerade på SookieS och Glömmerallts röster på mig i DL3. De var snarlika och jag har en känsla av att vi hade två onda uppe för lynchning, dvs. MM och Cirkus. Det kändes som om SookieS försökte få misstankarna åt mitt håll igen (med tanke på att jag fått många röster i de två andra lyncherna). Och när sedan både SookieS och Glömmerallt lägger nästan exakt likadana röster på mig bara sådär får det mig misstänksam, särskilt mot glömmerallt som dagen innan röstat på Kinder delvis beroende på teorierna mot mig. Jag tycker det ser konstigt ut med en sådan vändning, och med en så tunn motivering dessutom. Allt detta får mig att tro att GA och SookieS hör ihop, alternativt SookieS och Niyama då det varit min tidigare känsla. Och jag tror också att SookieS är ulv och att då antingen GA eller Niyama också är det, eller för all del alla tre. Och jag har fortfarande en känsla för att Cirkus är ulv. Hur som helst så tänkte jag rösta nu, och eftersom jag ser att SookieS redan fått en röst så kommer min röst hamna där eftersom jag känner att min röst gör mest nytta då. Och eftersom Jag tror att SookieS är ulv tillsammans med GA, Cirkus och/eller Niyama så känns det som om det kvittar vem av dem som åker först för min del.

Dramatik röstar på SookieS

Och jag håller på att gå igenom tråden nu också.

Jag tror du missförstått en del, jag röstade inte på kinder för att hen misstänkte dig(jag såg inget konstigt i att misstänka dig) utan som jag skrev då var det för att hen sa emot sig själv i sina teorier väldigt mycket först skrev att hon trodde du var god eller får, inte ulv och sedan i, samma inlägg, skrev hon en teori som liksom byggde på att du var ulv. :confused: Det tycker jag fortfarande är skumt. I ett senare inlägg röstade hon sedan på dig vilket då var märkligt eftersom hon i det tidigare skrivit att hen inte trodde du var ulv.

Sedan tyckte jag hen resonerade vettigare nästa dag så då minskade misstankarna lite.

Så jag har inte vänt om dig om det är det du menar. Du var ganksa neutral för mig innan jag började granska och analysera de två första röstningarna.

Eftersom Caisa var den med tredje flest röster så förstår jag inte riktigt ditt övriga resonemang? Om någon velat rädda båda cirkus och ca borde de väl röstat på caisa? Men du tar inte ens upp att caisa hade många röster?
 
Nästa lopp börjar närma sig. Trängseln är stor vid ledvolten. Snart kommer hästarna. Publiken diskuterar, studerar programmen... och varandras hattar. Allt medan de (ja, inte hattarna alltså) smuttar på sin champagne. Luften börjar kännas tung av spänning.

En timme till DL!
 
Jag har börjat fundera på om Mumorsan hör till den onda sidan. Dels så tyckte jag att hennes röstmotivering när hon röstade (sist) på Puff igår kändes så uppgiven, och som om hon ville avvakta in i det sista med sin röst. Mu har visserligen röstat på onda två gånger, men det kan ha varit för att skapa alibi. Första dagen röstade hon på Puff och la därmed en röst som varken gjorde till eller från. DL3 röstade hon på Matmissbrukaren som sista person vilket iofs gjorde att Matmissbrukaren fick majoritet. Men som någon säger, om lyan ändå luskat ut att Matmissbrukaren var körd så kan de ha valt att offra henne, och då var det ett ypperligt tillfälle för Mu att försöka få alibi genom rösten på Matmissbrukaren.

Peppar röstar på Mumorsan
 
Fast jag tyckte att Cirkus var skum för att hon gjorde lite samma sak som när det diskuterades vem Habina kunde ha siat. Då försökte hon vända blickarna mot Vira. Och MMs dubbelnick försökte hon koppla ihop med Capricciosa (tror jag att det var) istället för Puff. Jag la fram möjligheten att MM inte hade dubbelnick utifrån röstningen, men jag skrev också att det givetvis kunde varit högt spelat av MM, vilket det ju också var. Jag tycker inte det är riktigt samma sak som du verkar tycka.

Var tycker du att jag kopplade ihop MM med Capricciosa istället för Puff, jag la just fram möjligheten inget annat. Precis som att du lag fram möjligheten att MM inte hade ett dubbelnick.

Jag påpekade att det inte var omöjligt att Habina hade siat Vira iom att hon lag sin röst där innan sin röständring. Det är inte att vända blickarna mot något håll - det var ju dessutom uppenbart senare att hon inte hade siat Vira som ond i allafall vilket jag också har påpekat. Och även insåg innan Vira blev ulvamat.

Håller med Niyama om att drama vill vända blickarna mot mig, men konstigt nog så valde hon att lägga sin röst på SookieS, nånstans så känns det skumt, samtidigt så om SookieS visar sig vara god så är det ju korkat som ulv att haka på ett drev så enkelt. Igår kändes drevet rätt givet - det var uppenbart att Puff var ond så att lyan göljde strömmen var inte konstigt. Men jag tycker det inte är lika uppenbart att SookieS är det även om hen kan vara det.

Sen så läser jag GAs utmärkta inlägg #868 en liten, liten känsla som funnits ett tag i mig griper tag i tanken att Caisa och Drama kanske sitter i lyan tillsammans. Drama har känts skum hela tiden, medan Caisa känts beskedligare. Men jag vet inte.
 
Fast jag tyckte att Cirkus var skum för att hon gjorde lite samma sak som när det diskuterades vem Habina kunde ha siat. Då försökte hon vända blickarna mot Vira. Och MMs dubbelnick försökte hon koppla ihop med Capricciosa (tror jag att det var) istället för Puff. Jag la fram möjligheten att MM inte hade dubbelnick utifrån röstningen, men jag skrev också att det givetvis kunde varit högt spelat av MM, vilket det ju också var. Jag tycker inte det är riktigt samma sak som du verkar tycka.

Ok, hon försökte då enligt dig vända blickarna mot en specifik person men du försökte bara vända blickarna.
 
@Jeffery - fy så otäckt! Rådigt och bra att ni gjorde rätt saker

Jag var ju med om liknande, men det var jag som var huvudpersonen. Jag fick en stroke hemma i vardagsrummet en lördag i September 2012. Min sambo förstod direkt vad som hänt och kallade på ambulans. Jag försöker predika AKUT testet så mycket det bara går. Och ffa inser jag hur lätt en stroke kan misstolkas till en fylla. Så när jag skriver om min trasiga hjärna är det sant. En stor del ÄR faktiskt död. Och jag började spela ulvspel pga jag ville träna upp hjärnan.
 
Jag har börjat fundera på om Mumorsan hör till den onda sidan. Dels så tyckte jag att hennes röstmotivering när hon röstade (sist) på Puff igår kändes så uppgiven, och som om hon ville avvakta in i det sista med sin röst. Mu har visserligen röstat på onda två gånger, men det kan ha varit för att skapa alibi. Första dagen röstade hon på Puff och la därmed en röst som varken gjorde till eller från. DL3 röstade hon på Matmissbrukaren som sista person vilket iofs gjorde att Matmissbrukaren fick majoritet. Men som någon säger, om lyan ändå luskat ut att Matmissbrukaren var körd så kan de ha valt att offra henne, och då var det ett ypperligt tillfälle för Mu att försöka få alibi genom rösten på Matmissbrukaren.

Peppar röstar på Mumorsan

Alltså hennes första röst tycker jag nästan tyder mer på en ulv än en god som lyckats pricka en ulv. Rösten på MM är väl den som talar till hennes fördel, förutsatt att Cirkus är god. Rösten på Puff var väl självklar oavsett vilken sida Mu står på, och den var väl inte så upphetsande att lägga eftersom läget var ganska klart.
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 177
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 052
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 435
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 009
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp