Sv: Ni med dåliga höfter
Ärligt talat hade jag nog försökt BÖRJA rida (och därmed vänja in kroppen) på en smalare häst först och när det går bra hade jag gått över till ardennern - ifall det gick. Har du någon kompis som har häst som du kan få rida då och då? Eller har du möjlighet att låna/ta på foder en extra häst en period?
tyvärr finns ingen sådan möjlighet

Då jag nästan måste rida på stor och kraftig häst då jag väger för mycket för nåt mindre.. därav storleken på häst

å såklart för jag har storhetsvansinne med nedärvt i mina gener

nä skämt å sido. Jag har funderat i dessa banor själv, men inte kommit fram till nån vettig lösning mer än å motionera med min ardenner. På gården har jag ett 24 årigt, pensionerat varmblod som är som jag i sin kropp, och så en kaxig shettis..
å plats, tid, råd för fler har jag inte.. + att jag skulle väl med få bo i stallet om jag kom med förslaget till maken min
men efter ni har ridit. Har ni nåt tips. Värme/kyla, nån träning efter/före? nåt hjälpmedel... ja några sådana tips??
jag vet att det är fullkomligt galet och rida i min situation. Men jag mår ännu sämre av att leva som handikappad vid 25 års ålder. Det är ju NU mitt liv är.. Jag kommer alltid få leva med dessa problem, det enda jag kan ge min kropp är mer muskler som gör ledernas jobb... och få upp lite på hästryggen mellan passen hos sjukgymnasten är livskvalité för mig...
det är så svårt att förklara för en sjukgymnast (som inte rider själv) känslan i kroppen efter en ridtur, både de positiva och negativa känslorna..
Därför tänkte jag om ni hade några spännadne tips??
Själv kan jag dela med mig av att använda TENS-apparat efter ridning, ja eller någon form av smärta eller smärtande träning. Sen lite tigerbalsam, eller, så går jag ut i stallet å tar hästarnas blue lotion (som mer bor inne nu

) å ber gubben om en stunds massage