Ni som inte dricker kaffe, äter/dricker ni mer sötsaker/energidryck?

Darrig kan jag också bli om jag dricker för mycket kaffe på samma gång. Det är otäckt, tycker jag.

Åh, hoppas du får vara med om den! Såna kan jag få (kickar direkt efter pass/lopp), det är häftigt. Fast visst, det är mer en kortvarig kick, effekten av kaffe håller i sig längre.

Haha, senast pappa var med efter ett lopp sa jag till honom typ att träning kunde de använt de som vill pressa info ur folk, jag blir helt pratig och tjattrig efter ett lopp

Jag undrar om det är vanligare efter konditionsträning än efter styrketräning? Jag konditionstränar ju inte alls i nuläget. Å andra sidan så har jag en vän som inte kan träna kvällstid då hon blir så toppad av yogan. Märkligt fenomen!
 
Har aldrig druckit kaffe, äter/dricker inte speciellt mycket sött och är rätt energisk av mig sådär rent allmänt.
Ser öht inte varför det ska finnas något typ av likhetstecken mellan att inte dricka kaffe och äta/dricka mer onyttigt :confused:

Nej, det var bara en fundering, är kanske inte vanligt alls...

Dricker energidryck för att det är gott. Ibland för att vakna till. Men jag blir inte piggare av det. Är nog mer själva grejen av att jag dricker nått som gör att jag vaknar till i huvet. Upplever samma med vilken dryck som helst. Men det är godast med powerking

Oj, flera som skriver att energidryck inte är uppiggande haha är det inte det som är idén med dem, det trodde jag.

Dricker inte kaffe och är periodare på godis och läsk. Är piggast när jag håller mig ifrån godis, läsk och snabba kolhydrater.

Hmm, ja det verkar vara så! Som @Magnum också var inne på... att äter man bra och håller blodsockret stabilt går det att leva utan kaffe eller annan ersättning. 👍:p

---

Men tänker som sagt att det kan vara omedvetet, inte att människor äter det söta i syfte att bli pigga, men skulle man ta bort det skulle man märka man blir tröttare och kanske börja äta bättre/träna...
 
Jag undrar om det är vanligare efter konditionsträning än efter styrketräning? Jag konditionstränar ju inte alls i nuläget. Å andra sidan så har jag en vän som inte kan träna kvällstid då hon blir så toppad av yogan. Märkligt fenomen!

Ja kanske det! Jag har aldrig styrketränat... hmm jo just det, det rekommenderas väl generellt att man inte ska träna för sent på kvällen ...
 
Jag dricker te men koffein verkar inte direkt uppiggande på mig. Vid för många koffeintabletter får jag hjärtklappning men kan somna med den också 🤷‍♀️
 
Jag dricker inte kaffe alls och har aldrig gjort. Dricker knappt te heller. Tycker energidrycker är vidrigt söta och skulle aldrig få för mig att dricka det för att bli pigg eller överhuvudtaget. Dricker knappt läsk heller. Sen älskar jag choklad och fika, men det är inte för att bli pigg. Ser inte riktigt sambandet. Jämför man med mina kollegor som dricker kaffe, så dricker de flesta mer läsk och äter mer sötsaker än vad jag gör i alla fall på arbetstid. Vad de gör hemma vet jag ju inte.
 
Jag älskar kaffe! Jag får en liten "rush" av de första kaffeslurkarna, ganska lik den känslan jag får efter två klunkar vin. Ett slags lyckorus av ganska mild men definitivt märkbar och lite pirrande modell. Men bara precis där, i början. Sen ger varken kaffe eller vin mer av den känslan.

Skippar jag kaffet får jag fruktansvärd huvudvärk, inte ens te hjälper mot den huvudvärken.
 
Jag dricker inte kaffe och om jag blir supertrött på jobbet eller när jag pluggar så kan jag ta godis eller varm choklad (ur maskinen på jobbet) för att få mig en liten kick och vakna till. Jag har tänkt att kaffe kanske gör samma sak för kaffedrickare men tyvärr klarar jag inte av smaken på kaffe.

Om jag ska köra bil långt eller när det är mörkt brukar jag försöka ha godis eller energidryck i bilen om jag skulle bli toktrött. Tycker energidrycken funkar helt okej men är jag för trött är det bara att stanna och ta luft eller sova en liten stund som hjälper.
 
Jag dricker te men koffein verkar inte direkt uppiggande på mig. Vid för många koffeintabletter får jag hjärtklappning men kan somna med den också 🤷‍♀️

Det verkar vara en del som tar koffeintabletter!? Det trodde jag inte var så vanligt ...

Kanske uppiggande om man inte dricker så ofta? Jag har dessutom ADD. Det finns inget som piggar upp mej. Kanske nått riktigt uppåttjack rakt ut i blodet :D

Hmm ja kanske det... haha :D

Jag dricker inte kaffe alls och har aldrig gjort. Dricker knappt te heller. Tycker energidrycker är vidrigt söta och skulle aldrig få för mig att dricka det för att bli pigg eller överhuvudtaget. Dricker knappt läsk heller. Sen älskar jag choklad och fika, men det är inte för att bli pigg. Ser inte riktigt sambandet. Jämför man med mina kollegor som dricker kaffe, så dricker de flesta mer läsk och äter mer sötsaker än vad jag gör i alla fall på arbetstid. Vad de gör hemma vet jag ju inte.

Hmm ja det kanske generellt sett finns nåt samband där istället? Att de som dricker kaffe äter mer fikabröd och sötsaker...

Jag älskar kaffe! Jag får en liten "rush" av de första kaffeslurkarna

Men ja! 😍 Jag också! Särskilt när jag håller nere intaget och inte bara dricker mer o mer på rutin... Men första slurkarna en tidig morgon ååh ❤❤.
 
Jag har aldrig blivit en kaffedrickare. Jag tycker inte om smaken.
Däremot är jag mkt förtjust i te. Jag känner dock inte att det ger någon direkt uppiggande effekt.
Jag dricker inte läsk eller energidryck, varken med socker eller sötningsmedel.
Socker funkar inte uppiggande på mig. Jag blir mest lugn. Vilken för en med ADHD är skönt. Men jag försöker undvika det under veckorna.
Är jag trött är jag trött liksom. Det går inte att göra så mkt åt det. Jag har testat olika naturläkemendel etc också. Men jag vete fasen om jag känner någon effekt. Koffeintabletter kunde ibland ge mig en liten energikick då jag jobbade asmycket och sen skulle ut och festa hela natten som yngre.
 
Jag har aldrig druckit kaffe, om jag dricker svart te så kan jag bli lite piggare. Har aldrig druckit energidryck inte ens smakat faktiskt och godis äter jag för att det är gott en fredag- eller lördagskväll och inte för att pigga upp mig. Dricker te som varm dryck ungefär som folk dricker kaffe, till fika på jobbet, på morgonen och på eftermiddag eller kväll. Tycker det är gott och botaniserar gärna bland alla löstéer som finns. Dricker både svart och rött te men däremot inte grönt eller vitt, tycker de två sistnämnda inte är gott helt enkelt.
 
Dricker inte kaffe eller andra drycker med koffein. Gillar te och dricker två koppar på jobbet men har av någon anledning slutat med det här hemma (dricker sporadiskt någon kopp nu och då, men är över 10 år sedan jag slutade tex till frukost, började dricka vatten i stället)

Äter en del godis men är överlag kanske 4 bitar choklad på en dag om man slår ut det. Mera för att jag vill ha nått sött till maten. Någon enstaka gång för blodsockret men dippar sedan så kraftigt på det så är sällan ett alternativ.
 
Jag dricker kaffe i stort sett nästan endast om jag är på jobbet eller har besökare, är jag hemma och lite frusen så dricker jag te eller om jag fikar. Köper aldrig energidrycker då jag tycker de är äckliga och fyller ingen som helst funktion. Koffein piggar inte upp mig, de stör däremot min sömn om jag dricker det på em. Köper nästan aldrig saft, kokar egen men dricker nästan ingen. På jobbet brukar jag dricka flera liter kolsyrat vatten, jag har nästan alltid en stor mugg med vatten bredvid datorn.
 
I tonåren drack jag litervis med kaffe dagligen. Idag inget alls. Koffein har aldrig gett mig någon effekt överhuvudtaget. Jag äter ett gäng uppiggande naturmedel för att överhuvudtaget få någon aktiv tid men koffein hör inte dit.

Istället för kaffe dricker jag vatten.
 
Jag dricker tyvärr obskyra mängder Pepsi Max och började med kaffe för ett halv år sen. Behöver dock fylla koppen med en tredjedel sojamjölk, då blir det riktigt gott. Kan inte dricka svart kaffe för det är vidrigt. Har även i sötningsmedel. Har bestämt mig för att vänja mig vid mindre mjölk och mer kaffe. Känner inte av någon energi av varken Pepsi Max eller kaffe och inget beroende. Däremot upplever jag att jag blir mätt av Pepsi och kaffe, som att jag ätit. Så det kanske är någon form av energi trots allt?
 
Jag dricker inte kaffe. Till vardags dricker jag bara vatten och rött te. Dricker väldigt sällan sötade drycker (förutom den lilla honung jag har i mitt te) och aldrig energidrycker.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 378
Senast: Linn-Nora
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 482
Senast: Grazing
·
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 437
Senast: emma-vsm
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 916
Senast: jemeni
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17
  • Vad är rätt

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp