Bukefalos 28 år!

Ni som rider bomlöst eller bettlöst, titta hit!

Sv: Ni som rider bomlöst eller bettlöst, titta hit!

Bettlösa träns

1. Vilken typ av bettlöst träns använder du? Vilket märke?
Hackamore, från hööks.

2. Har du provat andra typer av bettlösa, isåfall vilka?
Se nedan.

3. Vad tycker du om passformen och utseendet på din modell?
Jag tycker att Sprengers(?) hack är finare, då de har skåror istället för hål på sidorna. Men det känns som att det kan kvitta. Jag är mycket nöjd med mitt hack!

4. Vad tycker du om inverkan av ditt bettlösa träns, vad är svårt och vad är enkelt?
I början är det svårt att lära sig rida "tvärtom", dvs på eftergifter istället för på förhållningar. Ledande tygeltag kan man inte heller ta, men det upplever jag inte som ett problem då jag i princip aldrig tar sådana annars heller.

5. Tycker du tränset/huvudlaget var prisvärt?
Absolut! 150 kronor.

6. Egna kommentarer
-

Bettlösa träns

1. Vilken typ av bettlöst träns använder du? Vilket märke?
Repgrimma, hemmaknuten

2. Har du provat andra typer av bettlösa, isåfall vilka?
Se ovan

3. Vad tycker du om passformen och utseendet på din modell?
Den är ju perfekt anpassad för min häst, och billig var den också, så jag är helnöjd.

4. Vad tycker du om inverkan av ditt bettlösa träns, vad är svårt och vad är enkelt?
Ptja. Har gjort möjlighet att fästa tyglarna både under hakan och på sidorna. Sätter jag dem under hakan upplever jag att stoppsignalen blir otydligare, hästen tar den inte lika bra.

5. Tycker du tränset/huvudlaget var prisvärt?
Absolut!

6. Egna kommentarer
-

Har även ridit på ett "riktigt" sidepull med repnos. Det trivdes både jag och pålle jättebra på. Känns likadant att rida på som med repgrimman.
 

Liknande trådar

Western Jag använder inte FB och tänker inte börja igen med det. Men jag skulle gärna vilja ha folk online att bolla med, fråga saker osv. Jag...
2
Svar
23
· Visningar
3 424
Senast: Ramona
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
3 813
Senast: lillamy73
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 120
Senast: mackan
·
Utrustning För ca 2 veckor sedan hade ägaren till hästen (jag är medryttare) ute en hästfysioterapeut/sadelutprovare som behandlade och kollade de...
2
Svar
35
· Visningar
5 652
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp