Nidblödning, mensliknande blödning eller en dags mens?!

C

Curly

Nu är jag lite förvirrad.

Slutade med p-piller i januari ungefär. Har sen dess haft fortsatt regelbunden mens. Började räkna dagar de senaste två cyklerna (maj, juni) och de var på ca 33 och 28 dgr. Kan inte komma ihåg att jag känner av ÄL längre som jag gjorde när jag åt piller och då "visste" mer exakt när jag skulle ha mens. Dock kanske jag känner av det mer som molande värk än hugg som jag gjorde förr, men det är kanske olika. Kan ha haft ÄL så sent som mån 23/7. Då hade jag molande värk en stund på natten innan jag somnade. Trodde jag skulle ha det tidigare med tanke på de senaste två cyklerna. Testade neg. lör 28/7, antagligen för tidigt. Igår fredag på morgonen fick jag lite molande mensvärk och tänkte att mensen var på väg. Fick en aning brunt på pappret och tog en tampong för säkerhets skull. Brukar ju öka till full flod under dagen. Blev förvånad då det kom blod, men bara fyllde ungefär två halva tamponger under hela dagen. Hade binda under natten, men inte en droppe och inte klibbigt (ursäkta detaljer) som det brukar vara annars. Det har alltså slutat! Har aldrig mens som varar i bara en dag. Kan det vara en rikligare nidblödning? Eller en så kallad mensliknande blödning man kan få vid beräknad mens även om man är gravid. Har ju inga andra symptom eller PMS förutom ont i nedre ryggen när jag vaknar (visst jag har ingen "Hästens" men brukar inte ha så ont ändå). Mensen varar i vanliga fall några dagar för mig och då rikligt.

Tacksam för svar.

Kan inte testa förrän måndag då Apoteket öppnar och jag troligen har BIM då. Har läst att nidblödning kan komma ca 7-12 dagar efter ÄL och hade jag ÄL då jag tror så stämmer det ju rätt bra. Isf är denna cykeln längre och ca 36 dgr.
 
Sv: Nidblödning, mensliknande blödning eller en dags mens?!

Kan ju vara, svårt att säga. Nidblödningar (har jag fått lära mig) kan ju vara allt från en timme till flera dagar med olika riklighet, men de flesta får ju inte det. Men dagantalet stmmer ju. Bäst att testa med ett test på måndag, lycka till, om det är ett + du önskar dig =)

Familjeliv (.se) har ju annars ett utomordentligt forum, där du sannolikt får bättre svar än på buke =)

(och det ska väl inte räknas som reklam för jag har personligen inget med sajten att göra, förutom att jag är medlem där, liksom på buke)
 
Sv: Nidblödning, mensliknande blödning eller en dags mens?!

Jag fick en ynklig tvådagars blödning när jag egentligen skulle ha haft mens. Då var jag gravid.
 
Sv: Nidblödning, mensliknande blödning eller en dags mens?!

Stort tack för era svar! Uppskattas verkligen.

Jo jag är också medlem där, men tänkte att det fanns så många gravida här så jag kunde fråga här också.;)

Nu var det så att jag ikväll när jag var på toa såg att tampongen denna gången också var ungefär halvfull (brukar vid detta laget i vanliga fall vara överfull), men att det var mer rött än brunt nu.:crazy: Därför tror jag mer att det kan vara mensen som var trög i starten. Dock har den aldrig varit sån innan att den är som lite brunt och väldigt liten mängd mer än ett dygn innan den kommer igång i blod. Brukar bli rikligt med blod rätt fort den dagen jag får i vanliga fall och förra månaden tog det väl ca ett halvt dygn innan det kom riktigt rött blod.

Kan ju kanske vara en mensliknande blödning för jag vet ju inte exakt när jag har beräknad mens heller.

Man hoppas ju! Men är det inte mer imorgon så kommer jag säkert tro att jag är gravid för mensen brukar i vanliga fall pågå några dagar iaf!
 
Sv: Nidblödning, mensliknande blödning eller en dags mens?!

Jag fick efter 30+ en liten mellanbödning innan mens varje gång. Ingen aning om varför? Skumt, men det bara blev så. Inget sådant på gång? Svullna/stora bröst? Trött? Jag håller tummarna ;)
 
Sv: Nidblödning, mensliknande blödning eller en dags mens?!

Är ju 22 ;) och har aldrig mellanblödningar.

Har varit lite trött senaste dagarna och idag är jag trött trots att jag sov länge (kan vara just därför). Tack för tumhållandet! Det behövs nog. Hoppashoppas att det inte fortsätter blöda rikligare. Ingen PMS och inte mkt mensvärk heller. Enda symptomen jag har. Lite stickningar i bröstvårtorna bara och lite känningar i dem i övrigt. Inte mkt!
 
Sv: Nidblödning, mensliknande blödning eller en dags mens?!

Jag hade som sagt aldrig heller haft det innan heller :o Sen kom det regelbundet bara helt plötsligt.

Men stickningar i bröstvårtorna låter ju oroväckande ;) Nåja. Nu är det jag som hoppas så att jag ger dig massor av symtom. "Bara" att vänta och se...
 
Sv: Nidblödning, mensliknande blödning eller en dags mens?!

jag äter p-piller. Missade två dagar någonstans i mitten av månaden och började två dagar för sent första månaden jag åt dem, tog ett test några dagar efter min mens, som dök punktligt och höll lika länge som vanligt. Testet var negativt.
Min mens dök upp runt den 25, nu den 9:de har jag fått blödning igen. Någon nämnde något om mellanblödningar mellan mensen, är detta farligt bör man söka vård? lite oroad.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Snart blir jag galen. Jag har ätit mellanpiller (Azalia) i några månader men började få blödningar för några veckor sedan (ca 1 månad...
Svar
18
· Visningar
2 397
Senast: zassoo
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
7 588
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ *Ursäkta för mycket privat info* Har blivit så less på konventionella mensskydd att jag snart kroknar och går av på mitten. :wtf: Bindor...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
9 989
Senast: Tiffanys
·
Kropp & Själ Vaknade i natt strax innan 5 av hemsk smärta i nedre delen av magen. Kändes som kraftig mensvärk x 10, hela tiden. Alltså inga kramper...
Svar
9
· Visningar
1 045
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp