Bukefalos 28 år!

Menskopp fast man är trång där nere?

En till som är nyfiken på med kopp :D Vill gärna få tips på vilken ni tycker jag bör testa, om ni känner igen mott problem :)

Inte fött barn, lite mens och ”trång”. Har nästan slutat försöka med tamponger då det ofta gör jätteont att föra in dem, även med glidmedel :crazy:

Hade varit toppen om menskopp kan funka. Gissar att jag behöver en liten, mjuk variant. Någon som har tips? :bump:

Jag köpte Organicups lilla (på apotea). I början när jag var ovan använde jag glidmedel och smörjde in kanten med, sen efter ett tag när jag lärt mig vilken vik- och insättningsmetod som fungerar bäst för mig behöver jag inte det längre.
Jag tömmer cirka var 12:e timme dvs två gånger per dag och den läcker aldrig.
Behövde dock klippa ner tappen nästan helt för att den inte skulle irritera de inte blygdläpparna.
Finns många filmer på youtube om olika metoder att vika koppen på inför isättning samt tips på hur man kan göra vid isättning och uttagning.
Mit bästa tips är egentligen att inte ge upp om det krånglar i början! Det gör det för nästan alla. Har inte mens så ofta på grund av p-piller men tog kanske två mensperioder innan jag började få riktigt bra kläm på det hela.
 
Jag köpte Organicups lilla (på apotea). I början när jag var ovan använde jag glidmedel och smörjde in kanten med, sen efter ett tag när jag lärt mig vilken vik- och insättningsmetod som fungerar bäst för mig behöver jag inte det längre.
Jag tömmer cirka var 12:e timme dvs två gånger per dag och den läcker aldrig.
Behövde dock klippa ner tappen nästan helt för att den inte skulle irritera de inte blygdläpparna.
Finns många filmer på youtube om olika metoder att vika koppen på inför isättning samt tips på hur man kan göra vid isättning och uttagning.
Mit bästa tips är egentligen att inte ge upp om det krånglar i början! Det gör det för nästan alla. Har inte mens så ofta på grund av p-piller men tog kanske två mensperioder innan jag började få riktigt bra kläm på det hela.
Åh, tack för superbra tips! :)
 
Jag tog blodprov på sjukhuset så kollade de risken för ärftliga blodproppar. Sen var det lugnt med spiral.
 
Kanske lite OT men om mensen är problematisk hade jag övervägt annat alternativ.

Jag har haft problem med min mens sedan jag fick den. Var hemma mycket från skolan då jag fick så ont att jag inte kunde röra mig. Har dessutom alltid blött länge och mycket. Min cykel har alltid varit oregelbunden. Får mensen och blöder i 2-3 veckor, sedan är den borta i 2-6 veckor typ. Jag använde seriöst blöjor (som min mormor fick av landstinget) på natten för de största nattbindorna var inte ens i närheten av att räcka till.

Kämpade på så i närmare 7 år. Sedan fick jag mens en dag och det slutade inte. Blödde varje dag i nästan ett år (självklart inte lika mycket utan det varierade men det slutade aldrig) innan jag gick till gyn. Då var mina blodvärden så dåliga att läkaren sa att det var ett under att ens klarade av att hålla mig vaken hela dagen och då hade jag dessutom jobbat deltid i perioder. Det tog nästan 4 år (!!) av järntabletter innan mina blodvärden var normala igen.

De kunde aldrig komma på varför jag inte slutade blöda utan det var enligt gyn något som bara kan hända, jag gjorde ju prover och inget såg fel eller onormalt utan bortsett ifrån att jag tydligen har en högre än normal äggproduktion men det var inget som "stör" så att säga.

Provade P-stav mot blödningarna och det har (peppar, peppar) fungerat sedan dess.

Jag råder faktiskt alla som inte planerar barn till detta. Även om man inte har helvetesmensen som jag hade så är det ändå bara så mycket mer livskvalitet att slippa fundera på varken preventivmedel eller mensskydd.

Lycka till oavsett :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 237
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Jag behöver råd från någon som upplevt liknande. (Inte, ”jag har aldrig haft ont av min kopp, möjligen obehag, det går skitsmidigt, du...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 246
Senast: Lillefrun
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
7 734
Senast: cassiopeja
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 293

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp