Bukefalos 28 år!

Menskopp fast man är trång där nere?

Tar ut den sittandes på/hukandes över toan, häller ut blodet i toan, i med koppen igen. :confused:

I mina instruktioner står det att den ska tvättas mellan. Så det har jag gjort :o

Men oavsett blir ju handen jätteblodig vid i och urtagning.

Jag fortsätter säga att du har fel kopp. Kanske för mjuk eller hård eller så. Min läcker eller spiller inte ens då den är smockfull. Jag känner då vacuumet släppet då den är full och då lossnar den ju jättelätt. Är den halvfull så klämmer jag bara på den så vacuumet släpper och så drar jag ut, tömmer och sköljer/torkar av.

De är ju enklare att sätta om man fuktar den med vatten först.

Den ska heller inte kännas av eller göra ont att sätta in eller ta ut.

Jag har en hård och en mjuk, båda läcker och gör ont. Det som gör ont är när man ska klämma in fingrarna för att känna att den vecklat ut sig och snurra på den och främst när den ska tas ut, eftersom den vill veckla ut sig igen innan den är ute.

Jag blev lite inspirerad iaf och googlade lite, och har nu spontanköpt en dvärgvariant :D Dessutom en tub glidmedel... Ska utvärdera nästa mens. Vill ju också uppleva det här fantastiska :D
 
Delvis OT

Jag kommer ALDRIG glömma din beskrivning om din fd kollega med bindor i handfatet :yuck:

HELT OT, men här hemma har vi haft en charmig typ (jobbat) som njöt av att de som kom efter fick en ordentlig titt på vederbörandes avföring. Och det var inga små högar. Verkligen mysigt när man är på hemmaplan, att ständigt behöva springa på andras jättehögar med bajs i toaletten.

Nej, ingen långlivad i detta hushåll.
 
HELT OT, men här hemma har vi haft en charmig typ (jobbat) som njöt av att de som kom efter fick en ordentlig titt på vederbörandes avföring. Och det var inga små högar. Verkligen mysigt när man är på hemmaplan, att ständigt behöva springa på andras jättehögar med bajs i toaletten.

Nej, ingen långlivad i detta hushåll.

OMG :eek::eek::yuck::yuck::rage::rage:
 
Jag var på god väg att äntligen få kläm på koppen, men så skötte p-pillren sitt och mensen försvann :up:

Hursomhelst så, vad det gäller menskopp, rekommenderas generellt en större om man är äldre, har fött barn, har riklig mens etc. Och en mindre om man är ung, inte fött barn, har lite mens etc. Många har ju flera storlekar också än bara S och L.
Min favorit är en Meluna Sport, storlek M, blåglittrig :love: Den är lite "styvare" i materialet, finns allt från väldigt mjuka och "sladdriga" till ganska fasta. Också olika beroende på hur aktiv man är, hur lätt man har för att få koppen att veckla ut sig på plats osv osv.

Sen har jag förstått det som att det är ovanligt att man verkligen "är jättetrång". De flesta slidor är väldigt töjbara. Jag har svårt att få in saker utan viss smärta eller iallafall obehag, så jag använde alltid glidmedel när jag satte i koppen och då gick det bra :)
 
Uppriktigt nyfiken på hur det kan vara ett problem att bli lite kladdig om handen. Införandet och uttaget - oaktat blod - är ju inte helt okladdigt.
Beroende på hur kladdig då men för min del är mens = hysteriska mängder slem. Är det en extrem dag kan koppen fara iväg. Inte nice när den landar i toan. Annars kan jag inte heller se något problem.
 
Beroende på hur kladdig då men för min del är mens = hysteriska mängder slem. Är det en extrem dag kan koppen fara iväg. Inte nice när den landar i toan. Annars kan jag inte heller se något problem.
Delvis KL

Jag ÄLSKAR min kopp :heart Tycker uppfinnarna ska få nobelpris el nåt, då den är så bra på så många faktorer :)
Precis i början av min kopp-karriär, satt på en offentlig toalett, hade tömt koppen i toaletten och räckte mig över till handfatet för att skölja ur den. får en stark vattenstråle direkt ner i koppen och hela toaletten blir sprutlackerad av blod :o:arghh: Jag städade givetvis efter mig.
Tur i oturen var att det var en fin toalett, så det var inget problem att städa den.
 
Delvis KL

Jag ÄLSKAR min kopp :heart Tycker uppfinnarna ska få nobelpris el nåt, då den är så bra på så många faktorer :)
Precis i början av min kopp-karriär, satt på en offentlig toalett, hade tömt koppen i toaletten och räckte mig över till handfatet för att skölja ur den. får en stark vattenstråle direkt ner i koppen och hela toaletten blir sprutlackerad av blod :o:arghh: Jag städade givetvis efter mig.
Tur i oturen var att det var en fin toalett, så det var inget problem att städa den.
Eww.. :o men nu vet jag att jag ska vara mer noga att kontrollera hur hård vattenstrålen är framöver, ifall att. Tack för info :D
 
En till som är nyfiken på med kopp :D Vill gärna få tips på vilken ni tycker jag bör testa, om ni känner igen mott problem :)

Inte fött barn, lite mens och ”trång”. Har nästan slutat försöka med tamponger då det ofta gör jätteont att föra in dem, även med glidmedel :crazy:

Hade varit toppen om menskopp kan funka. Gissar att jag behöver en liten, mjuk variant. Någon som har tips? :bump:
 
En till som är nyfiken på med kopp :D Vill gärna få tips på vilken ni tycker jag bör testa, om ni känner igen mott problem :)

Inte fött barn, lite mens och ”trång”. Har nästan slutat försöka med tamponger då det ofta gör jätteont att föra in dem, även med glidmedel :crazy:

Hade varit toppen om menskopp kan funka. Gissar att jag behöver en liten, mjuk variant. Någon som har tips? :bump:

Jag använder Lunettes lilla kopp. Jag kan rekommendera den. Finns på apotek lite överallt. Jag tycker att det känns obehagligt med tampong eftersom den suger åt sig fukt. Menskoppen gör inte det därför glider den in på ett annat sätt än en tampong. Prova att sätta in den första gången medan du har mens och säkra upp med en binda om du känner dig osäker och vill träna lite först. Och blöder du lite (som jag gör) så kommer det troligtvis räcka att du tömmer den på morgon och kväll och däremellan kan du glömma att du har mens!

I fortsättningen kan du sätta in koppen när du misstänker att mensen snart kommer att komma. Den kan alltså sitta i även när man inte har mens. Så nu känner jag mig helt trygg medan jag väntar på mensen.
 
Jag använder Lunettes lilla kopp. Jag kan rekommendera den. Finns på apotek lite överallt. Jag tycker att det känns obehagligt med tampong eftersom den suger åt sig fukt. Menskoppen gör inte det därför glider den in på ett annat sätt än en tampong. Prova att sätta in den första gången medan du har mens och säkra upp med en binda om du känner dig osäker och vill träna lite först. Och blöder du lite (som jag gör) så kommer det troligtvis räcka att du tömmer den på morgon och kväll och däremellan kan du glömma att du har mens!
Tack för tipset! Smidigt att köpa på apoteket med :idea:
 
I mina instruktioner står det att den ska tvättas mellan. Så det har jag gjort :o

Men oavsett blir ju handen jätteblodig vid i och urtagning.
Det går fint ändå. Om jag behöver tömma koppen på t ex en offentlig toalett med bås så springr jag inte ut ur båset och sköljer av den. Handen torkar jag med papper.
 
Tack vare den här tråden har jag beställt en menskopp! Ända sen de kom ha krav tänkt skaffa en, men så var det några år jag inte alls hade mens till och från och sen blev det inte av. Men nu! Jag hoppas den kommer funks, för jag blöder rätt ordentligt vissa dagar och är trött på hur uttorkande tamponger är.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 240
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Jag behöver råd från någon som upplevt liknande. (Inte, ”jag har aldrig haft ont av min kopp, möjligen obehag, det går skitsmidigt, du...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 246
Senast: Lillefrun
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
7 742
Senast: cassiopeja
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 296

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp