No-Show avgift

Smoothi

Trådstartare
Jag förstår inte varför folk blir upprörda av att tex restauranger tar ut en avgift om man har bokat bord och inte dyker upp utan att ha avbokat i tid? Är väl ingen som tycket det är konstigt om tex tandläkaren har samma system
 
Jag förstår inte varför folk blir upprörda av att tex restauranger tar ut en avgift om man har bokat bord och inte dyker upp utan att ha avbokat i tid? Är väl ingen som tycket det är konstigt om tex tandläkaren har samma system
Det beror väl lite på villkoren, precis som hos tandläkaren. Men företeelsen tycker jag är högst rimlig.
 
Det beror väl lite på villkoren, precis som hos tandläkaren. Men företeelsen tycker jag är högst rimlig.
Man får faktiskt skylla sig själv om man bokar och inte dyker upp. Krogen förlorar ju inkomst om bordet står tomt och är upptaget. Vad skulle folk säga om krogen dubbelbokade för att vara säker på att nån dyker upp
 

Liknande trådar

Samhälle Vad tycker ni om det? Tror det är mest ett storstadsfenomen. Innebär är att restaurangen tar betalt om man inte avbokar en viss tid...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 154
Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
781
Senast: Squie
·
IT & mobiler Jag har Youtube premium och har en del låtar nedladdade så att man kan lyssna offline. Ibland krånglar det, men det brukar lösa sig...
Svar
1
· Visningar
220
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag förstår inte hur universum har gått sönder så totalt, att inget i mitt liv kan funka. Vad gör jag för fel? Varje gång jag ska resa...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 031
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp