Nobel avkommor!

L

little_blondie

Någon som har erfarenhet av några?Hur de är i tempremant osv.
 
Jag vill bara säga att Nobel själv är helt supermysig. Var och tittade på honom och Gränsbos andra hingstar för ett par år sedan och han var verkligen den som satte sig mest i minnet. Fantastiskt social, väluppfostrad och allmänt trevlig! Reds av Per i ridhuset utan spö och sporrar i ett ganska krävande dressyrpass - total uppmärksamhet och samarbetsvilja.
Sedan han han ju ett väldigt charmigt huvud, nästan ponnylikt!
 
Jag har fött upp en från hans första årgång och har två ston dräktiga med honom i år.
de jag har träffat har varit jättetrevliga precis som sin far. Snällare hingst får man nog leta länge efter! :)
 
Jag har fött upp en från hans första årgång och har två ston dräktiga med honom i år.
de jag har träffat har varit jättetrevliga precis som sin far. Snällare hingst än Nobel får man nog leta länge efter! :)
 
Är själv intr av Nobel men har ett sto e Landlord som ju då också har Landgraf-Ladykiller. Blir det för "nära"? Anna
 
inte jag heller!

Och speciellt inte med "den typen blod".
Det är det andra som med framgång har gjort innan dig,
och ofta i Tyskland...
Det finns ju vissa kombinatiner, mönster, som fungerar bättre än andra.

Nästa års föl, kommer att bli linjeavlat 18,75 % på två hingstar. Och det tycker jag skall bli spännande!

Och om du kikar på vad många av Flyinges hästar ligger på för %, så behöver du nog inte bekymra dig stort!

Jag är enig med Pooh, men accepterar naturligtvis de som inte vill ha linjeavel alls. ;)

mvh
 

Liknande trådar

Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 302
Senast: Lea88
·
Avel Hej Jag har haft 3 avkommor e mr vain alla har vart riktiga rymmare! Fantastiskt fina men busiga. Inte de andra fölen med annan pappa fr...
Svar
5
· Visningar
1 053
Senast: Marvin
·
Avel Tänkte kolla om någon här har erfarenhet av hur avkommorna av Emmerton 1024 brukar bli :). Brukar han lämna stora föl och hur brukar dem...
Svar
7
· Visningar
1 051
Avel Hej! Någon annan med en avkomma från fina glamourdale? Hur går det för er? Är ni nöjda? Hur är psyket hos dom? Har själv en 6årig...
Svar
2
· Visningar
1 055
Senast: adrikkens
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Brexz
  • Ingen fart på agilitytävling
  • Bra och smakligt blötfoder?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp