Nöjd med vardagen?

Jag är absolut nöjd över min vardag utefter realistiska förväntningar.
Jag har allt jag vill ha och drömt om.

Men, färre timmar av arbete hade möjliggjort mer fritid till att göra saker jag själv vill.
Det är ekorrhjulet i sig som gör mig delvis missnöjd. Men jag kan inte hoppa av det. Pga att jag ändå är nöjd med hur övriga livet ser ut, och det livet kräver liksom pengar in. Barn till skolan osv.
 
Jag är nöjd med vardagen.
visst jag har en det problem men inget olösbart.
Men jag har en bra lägenhet nu när jag är ensam i den.
Har ett bra jobb.
Äntligen hatar jag inte mig själv.
Har bra vänner.
Visst jag har lite problem med måendet efter jag har varit utbränd.
Men jag tror inte jag mins när jag var så nöjd med mitt liv som jag är nu.
 
Både ja och nej. Jag är oerhört nöjd och glad över mitt "nya liv" sedan jag plötsligt och väldigt tidigt in i förhållandet blev sambo. Vardagen liksom rullar på och jag blir glad av att komma hem. Men å andra sidan stjäl jobbet så oerhört mycket energi. Jag orkar knappt göra något på kvällarna och önskar generellt att jag haft fler vänner att prata med.
 
I grund och botten borde jag vara nöjd. Familj, bostad, jobb osv är bra. Men trots att jag har ett jobb jag trivs med så trivs jag inte alls med att jobba heltid.

Två dagars helger räcker inte. Jag hinner inte göra allt det som jag inte hinner/orkar göra i veckorna plus vila. Det är antingen eller. Jag hinner inte stressa av och verkligen börja vila på riktigt innan det är måndag morgon igen. Efter jobb är jag trött och orkar inte göra en massa. Jag är morgonmänniska.

Tre dagar hade varit bättre. En dag till att göra sånt som måste göras. Ärenden, städa, tvätta osv. Och sen två dagars riktig ledighet.

Det där är min skräck, att behöva jobba så. Jag skulle inte heller ha nån ork över till nånting, och korta helger räcker inte heller för mig. Jag har löst det med att jobba skift, förvisso jobbar man ju jäkligt mkt när man väl gör det, men i utbyte så är man ordentligt ledig och faktiskt hinner både återhmta sig och göra aktiviteter i lugn och ro när man är ledig. Förstår ju dock att det inte är aktuellt i lla branscher, men det är nog enda sättet för mig att orka jobba heltid...
 
Jag är nöjd med livssituationen.
Jag kan göra ungefär vad jag vill när jag vill.
Dock skulle jag önska att mina lungor mådde bättre så att jag kunde andas utan en massa besvär och dyka.
Men i det stora hela så är jag till freds med livet.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att jag behöver gå i terapi och är nu nyfiken på om någon här testat någon av dessa plattformar där man prata med...
Svar
4
· Visningar
491
Senast: Araminta
·
Skola & Jobb Jag har blivit singel efter att sambon gjorde slut med mig idag. Det hela suger såklart och är otroligt sorgligt. Jag är ledsen, arg...
2
Svar
29
· Visningar
3 820
Senast: Fazeem
·
Skola & Jobb Jobbar som timvik idag men får knappt några timmar alls, så ekonomin är ju katastrof. Det har varit jättemycket strul från start med...
2
Svar
25
· Visningar
1 541
Kropp & Själ Det här dyker upp med jämna mellanrum på forumet. Vi är flera som har eller har haft fobier, både vanliga och ovanliga. Så, har du en...
10 11 12
Svar
225
· Visningar
9 570
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp