Bukefalos 28 år!

Norska djurplågerskan äntligen inför rätta

Straffen för djurskyddsbrott är ett skämt i Sverige. Det blir väl lite böter som hon aldrig kommer att betala. Inget biter på denna kvinna. Varken djurförbud eller andra straff. Hon kommer tyvärr att fortsätta om och om igen :turd::rage::arghh::cry::wtf:

Finns inte nog hemska smilys för denna varelse.
 
J-la idioti rent ut sagt (jag var här och jobbade förra vändan så det blev att man följde det hela i tidningen). Men som @Voff säger, straffen för djurskyddsbrott är ett skämt :turd:

Plus att jag hade ingen aning om att det var en mänsklig rättighet att plåga djur :cautious:
 
Jag hinner inte skriva så mycket för jag är på väg till..........just det Tingsrätten och hennes rättegång. Det är andra gången hon står inför skranket i år och det har äntligen kommit ett förbud från Länsstyrelsen. Hon får INTE äga/ha/sköta hundar i Sverige.
 
Jag hinner inte skriva så mycket för jag är på väg till..........just det Tingsrätten och hennes rättegång. Det är andra gången hon står inför skranket i år och det har äntligen kommit ett förbud från Länsstyrelsen. Hon får INTE äga/ha/sköta hundar i Sverige.
Håller tummen att denna människa kan få djurförbud även här i Sverige - annats vore förkastligt:(
 
Ett djurförbud i Sverige kommer inte att leda till mycket är jag rädd även om hon givetvis ska ha ett. Hon drar nog bara vidare. Till Finland. Danmark slipper henne nog så länge hon har Ovcharkas. Ger mig tusan på att det var en sån hund hon var på väg att släpa med sig in i Sverige. Dessa hundar slipper jag gärna. Även henne.
 
Det är liverapportering från rätten nu. Lite intressant att se hur en sjuk människa tänker. Typ "jag låste inte grinden, jag tog bara en kätting och stoppade en pinne igenom" Jamen dåså.. en stor skillnad :banghead:
 
Hon har som sagt ett hundförbud i Sverige, det slog förvaltningsdomstolen fast i mars i år. I Norge har hon hundförbud på livstid.
Alla hennes djur beslagtogs i höstas, bla. 2 hästar,3 katter,20 höns och 2 hundar. Hon har aldrig haft tillstånd från länsstyrelsen att föda upp fler kullar än de 2 som alla har. I januari dömdes hon för brott mot djurlagen just för att ha fött upp för många kullar och fick då böter.

Idag handlade det bla. om att ha lämnat 2 st hundar ( Ovtjarka, hanar ) inlåst i huset när hon reste till Georgien för att hämta hem ytterligare en Ovtjarka, denna gången en tik.Hon blev dock avplockad av flyget när hon skulle resa hem och det dröjde ytterligare 6 dagar innan hon var hemma igen.
Grannen skulle sköta hästar och höns men hundarna var han för rädd att gå in till. Någon annan ordnades inte så hundarna fick vara utan mat och vatten.

Den ena hunden kunde polisen omhänderta men den större hanen var för aggressiv att ta med,dels tog inte veterinärens sedering och dels så ville ingen ta emot hunden.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Historien upprepar sig och alltid när jag bestämt och förlikat mig med tanken, bubblar olika analyser och funderingar upp igen. Jag får...
2
Svar
37
· Visningar
5 606
Senast: Tora
·
P
Hästmänniskan som jag tycker har en vettig syn på djurhållning. Strängare straff för djurplågeri Att husdjurens värde aldrig kan likställas med...
Svar
4
· Visningar
1 328
Senast: Pelle_P
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp