Nosework-tråden

Har precis börjat nw2 kursen :) Könns fortfarande kul, men svårt när Humla är mer motiverad att söka på kursen än hemma. Gör inte att suget att träna hemma blir större, vilket säkert är en del av problemet. Ska skärpa mig och försöka få till vårt första egenskapade utomhussök i helgen. Tror jag satsar på staketet på mon loftgång, inte så mycket annat att leta efter där :idea:
Jag precis tvärtom. Min hund blir helt avslagen vid kurstillfällena. Det blir för mycket väntande mellan söken, dessutom har vi nu varit i samma lokal efter x antal kurser så han har liksom tappat motivationen till att söka på kursen. Däremot hemma eller på andra platser är det turbo sök 😉.
 
Har anmält oss till en tvälingsinriktad NW-kurs med start i oktober :) Känns kul, jag behöver lära känna andra NW-aktiva hundägare så att en kanske får några att träna med utöver kurser. Vi gör sök på egen hand men det är ju aldrig lika kul...
Det ska vi också göra, för typ 4 gången 😉
 
Idag tog Totoro sitt tredje diplom i NW1 så nu får vi stöka vidare i NW2 framöver! Totalt oväntat för hans hjärna är mer eller mindre helt offline just nu - 14 månader :banghead: :laugh: - men kul oavsett såklart!

IMG_20190922_161624.jpg
 
Stort grattis! Ni är så duktiga!
Tack, så snällt sagt!

Så duktiga tror jag inte vi är, vi har haft turen att komma med på alla tävlingar jag anmält till under de två månader han fått tävla, så han har fått ganska många chanser att försöka på kort tid. 😅

Men det har absolut gått bättre än jag väntade mig, så jag ska inte ta ifrån honom hans prestation heller. :D
 
Tack, så snällt sagt!

Så duktiga tror jag inte vi är, vi har haft turen att komma med på alla tävlingar jag anmält till under de två månader han fått tävla, så han har fått ganska många chanser att försöka på kort tid. 😅

Men det har absolut gått bättre än jag väntade mig, så jag ska inte ta ifrån honom hans prestation heller. :D

Fast det är ni ju. :) Hela din inställning till hunderiet och allt ni gör tycker jag är så himla fint!
 
Fast det är ni ju. :) Hela din inställning till hunderiet och allt ni gör tycker jag är så himla fint!

Tack! Nu blev jag ju riktigt rörd, så himla snällt sagt! 😊

Så himla taggad på tävling på torsdag!
Ebbas paradgren - inomhussök, för hela slanten. Hoppas hoppas på diplom :love:

Kul! Lycka till! TEM inne är nog det enda jag tycker verkar lockande också. (Särskilt nu över vintern. :D)
 
Blir förhoppningsvis Tematräning med Uthållighet & Självständighet i sök som tema för oss ikväll :)
Beror på om jag kommer ifrån jobbet i tid eller ej - håller tummarna.

Vore guld värt att få till ett vettigt träningspass innan tävlingen på torsdag. Dessutom är det en av domarna från helgens tävling (och som jag verkligen gillade), som håller i det. 😊
 
Humla överraskade mig verkligen ikväll! Försökte öva hemma igår och det fick bedrövligt. Gömde ganska enkelt och med fullt synlig burk, men det ville sig inte. Idag på kursen dock fick vi revansch :bump:

Först två utomhussök med två gömmor vardera. Humla går in och hittar båda gömmorna på första söket! Andra söket satt dna gömman högre ön vad hon brukar försöka leta, men vips stod hon på bakbenen och hottade den :love:

Sen två behållarsök inomhus, båda rätt kluriga. Och Humla sök på så fint och hittade dem innan hon hann tröttna!

Ska testa att öva någon annan stans än hemma i veckan, och se om vi lyckas. Annars får jag försöka hitta nått annat sätt att få till kurs-känslan på träning :rofl:
 
Vi hann med träningen igår och det var nyttigt!
Lite nya sätt att träna på och det kändes som att det var bra grejer för oss. :)


Vaknade idag till att vi fått en plats på ett tredagars Noseworkläger i vår - så taggad! Samt en tävling där vi har möjlighet att bli sponsorsekipage för en tjej som har mycket kurser. Så roligt! :) få platser och inte så stora möjligheter att bli just sponsorsekipage kanske - men kul ändå! 😁
 
Gör du på beställning? :)

Jag sålde ett tag men jag hinner inte med längre sedan jag gick ihop med en kollega och vi drog på oss alldeles för mycket att göra i tränarverksamheten. 😅

Men kolla in Sigrid Syr på instagram, hon gör superbra selar på måttbeställning! Totoro knatar fortfarande runt med Monsters gamla men de är helt olika i kroppen och kan jag inte snart hitta en stund att sy nytt till honom så kommer jag nog att beställa från Sigrid själv. :)
 
Asså skit!
Ebba gjorde fyra fantastiskt fina sök, men på det tredje tog tiden slut. Såååå tråkigt!
Ville så gärna ha diplom, haha. Men - hon var grym och vi hade kul, och det är ju det viktigast! 😍
 
Asså skit!
Ebba gjorde fyra fantastiskt fina sök, men på det tredje tog tiden slut. Såååå tråkigt!
Ville så gärna ha diplom, haha. Men - hon var grym och vi hade kul, och det är ju det viktigast! 😍

Diplomen kommer! Om hon söker fint så kommer det att gå bättre och bättre, det är ju egentligen det enda som behövs. Med lite mer erfarenhet så kommer jobbet att börja ge resultat också. :D
 
Vi ska tävla i helgen - det brukar inte gå något bra pga mina nerver. Handen vill bara flyga upp som imiterade jag Hitler. Allt för att komma därifrån. Men skam den som ger sig.

Å andra sidan gillade Pyssling den tävling som gick sämst bäst - då fick han springa i skogen och äta korv med en massa andra hundar. Helt OK
 
Vi ska tävla i helgen - det brukar inte gå något bra pga mina nerver. Handen vill bara flyga upp som imiterade jag Hitler. Allt för att komma därifrån. Men skam den som ger sig.

Å andra sidan gillade Pyssling den tävling som gick sämst bäst - då fick han springa i skogen och äta korv med en massa andra hundar. Helt OK

Se det som ett betalt träningstillfälle? Du får gå fyra preppade banor med input och tips från proffs. Inte där för att prestera något, och vad som än händer är det perfekt för det är ju precis det du kan få feedback på då. Så kanske nerverna släpper lite?

Jag har också felmarkerat när jag var nervös (Totoro markerade inte, jag gjorde det på egen hand :laugh: ), i mitt fall var jag nervös för jag trodde han skulle börja mosa lådor men anledningen är ju sak samma. Nerver ställer till det, försök hitta något sätt att lura dem?
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Dethär blir bara kort för min pojkvän komme snart. Men jag vill bara berätta en sak och dela med mig till ni här som kanske tycker att...
2
Svar
27
· Visningar
2 274
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 869
Senast: Snurrfian
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 504
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 466
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Att bjuda någon?
  • Inredningstråden, del 2

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp