Tack för svaren

Jag har eventuellt hittat en träningskompis nu - det blir i så fall jättebra för oss, att komma ut lite och att hon får träna på att söka där en annan hund redan sökt innan. Hemma i vardagen har hon världens självförtroende och kan miljön, så här är det sällan ett problem att fokusera på jobbet.
Sen ska jag träna med pairing nu inför den tävling vi redan är anmälda till, en inomhus i mitten av månaden. Om den inte känns bra, tror jag att vi chillar lite och satsar på kurs i sommar, så får vi se sen. Men jag håller med dig,
@knorpilorpan - det
är roligt med oförutsägbarheten i att tävla NW och för hundens del spelar det ju ingen roll att miljöträningen också råkar vara en tävling. Eftersom vi har fått domarkommentarer om att vi är glada, antar jag att jag åtminstone inte signalerar till min hund att allt är hemskt och kaos.
(Med allt detta sagt: det var
jättekul att få diplom, det var det. Det var faktiskt inte lika jättekul att hitta en enda gömma. För mig, alltså. Får jag välja, så håller vi oss i diplomdelen av resultatskalan och inte i tjugofemprocentsdelen.)