Bukefalos 28 år!

Novus senaste väljarbarometer

Jag upplever ofta när jag tittat på debatter att många politiker mer ägnar sig åt att påpeka att motståndarna har fel än att framföra sina egna åsikter samt att det är väldigt klent med raka och tydliga svar.
Just den delen gör att jag stänger av en debatt och vägrar rösta på en person eller ett parti. Som att lyssna på dagisbarn som bråkar. Det som är intressant är ju att veta hur de konkret vill lösa ett problem eller förändra någonting och på vilket sätt deras egna idéer är realistiska. Inte att höra på ett gäng människor som står och förolämpar varandra.
 
Senast ändrad:
Nu var det inte alls så jag menade.
Jag upplever ofta när jag tittat på debatter att många politiker mer ägnar sig åt att påpeka att motståndarna har fel än att framföra sina egna åsikter samt att det är väldigt klent med raka och tydliga svar.
Sen är det inte alls omöjligt att jag skulle ändra åsikt om jag engagerade mig lite mer.

Du påstår alltså att HB skulle vara en bra ledare för M, baserat på hans IG-konto?
 
Det är förmodligen därför så många funderar på att rösta på SD.

Ja.
Men förmodligen inte för att det är ett "färgstarkt parti".

1328554698663.jpg
 
Nu var det inte alls så jag menade.
Jag upplever ofta när jag tittat på debatter att många politiker mer ägnar sig åt att påpeka att motståndarna har fel än att framföra sina egna åsikter samt att det är väldigt klent med raka och tydliga svar.
Sen är det inte alls omöjligt att jag skulle ändra åsikt om jag engagerade mig lite mer.

Ok, förstår bättre. Det tycker jag också är tröttsamt när politiker i en debatt sagt en mening om vad de själva vill genomföra och 99 om hur kass motståndarens politik är - ofta ihopparat med egna vridna tolkningar av vad den andres politik är, snarare än riktig kritik mot den.

Mer ideologidebatt vore toppen också istället för plånbokstolkad sakpolitik.
 
Ok, förstår bättre. Det tycker jag också är tröttsamt när politiker i en debatt sagt en mening om vad de själva vill genomföra och 99 om hur kass motståndarens politik är - ofta ihopparat med egna vridna tolkningar av vad den andres politik är, snarare än riktig kritik mot den.

Mer ideologidebatt vore toppen också istället för plånbokstolkad sakpolitik.

Det håller jag med om.
Tycker alla partier har bra saker i sina program. Tycker samarbete är det bästa, inte bråk och tjafs.
 
Men han framstår ju ofta som så okunnig? I debatter händer det ju att han inte ens verkar förstå vad den andra pratar om.
Det är faktiskt inte det intryck jag har fått. Visst är han ingen retorisk motsvarighet till Palme men många andra idag är tråkigare att lyssna på. Jag har bott centralt och har därmed blivit tvingad att lyssna på en hel del politiker som hållit tal på torget utanför och han är en av få som jag faktiskt kommer ihåg en del av vad han pratade om. Kan visserligen bero på att jag vaknade efter nattjobb av demonstranter och att han pratade och jag blev skitsur...
 
Det är faktiskt inte det intryck jag har fått. Visst är han ingen retorisk motsvarighet till Palme men många andra idag är tråkigare att lyssna på. Jag har bott centralt och har därmed blivit tvingad att lyssna på en hel del politiker som hållit tal på torget utanför och han är en av få som jag faktiskt kommer ihåg en del av vad han pratade om. Kan visserligen bero på att jag vaknade efter nattjobb av demonstranter och att han pratade och jag blev skitsur...

Populism och raljans om sjuklöver och utsatta medmänniskor tenderar vissa tycka är roligare än både riktig idedebatt och sakdebatt. Jag har lyssnat en del och finner honom som en vältalig populist, men med väldigt låg grad av substans annat än att göra "roliga" poänger gällande olika utmaningar.
 
Det är faktiskt inte det intryck jag har fått. Visst är han ingen retorisk motsvarighet till Palme men många andra idag är tråkigare att lyssna på. Jag har bott centralt och har därmed blivit tvingad att lyssna på en hel del politiker som hållit tal på torget utanför och han är en av få som jag faktiskt kommer ihåg en del av vad han pratade om. Kan visserligen bero på att jag vaknade efter nattjobb av demonstranter och att han pratade och jag blev skitsur...
Ja JÅ kan vara bra på att prata men ibland har han 0 koll, i en partiledardebatt så kunde han inte svara på frågor om de siffror han presenterat, men lovade återkomma på FB med svar efter att ha fått rätt svar från sina "räknenissar"
 
Populism och raljans om sjuklöver och utsatta medmänniskor tenderar vissa tycka är roligare än både riktig idedebatt och sakdebatt. Jag har lyssnat en del och finner honom som en vältalig populist, men med väldigt låg grad av substans annat än att göra "roliga" poänger gällande olika utmaningar.
Problemet med debatter är ju som tidigare tagits upp att de tenderar att falla sönder till rent tjafs istället för att vara givande att lyssna på. Håller helt klart med om att en bra debatt där det finns en stark moderator som styr och låter alla komma till tals är mycket mer givande än monologer men tycker de är alldeles för sällsynta och oftast ledsnar jag och stänger av. Det verkar vara en rätt vanligt bland oss som bara är ”lagom” politiskt intresserade och då är det bara talen man hör så då kommer man långt med hyfsad retorik.
 
Har en bekant som setat i på tunga uppdrag i riksdagens utskott för S som en gång sa att det bästa för landet vore att ETT parti fick majoritet och kunde föra sin politik, oavsett vilket, och inser att denne hade rätt till viss del, dock fanns inte SD då....
Förstår tanken, för nu får Löfven ta hela smällen, trots att de måste kompromissa mot sina vallöften, MEN jag vill INTE ha ett parti som vill censurera böcker, konst och flaggor vid makten...
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 257
Senast: tuaphua
·
  • Låst
Samhälle SD kommer näver bäver få min röst, lika lite som F! eller något annat parti i sverige denna höst. Jag värnar om min demokratiska rätt...
17 18 19
Svar
372
· Visningar
25 370
Senast: LenaH
·
Relationer Jag skulle behöva lite råd. Jag är sedan ca 20 år tillbaka tillsammans med en man. Vi blev sambos för 7 år sedan och har två barn med...
2
Svar
24
· Visningar
5 695
Äldre Årets knasigaste rubrik men det är en jag måste ha svar på.. Kort sammandrag: Jag sålde min bil i augusti. Blev nerringd då jag la ut...
2
Svar
24
· Visningar
2 625
Senast: Raderad medlem 6459
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp