NPF-diagnos

Alltså åhhhh vad jag är frustrerad. AST-teamet vägrar mig vård eftersom dom säger att jag inte fått någon utredning utan att det bara finns en anteckning i journalen 21 juli 2015 att jag fått diagnosen asperger och att jag därmed fått diagnosen utan grunder. Det dom inte kollat upp är att jag ställdes i kö runt 2012/2013 och gjorde en utredning 2014 och efter det fick diagnosen. Jag har sen dess gjort fler utredningar av olika läkare och terapeuter men dom på AST-teamet har ju uppenbarligen inte läst mina journaler, dom har inte tittat tillbaka i mina journaler från den mottagningen jag gjorde utredningen på, så himla slarvigt och jag är så arg. Utan grunder? Jag har utretts och utretts och utretts gång på gång på gång av olika personer och med olika utbildningar och alla kommer fram till samma sak. Blir så trött på vården ibland.:cry:
 
Alltså åhhhh vad jag är frustrerad. AST-teamet vägrar mig vård eftersom dom säger att jag inte fått någon utredning utan att det bara finns en anteckning i journalen 21 juli 2015 att jag fått diagnosen asperger och att jag därmed fått diagnosen utan grunder. Det dom inte kollat upp är att jag ställdes i kö runt 2012/2013 och gjorde en utredning 2014 och efter det fick diagnosen. Jag har sen dess gjort fler utredningar av olika läkare och terapeuter men dom på AST-teamet har ju uppenbarligen inte läst mina journaler, dom har inte tittat tillbaka i mina journaler från den mottagningen jag gjorde utredningen på, så himla slarvigt och jag är så arg. Utan grunder? Jag har utretts och utretts och utretts gång på gång på gång av olika personer och med olika utbildningar och alla kommer fram till samma sak. Blir så trött på vården ibland.:cry:
De kanske inte har tillgång till journaler från andra mottagningen.
Har du kopia så kan du ta kopia på den och lämna till AST-teamet.
Tyvärr måste man rätt ofta göra psykiatrins jobb själv. :banghead:
I min journal i ett gammalt system står det ptsd men nuvarande mottagning säger att jag aldrig haft den diagnosen. Senaste budet är att jag kan ha emotionell instabil personlighetsstörning, trots att det redan utretts och uteslutits för tio år sen. :banghead:
 
De kanske inte har tillgång till journaler från andra mottagningen.
Har du kopia så kan du ta kopia på den och lämna till AST-teamet.
Tyvärr måste man rätt ofta göra psykiatrins jobb själv. :banghead:
I min journal i ett gammalt system står det ptsd men nuvarande mottagning säger att jag aldrig haft den diagnosen. Senaste budet är att jag kan ha emotionell instabil personlighetsstörning, trots att det redan utretts och uteslutits för tio år sen. :banghead:
Aha, ja det kan du ha rätt i. Dom kanske inte kan läsa den andra mottagningen journaler och utredningar eftersom det ena är privatmottagning fast landstingsansluten så trodde dom kunde se det.

Har en utredning som FK skickade mig på och den läkaren kom fram till att mina problem med aspergern/autismen är så stora att jag pga det behöver sjukersättning pga funktionsnedsättning.

Dom papperna äger FK så dom kan dom inte se. Ska ta med dom till terapeuten på torsdag då det är väl beskrivet om min diagnos och mina styrkor och svårigheter.

Läkaren jag träffade då hade gjort 30 utredningar på den mottagningen och då man kan gradera svårigheten och ens problem och hur mycket den sänker ens arbetsförmåga på skalan 1-4. 4 betyder helt nedsatt förmåga, hon sa att hon av alla utredningar bara satt en enda 4 till en enda person, jag fick 2 fyror. Och flera som balanserade mellan 3 och 4.

Om jag visar det för AST kan dom ju inte säga emot.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 466
Senast: Grazing
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
31
· Visningar
1 796
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
14 595
Senast: Trott
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 504
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp