Bukefalos 28 år!

Nu är det alltså ett beslut taget... Täby galopp bye bye

Sv: Nu är det alltså ett beslut taget... Täby galopp bye bye

Har för mig att det blir i Märsta eller på nåt annat ställe, vad det nu kan heta. :P
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Nu är det alltså ett beslut taget... Täby galopp bye bye

Det är väl inte klart, flera kommuner är väl kvar som ev kandidater, bla Knivsta, Södertälje och Haninge, kanske nån mer jag inte minns nu.

Haninge vill visst även ha Solvalla på samma ställe, det är tydligen ev aktuellt med flytt även av Solvalla?
 
Sv: Nu är det alltså ett beslut taget... Täby galopp bye bye

Varför är det bye bye med banan på Täby?
 
Sv: Nu är det alltså ett beslut taget... Täby galopp bye bye

För att den är så sliten, underlaget är under all kritik... Det ska bli 4000 nya bostäder där istället

flashlight: Det har jag också hört och det vore väl rätt bra om man kunde bygga en helt ny huvudstadsbana för både trav och galopp, liknande jägers
 
Sv: Nu är det alltså ett beslut taget... Täby galopp bye bye

Hoppas det blir norr om ;)
 
Sv: Nu är det alltså ett beslut taget... Täby galopp bye bye

Norr om stan finns det ett hett ämne i form av Rosersberg (ligger mellan Upplands väsby och Märsta) ;)
 
Sv: Nu är det alltså ett beslut taget... Täby galopp bye bye

Hoppas verkligen att det blir norr om...
 
Sv: Nu är det alltså ett beslut taget... Täby galopp bye bye

Jag ser framför mig en hätsk debatt som slutar med att två banor byggs av två olika utbrytarorganisationer. Den ena drivs av "The Real Svensk Galopp AB" och den andra av "The True Svensk Galopp AB", pengarna från försäljningen av Täby galopp lägger Jägerso på att slå Dubai World Cup i utbetalade prispengar. :D
 
Senast ändrad:
Sv: Nu är det alltså ett beslut taget... Täby galopp bye bye

Nä, vad tråkigt :( :(!
 
Sv: Nu är det alltså ett beslut taget... Täby galopp bye bye

Varför är det bye bye med banan på Täby?

För att den ändå måste göras om så mycket om den ska bli bra, och kommunen vill ha marken som är väldigt attraktiv för bostäder, den är ju värd hur mycket som helst.

Då väljer man att flytta och anlägga en ny bana istället för att göra om den gamla, man får väl loss rätt mycket pengar genom att sälja den marken. Även Solvalla ligger ju på mycket åtråvärd mark.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Nu är det alltså ett beslut taget... Täby galopp bye bye

Har dom sökt om att få banan då? Minns inte att jag hört något om det? Men kan ha missat det.
 
Sv: Nu är det alltså ett beslut taget... Täby galopp bye bye

Jag ser framför mig en hätsk debatt som slutar med att två banor byggs av två olika utbrytarorganisationer. Den ena drivs av "The Real Svensk Galopp AB" och den andra av "The True Svensk Galopp AB", pengarna från försäljningen av Täby galopp lägger Jägerso på att slå Dubai World Cup i utbetalade prispengar. :D

Sounds like a plan! :cool:
 
Sv: Nu är det alltså ett beslut taget... Täby galopp bye bye

Jag har lovat mig själv en alldeles egen galoppör om jag har sån lycka att Täby galopp flyttar till min kommun (Upplands-Bro)! Det senaste jag hörde var att vi låg ganska bra till :d men det är det säkert fler kommuner som gör.
 
Sv: Nu är det alltså ett beslut taget... Täby galopp bye bye

Hoppas att det blir söder om stan!

Hoppas också på söderut! :bump: Jag har lovat mina gamla galoppisar (numera ridhästar) att de ska få återuppliva gamla minnen och springa fortfort igen ibland om det blir en bana som går att åka till utan att riskera sitta fast i bilköer :crazy:
 
Sv: Nu är det alltså ett beslut taget... Täby galopp bye bye

Haha och en av de galoppbanorna hamnar söder om stan och en norr om så det till slut blir små derbyn även inom galoppen ? ;)

Själv hoppas jag på norr om, lite små jobbigt börjar det bli att åka 1,5-2 h (kommunalt) ENKEL väg när man ska in och jobba i stallet...
Men ska bli spännande att se vart banan hamnar, tror många väntar otåligt på det beslutet..
 
Sv: Nu är det alltså ett beslut taget... Täby galopp bye bye

Hoppas också på söderut! :bump: Jag har lovat mina gamla galoppisar (numera ridhästar) att de ska få återuppliva gamla minnen och springa fortfort igen ibland om det blir en bana som går att åka till utan att riskera sitta fast i bilköer :crazy:

:devil:NEJ, NEJ, NEJ!!!!!!!

Har lovat mig själv att hålla mig borta från galoppen och har lyckats ganska bra i flera år. Bara liiite sug när jag åker förbi banan och jag har tom lyckats handla på TSF utan att få galoppåterfall.

Men kommer banan söder om stan så jag har möjlighet att åka dit varje dag så lär det ju vara kört efter bara ett par veckor:D.
Kiruna skulle väl vara ett bra alternativ:angel:


Jag är dressyrtant, jag är dressyrtant, jag är dressyrtant..........

Tc fortsätter att rabbla mantrat i all evighet, jag är dressyrtant...
 
Sv: Nu är det alltså ett beslut taget... Täby galopp bye bye

hahaha!! :rofl:

KL
Jag hoppas också den blir norr om stan!!! :p
 

Liknande trådar

Utrustning Nu när det är kallt ute hade jag behövt något varmare på fötterna när jag rider än mina vanliga jodphurs. Jag har sedan tidigare ett par...
Svar
13
· Visningar
844
  • Artikel
Hästnyheter Svensk Galopps fullmäktige samlades på en digital extrastämma den 28 juli för att bestämma inriktningen för arbetet med ny...
Svar
0
· Visningar
267
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 355
Senast: geting
·
Hundträning Vi har två hundar, en OEB och en OEB/Bully. Tikar, uppvuxna tillsammans, nu 1,5 och 1,3 år. De skulle ha kastreras efter första löp men...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
13 743
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 8 månader
  • Färsk/frystorkat foder
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp