NU är det FAN NOG! *mkt arg-behöver råd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: NU är det FAN NOG! *mkt arg-behöver råd*

SNÄLLA MÄNNISKA!

Jag blir både arg och irriterad när jag läser om dina stackars marsvin som tvingas bli halvt ihjälskrämde av din buse till hund och att du som ägare inte gör något åt det.

Du vet att din hund inte kan hålla sig ifrån buren med marsvinen i, LÖS PROBLEMET och skona dina små djur från att bli ihjälskrämda!

/ Ursäkta det något upprörda inlägget, men det är så jag känner !
 
Sv: NU är det FAN NOG! *mkt arg-behöver råd*

Det finns C vitaminer flytande som man blandar ut i dricksvattnet till marsvin. Då slipper du tänka på morötterna.
 
Sv: NU är det FAN NOG! *mkt arg-behöver råd*

jag bestraffar inte mig hund för det han gjort m marsvinen,då jag inte tagit han på bar gärning.....på vilket sätt bestraffar jag han då? att jag "frågar" han om vad han gjort?

jag tycker faktisk att han borde "fatta" att det ÄR förbjudet att göra det han gör..! för han VET att jag ogillar det,dumförklara inte hundar-dom vet me rän vi/du tror att dom gör.
 
Sv: NU är det FAN NOG! *mkt arg-behöver råd*

Calazirya skrev:
SNÄLLA MÄNNISKA!

Jag blir både arg och irriterad när jag läser om dina stackars marsvin som tvingas bli halvt ihjälskrämde av din buse till hund och att du som ägare inte gör något åt det.

Du vet att din hund inte kan hålla sig ifrån buren med marsvinen i, LÖS PROBLEMET och skona dina små djur från att bli ihjälskrämda!

/ Ursäkta det något upprörda inlägget, men det är så jag känner !
jaha och om du blit irriterad,då kan du tänka dig min frustation över det hela!:cool:

och jag tycker faktiskt att du är välidgt nonchalant att du ens vågar säga ngt sådant som "tvingas bli halvt ihjälskrämde av din buse till hund och att du som ägare inte gör något åt det. och LÖS PROBLEMET och skona dina små djur från att bli ihjälskrämda!"

vad f*n ser det ut som att jag vill få ut av denna tråd tror du då?
jag vill ha hjälp å tips om hur jag SKA lööööösa detta problem!!

herregud,har du inte läst nåt i tråden eller?! denna tråd startades för att jag som sagt vill rätta till detta problem,så jag vore hemskt tacksam över att du inte skriver sånna "onödiga" inlägg igen utan att ens tänka dig lite mera för över vad du skriver...

för jag VILL och SKA fixa detta problem!!!
 
Sv: NU är det FAN NOG! *mkt arg-behöver råd*

Gnist skrev:
Som jag skrev tidigare: Investera i en grind..
japp..det ska "genast" bli en grind nu kan jag lova...en hööög dessutom-så att han INTE kan hoppa över:idea:
 
Sv: NU är det FAN NOG! *mkt arg-behöver råd*

escodobe skrev:
Men inser du inte att din hund INTE FÖRSTÅR att den gör fel i det här läget? En korrigering så långt efteråt kopplar inte hunden till just stjälandet.

Antingen förebygger man (vilket jag skulel föredra i den här sitautionen)
Eller så ger man OMEDELBAR bestraffning - du gillrar helt enkelt en lagom läskig fälla som skrämmer hunden, just när han gör det förbjudna.
jag har knappast korrigerat hans felaktiga beteende-för att (som jag skrev mkt tidigare i denna tråd) jag INTE kunnat ta han på bar gärning...

Har redan tänkt ut en "fälla" som jag ev. ska pröva mig av,att jag helt enkelt tar marvsinen ut ur buren,sätter de i ngn annan "tillfällig" bur,gör så att deras ordinare bur får ett sånt "el stängsel effekt" helt enkelt...kommer givetvis ha en mkt låg frekvens El ,så att det enbart blir en lätt stöt men så pass mkt att den "skrämmet" iväg han när han väl "nosar" försöker bryta sig in i den..

en mkt effektiv fälla tycker jag,gissa OM han blir snopen när han får den lilla stöten,då lär han inte ens våga titta åt buren ngt mer haha..:rofl:


nej men ska jag vara helt ärlig så har jag faktiskt tänkt på en sak,om att VARFÖR han kanske gör som han gör-bortsett från att han älskar dessa morötter...

tror nog att det kan vara en typ av "dominans" handling,att han är avis å dessa smådjur å kanske försöker bevisa ngt för de..för att-ha har Inte bettet sig så mot min råtta,och det tror jag är pga av att råttan har naffsat han på nosen ,och hunden helt enkelt fått respekt för den,men bebisarna har inte gjrot ngt liknande mot han så han kanske försöker "visa" att han är högre i rang än de är..
vet inte OM det är så,en teori som jag har bara...

ja ja,hur som helst så ska jag se ifall jag gillrar denna "el fälla" el ej...

.
 
Sv: NU är det FAN NOG! *mkt arg-behöver råd*

Pigan skrev:
inget av vad du skriver ger mig uppfattningen att hunden är "förstörd i sin skalle". Det jag ser i texten är en ung, levnadsglad hund som inte vet var han ska göra av sin energi - understimulerad. Oavsett att du tycker du rastat honom tillräckligt så låter det inte som en tillräckligt aktiverad hund - fysiskt och mentalt. Kanske dessutom "slyngelålder". Instämmer med Alsterfeldt.

Du förstår inte varför han inte är speciellt tillgiven - kan det vara en individuell egenskap? Det kan också vara så att han inte litar på dig...hur kul är det då att mysa?

Du ber om vägledning- tycker jag är jättebra men lyssna då på de råd du får eller varför inte gå en kurs hos en bra hundklubb?

det jag mer menar med förstörd skalle är mer el mindre "man kan inte lära gamla hundar att sitta"...

ung är han inte-men beter sig väldigt ungt,understimulerar är han återigen INTE (läs början av denna tråd,där jag även skrivit hur hans veckor ser ut med träning)
hunden arbetas mkt och "väl" där han får jobba mkt självständigt och arbeta mkt mentalt.det är ju INGEN sällskaps hund jag har dirrekt.

jag tror nog att han litar på mig och min kille faktiskt,med tanke på hans bakgrund så skulle vi nog knappast få göra/utföra vissa saker med han om han inte litade på oss och vi har ju märkt vilken skillnad det blivit på han från det han var när han kom och idag-inte alls samma hund för 5 öre faktiskt....men tror nog mer att han vill vara för sig själv helt enkelt...men det hade Inte varit helt fel om han var lite mer tillgiven så att vi kunde mysa lite oftare uppe i soffan :p

ibland får han ju sinna "flips" å är super social å vill ligga i soffan å gosa,äta vårt godis,å nötter mm (vilket han inte får m tanke på sin känsliga mage,men han har fått povsmaka lite ibland :angel: :D )

ja vi får se hur det slutar helt enkelt...jag får ju vara tacksam över att bebisarna lever...men det är inte kul/bra för de att bli så uppstressade av det han gjort med dom,eller ja deras bur å morötter...
 
Sv: NU är det FAN NOG! *mkt arg-behöver råd*

escodobe skrev:
Förövrigt tycker jag att det tangerar gränsen för djurplågeri att låta marsvinen bli så rädda för att du "TYCKER" att hunden "BORDE FATTA"...
det är inte alls djurplågeri ..på vilket sätt?
jag försöker å ska göra allt i min makt för att förhindra att detta händer igen!

och ja,jag tycker att hunden borde veta/fatta att det är förbjudet med det han gör,vilket han Nu ska få veta om hur det ligger till...genom att gillra en fälla...:devil: :idea:

får han sig nog allt en läxa han:angel: :smirk:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Ja, bättre trådnamn kommer jag inte på och det är just hjälp jag är i stort behov utav. Några av er kommer kanske ihåg min tråd tråd...
Svar
4
· Visningar
1 048
Övr. Hund Ja, jag vet att jag är en värdelös hunduppfostrare. Så sådana kommentarer kan vi väl skippa, och varför det blev såhär, ja, vem vet? Men...
2
Svar
28
· Visningar
3 178
Senast: Turali
·
D
Övr. Hund Hej Jag har för ett par månader sedan tagit mig an en amstaffmix på tre år, alltså omplacering. Den förre ägaren hade låtit honom...
2
Svar
25
· Visningar
2 781
Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt...
2
Svar
22
· Visningar
3 692
Senast: Lotus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp