Nu är valparna födda!!

M

miffogreta

Japp, 3 st feta små spaniels.. :love:
2 hannar å 1 tik, det innebär alltså att vi får välja mellan de två grabbarna eftersom att vi va först me å boka en grabb! :)

2471229.jpg

2471232.jpg

2471237.jpg

2471238.jpg


:love: :love: :love: :love:
 
hehe, jaaa.. inte är dom särskilt söta nu heller, men om ett par veckor börjar dom ju se ut som nått som liknar en hund :D
det är ju en som har lite lattjo teckning, ser nästan ut som att den har schackrutor på ryggen... sista bilden å längst till vänster tror jag det är.. fast det är ju synd att jag inte vet vilken som är tiken.. *suck*
 
hähähä :cool: den vill jag ha om det är en kille :) fast man kan ju inte välja efter utseende så mkt, utan efter psyket va?
fast vi ska få proffisionell hjälp att välja ut rätt valp, så det känns tryggt :)
 
Men behåller de verkligen samma teckning?
Har en ung springerspaniel i släkten och han är numera nästan helst mörk på ryggen efter att som valp haft ett par halvstora vita fält. Det vita trillar av med valppälsen så att säga, något som uppfödaren också upplyste om när de skaffade honom.
Nu skulle du ju inte välja själv iofs, men det kan ju vara bra att känna till.

Lycka till med hunden! (och jag tyckte de var ganska söta redan nu :love:)
 
överlag behåller dom väll samma teckning men dom kan jue ha mörkare underhår som kommer fram efter några år. Det har iaf min setter men vi använder schampo som tar fram de vita i honom så
 
Kul :love:
Går här hemma och väntar på tecken att min tok-tik ska vara dräktig. Tycker mej kunna se små tecken på det redan (nästan två veckor sedan hon parades) men det är nog bara inbillning :smirk: Sist tog det tre veckor innan vi kunde se att hon hade bebisar i magen. Längtar redan till i sommar :love:
 
ÅÅh... :love:

Men bara tre bebisar.. D e väl inte så vanligt bland spaniels?
 
nää det är inte så värst vanligt, fast det va första gången för tiken å pappan vart sjuk precis efter parningen så det fanns väll nån teori om att det kan va därför... men jag vet inte jag.. :p
 
Lykos dig som har fåt små valpar. Dom var guliga. Jag älskar valpar. :love: :bump:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 437
Senast: Vovve
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
707
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
13
· Visningar
631
Senast: Hazel
·
Skola & Jobb Hej, jag har varit arbetslös nu ett bra tag och känner mig värdelös som aldrig får nåt riktigt jobb. För 3 år sen läste ja till...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 424
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp