Nu går det inte längre att leva i min drömvärld

Bukefalos 30 år!

Nu är det officiellt,jag flyttar nästa år. Jag kan inte bo kvar här. Jag har grubblat och gjort budgets om och om igen och bara antytt till mina föräldrar. Jag har väl inte ens varit helt säker själv för att det är det absolut sista jag vill men när pappa frågade igår om jag bestämt mig för att flytta hörde jag mig själv säga att ja jag har bestämt mig.

Så dags att börja rensa och sälja och slänga och prioritera. Ska kontakta några mäklare efter helgerna för värdering och se vad dom kan göra. Det kommer inte bli visning förrän i vår när det börjar bli grönt och fint och det kommer nog bli svårsålt för man får inte ta lån för att köpa hus här. Men jag hoppas det går snabbt så jag slipper lida.

För jag skulle behöva dubbelt bostadstillägg för att bo kvar och det skulle kanske kunna gå med tur men då kommer jag gå +- noll på exakt summan, jag skulle alltid oroa mig för att bilen går sönder, att aldrig kunna resa ens för att hälsa på min bästa vän, oroa ihjäl mig för att min veterinärbuffert inte skulle räcka till, inte kunna ta hand om några ökade utgifter, vända på varje krona som nu. Jag kommer inte klara det varken ekonomiskt eller psykiskt.

Just nu är värmepumpen avstängd och bara ett element i sovrummet och ett i köket eftersom värmen från värmepumpen inte når dit så jag eldar bara för att hålla värmen i resten av huset. Inte råd att ha värmepumpen på.

Jag har så extremt dåligt samvete gentemot mina föräldrar som har slitit som djur för att göra huset och trädgården beboelig. Verkligen, verkligen slitit, köpt massor av saker till trädgården Och lagt ner hundratals timmar.

Dom säger att dom inte har råd att hjälpa mig mer men jag har inte ens tänkt tanken på att dom ska betala mig för huset.

Så ja, nu väntar det att flytta till stan igen, till en lägenhet. Vill inte bo mitt i allt men jag hittar inte en enda lägenhet som finns där jag vill bo och det stressar mig att inte veta om jag kommer kunna hitta någonstans att bo för typ resten av livet.

Det här känns som ett av dom svåraste besluten jag tagit i mitt liv. Jag har varit med om värre saker men det här krossar min dröm, det har varit fantastiskt att bo här. En dröm. Kommer aldrig få det här igen. Men tänker välja att se det fina, att jag fick chansen att bo här den tiden jag fick, att det inte är alla som får den chansen. Men ändå, det gör jätte ont och jag ser verkligen inte fram emot allt jobb som är framför mig.

Jag vet inte riktigt hur jag ska stå ut i lägenhet igen. Det positiva är att kunna duscha mer än 4 minuter, att ha råd med värme, att inte behöva räkna på exakt precis rätt krona för att gå runt, inte kunna hälsa på vänner, aldrig mer resa, inte ha råd med en hund igen.

Det finns helt enkelt ingen annan väg att gå

Men stadslivet lockar inte alls. Och att behöva förklara och försvara inför andra varför jag flyttar är bara så jobbigt.

Men så trist för dig! 😓

Men jag förstår helt varför du fattar beslutet, att leva i ständig ekonomisk stress är sjukt jobbigt. Det är inte hållbart i längden att leva så, även om man bor i sitt drömboende. ❤️

Nu är det officiellt,jag flyttar nästa år. Jag kan inte bo kvar här. Jag har grubblat och gjort budgets om och om igen och bara antytt till mina föräldrar. Jag har väl inte ens varit helt säker själv för att det är det absolut sista jag vill men när pappa frågade igår om jag bestämt mig för att flytta hörde jag mig själv säga att ja jag har bestämt mig.

Så dags att börja rensa och sälja och slänga och prioritera. Ska kontakta några mäklare efter helgerna för värdering och se vad dom kan göra. Det kommer inte bli visning förrän i vår när det börjar bli grönt och fint och det kommer nog bli svårsålt för man får inte ta lån för att köpa hus här. Men jag hoppas det går snabbt så jag slipper lida.

För jag skulle behöva dubbelt bostadstillägg för att bo kvar och det skulle kanske kunna gå med tur men då kommer jag gå +- noll på exakt summan, jag skulle alltid oroa mig för att bilen går sönder, att aldrig kunna resa ens för att hälsa på min bästa vän, oroa ihjäl mig för att min veterinärbuffert inte skulle räcka till, inte kunna ta hand om några ökade utgifter, vända på varje krona som nu. Jag kommer inte klara det varken ekonomiskt eller psykiskt.

Just nu är värmepumpen avstängd och bara ett element i sovrummet och ett i köket eftersom värmen från värmepumpen inte når dit så jag eldar bara för att hålla värmen i resten av huset. Inte råd att ha värmepumpen på.

Jag har så extremt dåligt samvete gentemot mina föräldrar som har slitit som djur för att göra huset och trädgården beboelig. Verkligen, verkligen slitit, köpt massor av saker till trädgården Och lagt ner hundratals timmar.

Dom säger att dom inte har råd att hjälpa mig mer men jag har inte ens tänkt tanken på att dom ska betala mig för huset.

Så ja, nu väntar det att flytta till stan igen, till en lägenhet. Vill inte bo mitt i allt men jag hittar inte en enda lägenhet som finns där jag vill bo och det stressar mig att inte veta om jag kommer kunna hitta någonstans att bo för typ resten av livet.

Det här känns som ett av dom svåraste besluten jag tagit i mitt liv. Jag har varit med om värre saker men det här krossar min dröm, det har varit fantastiskt att bo här. En dröm. Kommer aldrig få det här igen. Men tänker välja att se det fina, att jag fick chansen att bo här den tiden jag fick, att det inte är alla som får den chansen. Men ändå, det gör jätte ont och jag ser verkligen inte fram emot allt jobb som är framför mig.

Jag vet inte riktigt hur jag ska stå ut i lägenhet igen. Det positiva är att kunna duscha mer än 4 minuter, att ha råd med värme, att inte behöva räkna på exakt precis rätt krona för att gå runt, inte kunna hälsa på vänner, aldrig mer resa, inte ha råd med en hund igen.

Det finns helt enkelt ingen annan väg att gå

Men stadslivet lockar inte alls. Och att behöva förklara och försvara inför andra varför jag flyttar är bara så jobbigt.
Sorgligt :( ! Men det låter ändå som ett väldigt moget och klokt beslut som säkerligen kommer att kännas rätt i längden.

Jag gissar att du redan tänkt på alla möjligheter- men det finns inte möjlighet att hyra ut en del av huset eller om det finns något garage/ mark eller nåt att hyra ut eller sälja av en del av tomten?

Du har inte möjlighet att hyra ut det så slipper du stressa över att få det sålt?
Har tänkt tanken men då kommer jag ändå vara ytterst ansvarig och aldrig kunna släppa taget. Min nuvarande ekonomi kommer aldrig bli bättre så jag kommer aldrig ha råd att flytta tillbaka igen

Det känns bra att jag bestämt mig till 100%. Tänker visning i maj för det måste hinna bli grönt här men vill inte vänta längre.

Jag antar att jag måste sälja först och sen leta lägenhet men tänk om jag inte hittar någon lägenhet. Men jag kan ju inte heller stå med dubbla utgifter. Men om jag bara har på cirkulation på värmepumpen och säger upp sophämtningen så klarar jag det säkert en månad men jag vill helst slippa klumpsumman med årsavgift, tomträtt, vägunderhåll osv i augusti.

Men det kan ta så lång tid här eftersom man inte får ta lån här. Tänk om jag hamnar i knipan som var när jag flyttade hit vilket var att det tog 5 månader innan affären var klar. Så jag måste nog sälja först.

Och jag har ju lite krav nu, en riktig dusch med varmvatten mer än 4 minuter, tvättmaskin och tumlare, balkong, i utkanten av stan men med bussar om det händer något med bilen

Mer än 4 minuters varmvatten känns som ett rimligt krav :D
Här blir det stopp i duschen efter två hårstrån. Helt värdelöst men verkar inte gå att fixa utan att byta ut hela alltet :crazy:

Ja, jag är inte kräsen men det är värre när jag duschar grabbarna med schampo och balsam för då får jags stressa. Tänker att en vanlig dusch kan vara rimlig önskan
Tills du flyttat, värm vatten i en stor gryta innan du duschar dem och sen kan du skölja dem i diskhon och blanda ut det varma vattnet med kallt så går det åt mindre varmvatten.

Jag har ett problem, jag har tre bodar fulla av saker. I bod 1 är det mycket kläder som jag faktiskt vill behålla även om mina föräldrar tycker annorlunda. Den boden kommer jag gå igenom själv, bod nummer 3 är det viktigaste att sälja några bilburar för hundarna men framförallt sortera och packa och spara alla hundkläder ovh lite annat. Det vill jag gå igenom.

Sen är det bod 2. Där vet jag att jag har fina krukor, julpynt i en låda och ljusslingor. Sen är jag osäker. Jag har ofta svårt att slänga saker men jag funderar på att inte ens kolla vad som är i dom. Jag har inte saknat dom sakerna på 2 år. Skulle vilja spara mina hästböcker dock. Så kom på att jag kan be mina föräldrar gå igenom lite snabbt och bara spara det dom tror är viktigast och sen slänga/skänka/sälja för jag kommer omöjligt ha plats för allt i ett förråd i lägenhetshus. Är det en vettig idé tror ni eller låter det konstigt? Tror ni jag kommer börja sakna saker jag inte tänkt på på två år?

Jag har ett problem, jag har tre bodar fulla av saker. I bod 1 är det mycket kläder som jag faktiskt vill behålla även om mina föräldrar tycker annorlunda. Den boden kommer jag gå igenom själv, bod nummer 3 är det viktigaste att sälja några bilburar för hundarna men framförallt sortera och packa och spara alla hundkläder ovh lite annat. Det vill jag gå igenom.

Sen är det bod 2. Där vet jag att jag har fina krukor, julpynt i en låda och ljusslingor. Sen är jag osäker. Jag har ofta svårt att slänga saker men jag funderar på att inte ens kolla vad som är i dom. Jag har inte saknat dom sakerna på 2 år. Skulle vilja spara mina hästböcker dock. Så kom på att jag kan be mina föräldrar gå igenom lite snabbt och bara spara det dom tror är viktigast och sen slänga/skänka/sälja för jag kommer omöjligt ha plats för allt i ett förråd i lägenhetshus. Är det en vettig idé tror ni eller låter det konstigt? Tror ni jag kommer börja sakna saker jag inte tänkt på på två år?
Låter som en bra plan. När jag röjde i huset så hittade jag så mycket jag glömt bort som jag ville ha kvar och tyvärr slängt massor jag borde sparat.

Ta dig tid när du sorterar och gå igenom det du tänkt spara ytterligare ett par gånger. Klokt om dina föräldrar kan sortera ena boden så kan du gå igenom det som blir kvar och se om du ska spara allt av det.

Imorgon ska jag åka till området jag planerar att flytta till och gå runt lite för jag vet egentligen inte hur det ser ut där inne. Jag bodde där tills jag var 1,5-2 år men har ju självklart inga minnen av det. Bara gå runt och känna hur det känns

Blir lite spännande dock för exet bor i det området. Han är dock väldigt snäll och det var jag som gjorde slut så no hard feelings från min sida. Kanske tvärtom men jag tror inte jag krossade hans hjärta heller. Så kanske kan vi bli vänner igen.

Låter som en bra plan. När jag röjde i huset så hittade jag så mycket jag glömt bort som jag ville ha kvar och tyvärr slängt massor jag borde sparat.

Ta dig tid när du sorterar och gå igenom det du tänkt spara ytterligare ett par gånger. Klokt om dina föräldrar kan sortera ena boden så kan du gå igenom det som blir kvar och se om du ska spara allt av det.
Men det är det jag är rädd för. Att hitta sak på sak som jag känner att jag verkligen, verkligen behöver fast jag inte gjort det på 2 år. Jag VET att jag kommer vilja spara minst hälften där inne när jag väl tittar och det finns det inte plats för. Vet att mina föräldrar är väldigt osentimentala så dom kommer väl max spara något fotoalbum och jag vet att jag kommer komma att undra vad jag faktiskt gjort mig av med och ångra mig. Men den förvaringen jag har nu kommer inte finnas. Max en sjättedel typ.

Men det är det jag är rädd för. Att hitta sak på sak som jag känner att jag verkligen, verkligen behöver fast jag inte gjort det på 2 år. Jag VET att jag kommer vilja spara minst hälften där inne när jag väl tittar och det finns det inte plats för. Vet att mina föräldrar är väldigt osentimentala så dom kommer väl max spara något fotoalbum och jag vet att jag kommer komma att undra vad jag faktiskt gjort mig av med och ångra mig. Men den förvaringen jag har nu kommer inte finnas. Max en sjättedel typ.
Det är därför det är bra att de sorterar så kan du gå igenom vad som är kvar och senor det är något av det som kan sorteras bort ytterligare.

Känns övermäktigt att lämna livet här. Jag är extremt ljudkänslig, alltså extremt. Jag hade svårt att sova när jag hade akvarium när jag var barn för att pumpen lät så högt. Jag hatar grannar som har fest, som gör oväsen. Jag har valt området för att det ligger utanför utanför stan och är känt för att vara lugnt men det kommer ju aldrig bli som här.

Och snabba rastningar ute i trädgården på morgonen innan frukost och sen gå ut på promenad. Som nu så släpper jag bara Trassel lös men har Milou i koppel. Onödigt tror jag men vill inte riskera något.

Och deras hage där dom kan springa och busa i evigheter. Var ska dom nu springa? Trassel går i skogen men jag släpper inte Milou .Vet inte om det finns någon hundrastgård i området och tänker aldrig släppa in dom med andra hundar men om jag har tur finns det någon som kanske är tom ibland.

Och på sommaren. Hela dagarna ute från att vi går upp till kvällen är vi ute. Och min trädgård. Älskar den, helt fantastisk. Men det är lite för mycket jobb med den för mig själv så mina föräldrar har hjälpt mig massor och det gör det extra svårt att sälja efter allt arbete dom lagt ner på den.

Men jag har verkligen inte råd, hur mycket jag än vill bo kvar. Hatar den här situationen. Är arg på mig själv som förstört allt så jag inte har råd. Jag borde sparat mer.

Och jag hatar, hatar verkligen mig själv för att jag inte kan jobba utan har sjukersättning. Har funderat på allt jag kan komma på men det går inte. Vill bara jobba och tjäna pengar.Behöver inte bli rik men så jag klarar mig utan oro hela tiden.

Liknande trådar

• Att leva och inte bara överleva
  • Min rygg
  • Min resa i depressions, utbrändhets och NPF träsket
  • Vart är hemma?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39
  • Stensamlare?

Barn