Nu räcker det!

Sv: Nu räcker det!

Hoppsan så mästrande/nedlåtande man kan vara då!
Jag kan inte se att Sol skrev något om vilt i inlägget du svarade på, däremot påpekat det strikta hundägaransvaret. Så länge du inte har en robot så vet du inte vad som kan hända om något av dig oförutsett skulle hände, främmande katt, närgångna barn, någon som anfaller/gör hunden illa, får ett EP anfall, beter sig hotfullt gentemot hunden eller annat som hunden anser sig behöva skydda.

Vet du att jag tar den risken=D
 
Sv: Nu räcker det!

Tja, hundar är rovdjur och jag har vett nog att veta att de inte går att lita på till 100%. Jag vet också att även om just våra hundar är tämligen harmlösa (de dödade råttor som mest) så kan andras hundar eller barn vara en helt annan historia.

Många är de hundägare som missbedömer sin hunds kapacitet och står där med stora ögon och hakan vid naveln när hunden hugger grannens snorunge.

Ok , ser nog olika ut beroende på hur gården ligger, så nu utgår vi nog från olika gårdar:)
Där jag har hästen skulle aldrig något barn komma och gå hursomhelst.
Och skulle det hända skulle hundarna bara bli glada.
KOmmer en katt får de gärna köra iväg katten faktiskt:)
Tycker även det är bra att de håller vilt borta från gården:)
 
Sv: Nu räcker det!

KL..

Och jag är så oseriös så är jag på gården och hundarna är med och jag känner att jag måste på toa NU. Då springer jag in och gör vad jag ska.
Och under tiden hinner hundarna äta ett rådjur, jaga barn, springa på vägen osv...
Men gud, jag behövde ju på toa :D

Dubbelsuck säger jag :crazy:
 
Sv: Nu räcker det!

Ja har hunden blivit påkörd eller om någon har bundit fast den och slår/sparkar/kastar sten på den så kan den ju knappast komma till dig.

Vad räknar ni som gård?
Gård för mig är ett privat ställe där folk och bilar inte passerar på det viset:)

Vårat ställe ligger flera hundra meter in från en allmän grusväg, och grusvägen i sig leder till en granne efter någon kilometer.

Så för min del är det väldigt lustigt när folk inte tycker att man kan ha hundarna lösa på sin gård.

Men det kanske ligger gårdar halv centralt också?
Hade jag varit på en gård där folk och bilar passerar hursomhelst ,hade jag inte heller velat ha hundarna lösa, för deras egen skull:O
 
Sv: Nu räcker det!

Nu sitter jag ute i vår paviljong. Husse sa att han tar en promend med hundarna..
Hm, ser att 3 ligger här med mig. Är resten med tro, eller ligger de kanske i korgen som jag inte ser, eller följde alla de andra med...
Ja vem vet, vem vet :D

Grana den oserösa, på hög nivå :D
 
Sv: Nu räcker det!

Blivit påkörd på gårdsplan? Gårdar ligger ju i regel ganska avlägset, med åkrar och hagar runtikring, få grannar och många gånger i slutet på en väg. Där åker sällan okända bilar igenom och ffa inte i hög hastighet. Dessutom skulle jag garanterat höra om någon körde på min hund på stallplan. Jag åker ju inte till ICA och handlar medan min hund är ensam i stallet. Jag finns ju i närheten.

Att någon skulle komma och binda fast min hund endast för att sparka och slå honom är faktiskt något av det dummaste jag har hört. Menar du på allvar att jag är oansvarig för att det kan komma någon och binda honom för att slå och sparka på honom? :meh:

Det bor ju människor på gården som ser om någon kommer in och dessutom vet ju den som är sugen på att slå min hund inte att han går lös på gården utan uppsikt just precis när han kommer så chansen att lyckas med en sån sak är så liten att jag tvivlar på att nån ens skulle försöka. I regel är mina hundar med mig, det är i undantagsfall de är utom synhåll.

Och SKULLE nån faktiskt lyckas med detta - ja för hundar kan ju också äta upp sina ägare - så tror jag faktiskt att min hund skulle skrika, varpå jag skulle slå ner den jäveln med högaffeln innan han ens hann tänka. Jag tror att jag hade gjort mig vållande till kroppsskada innan min hund gjort det. Om du nu är orolig för den människan som står och sparkar på min hund.
 
Sv: Nu räcker det!

KL..

Och jag är så oseriös så är jag på gården och hundarna är med och jag känner att jag måste på toa NU. Då springer jag in och gör vad jag ska.
Och under tiden hinner hundarna äta ett rådjur, jaga barn, springa på vägen osv...
Men gud, jag behövde ju på toa :D

Dubbelsuck säger jag :crazy:

Hur länge skiter du?
Min hund är lite långsam, hon hinner inte äta rådjur eller jaga barn på en kort stund.
Är jag så skitnödig som du beskriver så tar jag hunden med in, Annars kan hon nog klara sig 2 minuter, sedan är jag ute med henne igen!
 
Sv: Nu räcker det!

Hur länge skiter du?
Min hund är lite långsam, hon hinner inte äta rådjur eller jaga barn på en kort stund.
Är jag så skitnödig som du beskriver så tar jag hunden med in, Annars kan hon nog klara sig 2 minuter, sedan är jag ute med henne igen!

Ska ta tid nästa gång så jag återkommer :D
 
Sv: Nu räcker det!

Blivit påkörd på gårdsplan? Gårdar ligger ju i regel ganska avlägset, med åkrar och hagar runtikring, få grannar och många gånger i slutet på en väg. Där åker sällan okända bilar igenom och ffa inte i hög hastighet. Dessutom skulle jag garanterat höra om någon körde på min hund på stallplan. Jag åker ju inte till ICA och handlar medan min hund är ensam i stallet. Jag finns ju i närheten.

Att någon skulle komma och binda fast min hund endast för att sparka och slå honom är faktiskt något av det dummaste jag har hört. Menar du på allvar att jag är oansvarig för att det kan komma någon och binda honom för att slå och sparka på honom? :meh:

Det bor ju människor på gården som ser om någon kommer in och dessutom vet ju den som är sugen på att slå min hund inte att han går lös på gården utan uppsikt just precis när han kommer så chansen att lyckas med en sån sak är så liten att jag tvivlar på att nån ens skulle försöka. I regel är mina hundar med mig, det är i undantagsfall de är utom synhåll.

Och SKULLE nån faktiskt lyckas med detta - ja för hundar kan ju också äta upp sina ägare - så tror jag faktiskt att min hund skulle skrika, varpå jag skulle slå ner den jäveln med högaffeln innan han ens hann tänka. Jag tror att jag hade gjort mig vållande till kroppsskada innan min hund gjort det. Om du nu är orolig för den människan som står och sparkar på min hund.

Jag kommer vara så jäkla dryg nu, men jag sitter här och skrattar så jag snart kissar på mig:)
Har fått upp en bild i huvudet när någon kommer uppkörandes på gården , kliver ur bilen, och börjar jaga mina hundar för och slå och sparka dom:)

Älskar buke ibland:)

Åh det skulle säkert komma någon upp till gården i ärende bara att leta efter hundar att jaga och slå=)

Stackars hästar då som riskerar livet, hästar går ofta utan tillsynd och är ungefär lika många hästar som hundar som är sociala och kommer fram till människor.

Har ni videoinspelning i hagen , eller hur lämnar vågar ni lämna era hästar utan tillsyn:)
Om det nu passerar så mycket folk på era gårdar:=)
 
Sv: Nu räcker det!

Jag kommer vara så jäkla dryg nu, men jag sitter här och skrattar så jag snart kissar på mig:)
Har fått upp en bild i huvudet när någon kommer uppkörandes på gården , kliver ur bilen, och börjar jaga mina hundar för och slå och sparka dom:)

Älskar buke ibland:)

Åh det skulle säkert komma någon upp till gården i ärende bara att leta efter hundar att jaga och slå=)

Stackars hästar då som riskerar livet, hästar går ofta utan tillsynd och är ungefär lika många hästar som hundar som är sociala och kommer fram till människor.

Har ni videoinspelning i hagen , eller hur lämnar vågar ni lämna era hästar utan tillsyn:)
Om det nu passerar så mycket folk på era gårdar:=)

Mina små ponnisar går precis vid huset. Tror jag få ta in dom i sovrummet i natt :)

Jag är fortfarande jättenyfiken på detta med EP-anfall? Är det hundarna som ska få det, eller den okända människan som kommer upp på gården?
 
Sv: Nu räcker det!

Mina små ponnisar går precis vid huset. Tror jag få ta in dom i sovrummet i natt :)

Jag är fortfarande jättenyfiken på detta med EP-anfall? Är det hundarna som ska få det, eller den okända människan som kommer upp på gården?

Ja gör det, :)

Jag uppfattade det som att en människa skulle råka komma förbi gården och få ett ep anfall just då, och då skulle hundarna gå till attack mot människan för den beter sig märkligt, så uppfattade jag det iaf:)
 
Sv: Nu räcker det!

Är det bara jag som är Buke-noob och tror att denna tråden håller på att spåra? :crazy:

Btw, passa dig för att jämföra hästar och hundar, det gjorde jag en gång och det blev - intressant.. :p
 
Sv: Nu räcker det!

Varför skulle hundarna gå till attack mot en person som får ett EP-anfall? Och varför skulle en okänd människa komma in på gården och få ett där överhuvudtaget? :crazy: Som sagt, vad är det för hundar folk har? Och gårdar, där det vistas både vilt, labila/epilepsi-sjuka människor, främmande katter och snabba bilar.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 751
Senast: YlvaG
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 339
Senast: Acto
·
Hundträning Har en 12-veckors schäfervalp som är otroligt stabil och lugn. Både hemma, i stallet, nya miljöer osv. Han håller sig nära mig men är...
Svar
10
· Visningar
1 153
Senast: Stergo
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
741
Senast: Trassel12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp