Nu rensar vi ur sadelkammaren! (Motsatsen till Shoppingtråden)

@EZMK @grodan21 jag tog en på prov nyss också. Eller ja, bara testa den två dagar. Men då betalde jag direkt de 2000 den kostade. Och så skulle hon skicka tillbaka om vi kom tillbaka och inte ville ha den. Det känns ju bättre för säljaren. I värsta fall får man ju bara sälja vidare den själv om den nu inte passar.
Hade aldrig vågat själv bara lämna ut en sadel på prov utan pengar emellan.
 
Jag orkade inte ens ta handpenning, den slumpas iväg med fin sadelgjord, stigläder och stigbyglar för 1500. Så vi ser om den funkar, den ligger bara och samlar damm i källaren. Det är svårt att få något slags intresse på dressyrsadelmarknaden.
Jag fick hela köpesumman när jag lånade ut den på prov. Men efter att lånat ut den en gång orkade jag inte igen.
 
@EZMK @grodan21 jag tog en på prov nyss också. Eller ja, bara testa den två dagar. Men då betalde jag direkt de 2000 den kostade. Och så skulle hon skicka tillbaka om vi kom tillbaka och inte ville ha den. Det känns ju bättre för säljaren. I värsta fall får man ju bara sälja vidare den själv om den nu inte passar.
Hade aldrig vågat själv bara lämna ut en sadel på prov utan pengar emellan.

Jag tror det var ren brist på ork och bry från min sida :laugh: Plus att de bodde relativt nära för prov. Hade det varit en finare sadel hade jag tagit öppet köp men jag tänkte what the hell.
 
Har 2-3 saker kvar att sälja. Det ena är en sadel. Den räknar jag med att den kommer säljas snabbt och lätt. Förhoppningsvis får jag sålt schabraket till samma köpare, annars ska det också läggas ut för sig. Sedan ska jag eventuellt sälja min vagn. Är lite velig när det gäller vad jag ska ta betalt, men tänkte 1000 för sadeln (är en bättre ponnyputa), 150:- för schabraket (storlek shetland i ”vuxen” färg, inte rosa/lila eller dylikt, så inte så vanligt) och försöka få sålt vagnen för 4500. Wish me luck :)
 
Jag borde ha saker att sälja men efter genomgång av sadelkammaren nu sist insåg jag att jag saknade grejer...

Hur i hela friden kan man ha nästan 40 täcken i varierande st/fyllningar men ändå sakna täcken till nya hästen? :confused:

Skulle kunna gå igenom betten då jag har ca 30st olika en del aldrig använda en del endast provade men jag vet hur det är. Den dagen jag säljer av ett bett kommer jag inom kort att behöva det.
 
Har minsann inte fått sålt putan! Trodde faktiskt att den skulle gå snabbt. Har nu ikväll lagt ut vagnen också. Får se om det är lättare.
 
Säljer vidare. Jag har förnyat ett par annonser nu på morgonen. Har fått sålt ett BoT-täcke och en sadelbock, och har en köpare på min sadelvagn (lades upp till försäljning igår). Har en del täcken som ska säljas av framöver - det bävar jag lite inför.. Har ett rejält vintertäcke från Shires uppe på annons nu, priset är satt till ett par hundralappar men responsen är klen tyvärr.
 
Sålt mitt ena nya vintertäcke som vara legat förra året, ett par lite dyrare schabrak och ett järn.
Sen sålde jag dressyrsadeln lämpligt tills att hästen skada sig så de pengarna gick till en räkning :cautious:
 
Fick en köpare på en tävlingskavaj. Tar med den på bussen till universitet, 15 mil, har bokat en tid för avhämtning osv. Skriver typ två minuter innan den tiden, "är du på gång?" Och får typ svaret: "oj, jag kan inte idag". :meh: nytt försök nästa vecka...
 
Så fort min häst är såld och jag ska vara hästlös på obestämd tid ska jag rensa ut och bara behålla det jag verkligen älskar, resten ska säljas bla min dressyrsadel, dyr märkesutrustning osv. Kommer svida, men kan inte lagra komplett utrustning till en häst jag inte har kvar :o
 
Fick en köpare på en tävlingskavaj. Tar med den på bussen till universitet, 15 mil, har bokat en tid för avhämtning osv. Skriver typ två minuter innan den tiden, "är du på gång?" Och får typ svaret: "oj, jag kan inte idag". :meh: nytt försök nästa vecka...

Blir tokig på sånthär. Nästan så att jag föredrar att skicka för att man iaf slipper försöka bestämma en tid med personer som ibland är helt sjukt virriga och oseriösa.
 
Har fått sålt lite reservdelar till barfotaboots som jag inte längre har, lite liniment etc som inte kommer till nytta, blingbling till westernsadel, en ridjacka som varit för liten för länge och ett par vattenhinkar + krubba + hinköverdrag som blivit liggande i källaren.

Såatteh... Ett fräscht vintertäcke vill minsann ingen köpa för ett bra pris, men skitiga vattenhinkar säljs (och hämtas) inom ett dygn. Logiskt.. 🙄🙃 Men, skönt att rensa lite i förrådet och trevligt med lite smidiga affärer!
 
Jag måste ta tag i att börja sälja grejer igen... Planerar en flytt rätt snart så vore skönt att bli av med överskottet :)
 
Lade upp ett par gamla skaklar på Facebook idag, väntar nu på en köpare. Har också lämnat ett täcke till en köpare idag (de skulle till ett ställe i närheten så jag och hästen tog den vägen på promenaden), och sålt en hyfsat stor plastlåda/box som jag haft fodersäckar etc i. Och lagt upp ytterligare några täcken på annons..
 
Vad duktiga alla är på att sälja!
Jag gjorde ett ponnypaket med schabrak och lindor och en sadelväska för 200 kr. Noll respons.

Jag har också haft en dressyrsadel till salu för ett, i mitt tycke, rimligt pris, men ingen är intresserad. Det är heller inget välkänt märke, skall erkännas.

Kanske skall jag lägga ut annons igen och sänka priset ännu mer (har sänkt en gång redan). Sadeln är i princip i nyskick, tre år gammal och det finns inte en repa på den. Dessutom kan man ställa in bommen med en nyckel, så det är ganska lätt att köpa och veta att den kommer linas passa, trodde jag....

Men vad hjälper alla dessa "perks" det när den bara hänger och inte används?

Kanske vill man inte ha begagnade dressyrsadlar? Eller är priset för högt?

Jag fick den värderad till ca 8000, och lade ut den för 6500.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 062
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 513
Senast: Juli0a
·
Övr. Hund Hej på er! Jag har en hane på ett år, kastrerad blandras beagle som jag tyvärr har allvarliga problem med. Har haft flertalet hundar...
2
Svar
29
· Visningar
2 605
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 002
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp