Nu vill jag veta ALLT...

Sv: Nu vill jag veta ALLT...

-Svart träns med aachennosgrimma och tyglar,engelskt läder i superkvalite och med mässingsspännen 200:-
Kunde bara inte motstå ,trots att jag egentligen inte behövde nytt träns!
-Blårutigt ylletäcke (lite tunnare kvalite)från Exclusive 199:-
-Blå ridbyxor från ungerska Karo(köpte 2 par förra året och varit supernöjd!)400:-
Plus massor av tidningar som vanligt!
Tyckte inte det var så mkt fynd som vanligt!
Längtar redan till Falsterbo,börjar semestern fredag eftermiddag,så det blir nog lördag-söndag!

åhh vad fina saker alla har köpt!!!!!!!:love: :love:

Detta köpte jag:

Den gröna västen på bilden! Det är en kingsland väst, som jag köpte för halva priset:bump: 599 kr! Jag köpte även den sadelgjorden som är på bilden, det är en Equipe. Och stövlarna på bilden köpte jag också där, tror märket var typ fellini eller nåt!
DSCN0218.jpg

Köpte detta schabraket+ huva för 350kr! (det tyckte iaf jag var billigt):eek: :bump:
Tammy054.jpg

Och detta schabraket+huva, det är ett RG schabrak som jag verkligen fastnade för:love:
Tammy057.jpg

Och så köpte jag en hjälm:
us.jpg

Sen så köpte jag en Back on Track "ryggvärmare" till Tigern.

ponnyryttaren skrev:
Sen så köpte jag en Back on Track "ryggvärmare" till Tigern.

VAD kostade den!?
Letade jävlar efter deras monter när jag hade "rast", men virrade alltid bort mig på vägen eller hittade annat att titta på å så...:crazy: :mad:

Jag tror att den kostade ca 700 kr! Inte så farligt ändå!

cactuspower skrev:
Jacson skydden, som ni ser så är dom precis som JHL skydden i modellen fast billigare.
Man får skydd runt om till samma pris som man får för ett par framskydd från JHL.. Kvalitén verkar helt okej.
Ska be återförsäljare ta hem vita till mig också eftersom de tyvärr var slut.

th_Grejer028.jpg

Jag har två par vita JHL-skydd som jag gillar och ville kanske ha ett par bruna också.
Så jag kollade på Jacson-skydden, för som du säger ser de exakt likadana ut.

Köpte dock inga, för när man kände på dem tyckte jag att det var skillnad mot JHL (ska det väl vara också i och för sig med tanke på prisskillnaden)
Dels kändes "själva skyddet" lite mer stabilt på JHL, men framförallt tyckte jag att luddet var lite tunnare och mera ojämnt på Jacson-skydden.

Så jag väntar ett tag med att köpa i alla fall.
Du får gärna skriva en liten rapport när du använt dina Jacson ett tag, så vi kan se om det skiljer ngt i kvalité.;)

Jo det är sant, jag får återkomma med en rapport så småning om.
Har i alla fall provat dom nu i kväll och konstaterade att full passade jättebra fram men var kanske i minsta laget bak dock, de funkar nog men det hade inte gjort något om de hade varit lite större. Så när jag köper vita kommer det bli full fram och x-full bak.

Eskadronbootsen var dock mycket bra. :bow:

Appetax skrev:
Fanns det i ponny storlek och kosta under 500hundra?? Leta ihjäl mej efter ett grått i PONNY men inte MINI format men fann bara för 700kr typ:cry:

Ja. Det är från börjes och kostade 85 kr. Så det är väl inte värdens kvalite men det är min mamma som ska ha det och hon rider inte så mycket så det spelar ingen roll. Ett fint schabrak för dom pengarna.

va ere för märke på de andra schabraket å luvan? kosta de braa 350 kr TILLSAMMANS?! :o

aa bliigt va?:) :bump: Det står GLOBAL men jag vet inte riktigt..

Det är ju ett sånt som jag köpte :) fast jag köpte brunt dressyr, jag tycker dom schabraken var jätte fina! Kvalitén verkar ju också bra. Ångrar lite att jag inte köpte ett till schabrak + luva som du gjorde, inte till mig då, men till hästen när någon annan hoppar henne :D.

Men morr. Jag köpte sånt schabrak, ljusblått då på Globen i märket Global, men där fanns ju inga luvor! :(
Får ringa till den där mannen som sålde dem och be honom skicka en! :angel:

ponnyryttaren: det rg schabraket köpte du av mig :D så fint det är :love:

sånt köpe jag på globen juuu, men då fanns de inga luvor :( har du provat den än? satt den bra? :p

Köpte ett Horseware Ireland stalltäcke för 200:-:banana:
Passade superbra när jag kom hem.
Köpte även ett par Sprengersporrar inte billiga alls:angel: men de är min födelsedagspresent till mig själv:p
ett nytt dressyrspö från Piskmakaren blev det också. Spö och sporrar invigdes igår och jag är :love: :love: :love:

Spöet var lite längre fär att jag ska kunna peta på pållans bakben som ibland har en tendens till att inte följa med den övriga verksamheten:devil:
Nya dressyrsporrar behövdes. Mina gamla är egentligen hoppsporrar och för korta:angel:
Pållan var lite förgrymad på kärringen i sadeln som rent plötsligt nådde in till lilla runda magen med sporren utan förvarning och som dessutom manade på de där rackans bakbenen under hela passet.:devil: Nu är jag definitivt en mycket elak tant i pållans ögon - tvingar primadonnan att röra på sig lite som hon ska och inte som hon vill:devil:

Liknande trådar

Utrustning Vi behöver en tråd här också! Vad hoppas ni fynda? Jag ska till SIHS och hoppas göra något fynd på mässa även om jag egentligen inte... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 579
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
665
Senast: Honey07
·
Hundträning Tänkte göra en tråd för dem som ska springa muddypaws nu kommande helg och sen nästa år. Om man vill styra upp en buketräff alt visa... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 673
Senast: ii-ssa
·
Utrustning Vad finns det för säkra färger att använda för att måla häst med? Tanken är att måla en svart häst med vita zebra-linjer, så någon vit...
Svar
6
· Visningar
680
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka