Då passar jag på att fråga här: Hur fungerar Nuvaring? :) Är det mindre biverkningar än p-piller och hur kommer det sig? Kostar?
 
Skakar liv i denna tråd! Fick idag utskrivet ringar, det står dock fortfarande 3 veckor i min "instruktionsbok"? Och det var även va barnmorskan sa. Men det står ju också i instruktionsboken att den ger fullt skydd i fyra veckor? ringarna kostar ju en slant så varför inte fyra veckor då? Hur gör ni ringanvändare? ;)

Vet inte riktigt vad du menar? Den funkar ju som med p-piller, dvs man har den inne i tre veckor och sen en vecka utan (p-piller äter man ju tre veckor och sen en utan).
 
Då passar jag på att fråga här: Hur fungerar Nuvaring? :) Är det mindre biverkningar än p-piller och hur kommer det sig? Kostar?

Det blir ju jämnare hormontillförsel i och med att den verkar lokalt, hela tiden. Det är en lägre hormondos eftersom det inte behöver gå igenom matsmältningssystemet. Däremot hörde jag nåt rykte att det var högre risk för blodproppar, men det har jag inte hört av nån BM utan bara av en kompis som kollat runt på nätet. Borde ju vara lätt att kolla upp.
 
Skakar liv i denna tråd! Fick idag utskrivet ringar, det står dock fortfarande 3 veckor i min "instruktionsbok"? Och det var även va barnmorskan sa. Men det står ju också i instruktionsboken att den ger fullt skydd i fyra veckor? ringarna kostar ju en slant så varför inte fyra veckor då? Hur gör ni ringanvändare? ;)

Jag har funderat på det med men kör på 3 veckor eftersom jag inte orkat fråga BM:D
 
Då passar jag på att fråga här: Hur fungerar Nuvaring? :) Är det mindre biverkningar än p-piller och hur kommer det sig? Kostar?

Du för in Nuvaring i slidan, den sitter där i tre veckor, sen plockar du ut den och får "mens". Upprepa så länge du vill ;)

Vad jag vet så har jag inte fått några biverkningar av Nuvaring, skönt att slippa ett piller varje dag dessutom. Jag köper ut för ett halvår i taget och det kostade 684 kr.
 
Vet inte riktigt vad du menar? Den funkar ju som med p-piller, dvs man har den inne i tre veckor och sen en vecka utan (p-piller äter man ju tre veckor och sen en utan).

Många p-piller kan man ju låta bli att ha uppehåll/äta sockerpillren och börja på nästa karta direkt, för att slippa mensen. Ringarna kostar ju en del, 339 för tre ringar, så om man kunde utnyttja varje en vecka till utan problem så hade det ju varit bra!
 
Många p-piller kan man ju låta bli att ha uppehåll/äta sockerpillren och börja på nästa karta direkt, för att slippa mensen. Ringarna kostar ju en del, 339 för tre ringar, så om man kunde utnyttja varje en vecka till utan problem så hade det ju varit bra!
Man kan sätta i ny ring direkt också.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 945
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Det fortsätter att mala tankar om ensamhet i min skalle till och från. Ibland ramlar jag ner i en liten grop och allt känns eländigt...
Svar
2
· Visningar
621
Senast: cassiopeja
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 109
Senast: inverterad
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 541
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp