Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skakar liv i denna tråd! Fick idag utskrivet ringar, det står dock fortfarande 3 veckor i min "instruktionsbok"? Och det var även va barnmorskan sa. Men det står ju också i instruktionsboken att den ger fullt skydd i fyra veckor? ringarna kostar ju en slant så varför inte fyra veckor då? Hur gör ni ringanvändare?![]()
Då passar jag på att fråga här: Hur fungerar Nuvaring?Är det mindre biverkningar än p-piller och hur kommer det sig? Kostar?
Skakar liv i denna tråd! Fick idag utskrivet ringar, det står dock fortfarande 3 veckor i min "instruktionsbok"? Och det var även va barnmorskan sa. Men det står ju också i instruktionsboken att den ger fullt skydd i fyra veckor? ringarna kostar ju en slant så varför inte fyra veckor då? Hur gör ni ringanvändare?![]()
Då passar jag på att fråga här: Hur fungerar Nuvaring?Är det mindre biverkningar än p-piller och hur kommer det sig? Kostar?
Vet inte riktigt vad du menar? Den funkar ju som med p-piller, dvs man har den inne i tre veckor och sen en vecka utan (p-piller äter man ju tre veckor och sen en utan).
Man kan sätta i ny ring direkt också.Många p-piller kan man ju låta bli att ha uppehåll/äta sockerpillren och börja på nästa karta direkt, för att slippa mensen. Ringarna kostar ju en del, 339 för tre ringar, så om man kunde utnyttja varje en vecka till utan problem så hade det ju varit bra!