Nya bröllopstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya bröllopstråden

Tjaa... Jag var faktiskt inte så värst nervös på hela dagen. Hade förberett allt dagen innan och satt mest och väntade av tiden hos frisören på dagen. Massor med härliga människor, massor med glädje och många roliga stunder att minnas! Dessutom var det jag som låste och gick sist från festen (även om jag hellre hade gått till hotellet redan kl 23 istället för 04.30). :D

Många fina minnen och vi väntar spänt på bilderna. :banana:

Hugger sista knappen och puttar upp tråden från i somras!

Först och främst, Grattis alla som gift sig!!!

Nu har det hänt, det jag varken trott skulle hända eller brytt mig så speciellt mycket om. Sambon har friat (tog ”bara” 12 år). Jag blev rätt förvånad, efter en liten stunds fundering fick han ett ”Aa visst, ok” till svar. Ingen kan anklaga mig (eller honom) för att vara särskilt romantiska:cool:.
Jag har aldrig längtat efter att gifta mig, mer sett det hela som ett problem. Hur ska man lösa ett bröllop så att alla är nöjda:eek:? Men precis i samma stund som jag svarade JA (eller ”aa visst, ok”) kom jag ju på det! Det är ju MITT bröllop:idea:! Det är ju jag som ska vara nöjd (och sambon såklart)!
Helt plötsligt ser jag fram emot att gifta mig. Att planera en fest som passar mig och sambon, inte alla andra. Vi kan ju göra precis hur vi vill, det är ju VI som gifter oss.

Nu funderar jag lite på hur jag vill ha det. Borgerlig vigsel med bara de allra närmaste hur som helst. Min bästa vän kan nog viga oss, det hade ju varit kul.:)
Sen vill jag ha en stor bröllopsfest där alla som vill får komma. Buffé! Sen det viktigaste av allt, ett inhyrt band! Som bara spelar musik som jag och sambon gillar (är så less på all schlager som spelas på alla bröllop). Nu är det Guns, Idol, Bruce (och lite modernare rock) m.m. som gäller! UNDERBART!:D

Men det krävs en massa mer planering! Måste ju ha en toastmaster. Det känns lite besvärligt, jag är lite av ett kontrollfreak och har svårt att släppa på den biten. Men är man bara noga med vem man väljer så bör jag ju kunna slappna av. Har varit toastmadame själv två gånger, så jäkla kul!

Sen funderar jag lite på det här med personal. Skulle ju vara skönt att få ner kostnaderna. Kan man ta in två tonåringar att sköta det eller blir det svartjobb? Har för mig att under en viss summa behöver det inte klassas som svart (fråga inte vart jag fått det ifrån).

Alla tips på lekar välkomnas, jag ÄLSKAR lekar!!!!

Grattis till förlovningen! :bump: Har ni bestämt något datum för bröllopet?

Du verkar ha rätt bra koll på hur du vill ha det :D

Ang toastmaster så är vi lyckligt lottade, känns det som. En av mina bästa vänner har planerat och toastat flera jättestora fester, och en av min sambos bästa vänner är stand up komiker och toastade på sin systers bröllop för två år sen. Så det var inget svårt val :D

Vi har också funderat på personal, men jag vet inte heller riktigt hur det fungerar med betalning. Svårt det där...

kl

Nu har vi börjat planera menyn i alla fall! Vi hade tänkt ha lite plockmat som förrätt, så blir inte själva middagen så jäkla lång. :p Förrätten kommer vi göra själva med hjälp av familjen, och det är tänkt att vara jämtländsk touch på den (eftersom jag är därifrån). Huvudrätten hade vi velat ha hjort, och det är ju rätt förknippat med skånsk mat. Så himla kul att börja planera "på riktigt" :bump:

Tackar :)
Jo, jag har rätt bra koll på hur jag vill ha det :D Sen ska man ju bara få till det också:eek:

WOW, en standupare till toastmaster! Låter ju så perfekt det bara kan bli!
Jag var toastmadame på några vänners bröllop och brudgummen där tror jag skulle kunna vara ett bra alternativ för oss. Glad, rolig och gillar att stå i centrum ;) (samtidigt är det oerhörd ordning och reda på honom)

Kul att planera menyn! Låter ju smart med plock till förrätt. Är det mycket tal så är det ju lätt att få talen och förrätten att funka ihop :idea:
Vilket datum har ni?
Vi har inget datum ännu, men jag skulle föredra maj eller juni. Viktigast är ju att jag hittar ett bra band, så kan jag anpassa datum därefter :angel:

Har du köpt klänning ännu? Vet du vad du vill ha?
En av mina bästa vänner är designer, så jag hoppas hon vill sy samt kan komma med bra idéer. Det ska vara rockigt, men inte 80-tal!!!, ska framhäva figuren, men inte bli vågat. Helst inte vitt, men en ljus färg. SÅ SVÅRT!!!

Hehe, jag vet vad du menar om att få till det. :p Jag håller för närvarande på att bossa runt min pappa och min bästa kompis (även sambos syster) som ska spela och sjunga en låt vid vigseln. Tydligen är låten jättesvår eftersom den har en otydlig melodi, vilket båda påpekade oberoende av varandra. :angel: Men de gör det gärna ändå, och de är jätteduktiga båda två så det blir nog bra!

Ja det känns givet, precis som den andra vännen som har massor av erfarenhet. Låter som du också har ett bra val där!

Vi har den 13e juli, ingen särskild anledning mer än att vi ville ha juli, och det känns som ett lagom avstånd från midsommar typ. :D Oh, så ni ska ha band? Vad kul! Vi kör en budgetvariant och anlitar spotify (reklamfri förstås :p).

Nä ingen klänning än, tänkte dra med några kompisar och prova men sen beställa från nätet, blir billigare så. Har en ungefärlig bild av vad jag vill ha, inte en massa bling och volanger, det är inte riktigt jag ;) och så ivory. Perfekt med en designervän, hon lär ha massa bra idéer!

Mina vänner gifte sig fredag 13 juli 2007. :D
Men nästa år är det väl en lördag, känns kanske bättre ;)

Att ha ett liveband är det viktigaste för mig. Håller inte budgeten så får vi äta korv med bröd samt hoppa över bröllopstårtan ;)
Skämt åsido... Vi kommer inta ha någon "finare" mat. Det lär bli en enklare buffé för hela slanten :angel: För mig är det absolut viktigaste att ha ett nice band, sen får vi se vad mer vi har råd med :grin:

Ska ni på bröllopsresa?
I så fall vart?

Haha, vi hade vår första dejt fredagen den 13e juni, 2008 ;)

För oss är det tvärtom, maten är viktigast för oss! Vi dansar gärna till en egen spellista (tänkte göra en offentlig där folk får lägga till låtar innan bröllopet, så får alla vara med och bestämma! Sen är det givetvis totalförbud på att byta låt, datorn får stå undangömd nånstans ;)) men maten ska vara riktigt bra. Vi är mycket för mat :D

Vi hade velat åka till Dominikanska, tänkte önska oss det i present... men vi får väl se om vi tar oss ända dit :p det blir ju i så fall till vintern -13/-14 då!
Ni då, har ni några planer än? :)

Nu så!

imag0549_509c032e9606ee783469d8f4.jpg

Vi började med fotografering i studio, eftersom det regnade. Hade tänkt vara utomhus, men vädret ville inte det.
Sen var vi i kyrkan, där en vän sjöng för oss och en annan vän spelade utmarschen. :love:
0_20120818_hannas_brollop_0065_509c0480e087c3343409461e.jpg

Sen var det fest! Mycket folk, fattigt med belysning, men en liten glimt av dukningen som Sambobs syster ordnat:
0_20120818_hannas_brollop_0166_509c04839606ee789a40cbbb.jpg

Efter maten spelade ett ihop-plockat liveband, bestående av vänner och kamrater. Sambob sjöng för mig också.

:D

Härliga bilder, jag älskar att du har knallrosa skor :D Synd att vädret inte var samarbetsvilligt, men vad skönt att ni hade tillgång till en studio!

Grattis i efterskott! :laugh:

Som Flixon skriver, vilken tur att ni hade studion! Vi hade ingen studio att tillgå så vi fick förlita oss till vädret. Det var (typ) två soliga dagar i juni och vi gifte oss på den ena. Det ösregnade både dagen innan och dagen efter :p

Kl

Ni som nyligen gift er: hur långt innan skickade ni ut inbjudningarna? Var det lagom tid i förväg?

Vi gifte oss i augusti och skickade ut i maj, om jag minns rätt. De inbjudna hade över en månad på sig att svara, men ändå hade vi väldigt många osäkra svar i början av juli. Vi valde att ha lång framförhållning och gott om tid på oss efter sista anmälan eftersom det var semestertider. Jag är nöjd med tiderna, men mindre nöjd med att folk inte kan läsa inbjudningskort ordentligt eller höra av sig inom utsatt tid.

De knallrosa skorna var ett måste. :D Blev mycket nöjd när jag, efter många timmars letande, äntligen hittade dem! :banana:

Tack!
Jag hade föredragit att vara ute, eftersom jag inte är bekväm med att stå framför kameran, men det regnade verkligen som mest när vi skulle ta bilderna... Typiskt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
11 170
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ung kille
  • Ögonfärg
  • Sängproblem...

Hund, Katt, Andra Djur