Sv: Nya bröllopstråden
Hugger sista knappen och puttar upp tråden från i somras!
Först och främst, Grattis alla som gift sig!!!
Nu har det hänt, det jag varken trott skulle hända eller brytt mig så speciellt mycket om. Sambon har friat (tog ”bara” 12 år). Jag blev rätt förvånad, efter en liten stunds fundering fick han ett ”Aa visst, ok” till svar. Ingen kan anklaga mig (eller honom) för att vara särskilt romantiska

.
Jag har aldrig längtat efter att gifta mig, mer sett det hela som ett problem. Hur ska man lösa ett bröllop så att alla är nöjda

? Men precis i samma stund som jag svarade JA (eller ”aa visst, ok”) kom jag ju på det! Det är ju MITT bröllop

! Det är ju jag som ska vara nöjd (och sambon såklart)!
Helt plötsligt ser jag fram emot att gifta mig. Att planera en fest som passar mig och sambon, inte alla andra. Vi kan ju göra precis hur vi vill, det är ju VI som gifter oss.
Nu funderar jag lite på hur jag vill ha det. Borgerlig vigsel med bara de allra närmaste hur som helst. Min bästa vän kan nog viga oss, det hade ju varit kul.

Sen vill jag ha en stor bröllopsfest där alla som vill får komma. Buffé! Sen det viktigaste av allt, ett inhyrt band! Som bara spelar musik som jag och sambon gillar (är så less på all schlager som spelas på alla bröllop). Nu är det Guns, Idol, Bruce (och lite modernare rock) m.m. som gäller! UNDERBART!
Men det krävs en massa mer planering! Måste ju ha en toastmaster. Det känns lite besvärligt, jag är lite av ett kontrollfreak och har svårt att släppa på den biten. Men är man bara noga med vem man väljer så bör jag ju kunna slappna av. Har varit toastmadame själv två gånger, så jäkla kul!
Sen funderar jag lite på det här med personal. Skulle ju vara skönt att få ner kostnaderna. Kan man ta in två tonåringar att sköta det eller blir det svartjobb? Har för mig att under en viss summa behöver det inte klassas som svart (fråga inte vart jag fått det ifrån).
Alla tips på lekar välkomnas, jag ÄLSKAR lekar!!!!