Vi kommer nog köpa ringar för max 150-200 euro (tillsammans). Da känns det som det blir "bra" ringar men ända vill jag inte lägga massor pengar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För mig känns den där ömsesidiga ringmärkningen lite främmande.nejlica skrev:Det är väl absolut normen, jag ser inte varför man skulle vara tvungen!(Och äktenskapet är helt giltigt utan, så "måstet" är i så fall enbart av social karaktär
) Vissa gör väl något annat istället (tatuering, halsband, annat smycke eller nått) men vill du strunta i det så gör det!
Jag har dock vant mig vid förlovningsringen, (gillar den skarpt till och med!) vilket jag inte trodde skulle gå så smidigt (det känns t.o.m. tomt när jag tar av den och den har aldrig känts ivägen!) och vill absolut ha en vigselring, så för oss blir det till att gå ut på jakt!
Jag byter efternamn.
Men ringar! Shit de har jag förträngt. Å de finns ju så många vilken tillverkare ska man köpa från?
En enkel ring kostar typ 99kr på ett ställe och 250.000kr på ett annat!
När ska man skicka ut inbjudan? Alla vet ju att vi ska gifta oss då räcker de väl att den kommer 5-6 veckor innan max?
Dessutom bjuder de nu på dansbandet, nästan 6000 kr. För tre snubbar som spelar 2-3 timmar. Jag tycker det är på tok för dyrt. Kostar de faktiskt så mycket
2000 kr/person, tre timmar. Plus instrument, utrustning, transport, riggning, nedtagning och transport igen. Ja, det är skitbilligt.
2000 kr/person, tre timmar. Plus instrument, utrustning, transport, riggning, nedtagning och transport igen. Ja, det är skitbilligt.
Vi tänkte nog köra spotify![]()
Vi med, fast vi har inte bestämt oss än. Jag vet faktiskt inte, har haft dåliga erfarenheter av allt från liveband till DJ:s och egna lösningar - så känns lite som att det kan bli platt fall eller bra hur en än gör. Fördelen med spotify, en klok musikanläggning, egna spellistor och någon som håller ordning på det är väl att vi i alla fall vet vad vi har att vänta oss. Men vi får se, ett ordentligt högtalarsystem har vi i alla fall bokat så tyst blir det inte.
Vi hade Spotify, satte igång en playlist och flyttade sedan undan datorn för att undvika att folk bytte låt stup i kvarten. Funkade hur bra som helst!Vi tänkte nog köra spotify![]()
Vi hade Spotify, satte igång en playlist och flyttade sedan undan datorn för att undvika att folk bytte låt stup i kvarten. Funkade hur bra som helst!
Vet de när ni ska gifta er?