Nya bröllopstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi kommer nog köpa ringar för max 150-200 euro (tillsammans). Da känns det som det blir "bra" ringar men ända vill jag inte lägga massor pengar.

nejlica skrev:
Det är väl absolut normen, jag ser inte varför man skulle vara tvungen! :confused: (Och äktenskapet är helt giltigt utan, så "måstet" är i så fall enbart av social karaktär :p) Vissa gör väl något annat istället (tatuering, halsband, annat smycke eller nått) men vill du strunta i det så gör det!

Jag har dock vant mig vid förlovningsringen, (gillar den skarpt till och med!) vilket jag inte trodde skulle gå så smidigt (det känns t.o.m. tomt när jag tar av den och den har aldrig känts ivägen! :eek:) och vill absolut ha en vigselring, så för oss blir det till att gå ut på jakt!
För mig känns den där ömsesidiga ringmärkningen lite främmande.

Jag byter efternamn.

Men ringar! Shit de har jag förträngt. Å de finns ju så många vilken tillverkare ska man köpa från?

En enkel ring kostar typ 99kr på ett ställe och 250.000kr på ett annat!

När ska man skicka ut inbjudan? Alla vet ju att vi ska gifta oss då räcker de väl att den kommer 5-6 veckor innan max?

Vet de när ni ska gifta er?

Daaaaaa, rädda mig (pratat med svärmor igen)

Jag anser att jag hinner laga sallad till 100 pers på en timme (isbergssallad, tomat och gurka) dagen innan bröllopet. Utbildad kok så kan knepen. Det menar hon är för optimistiskt. Mera morr

Dessutom bjuder de nu på dansbandet, nästan 6000 kr. För tre snubbar som spelar 2-3 timmar. Jag tycker det är på tok för dyrt. Kostar de faktiskt så mycket

2000 kr/person, tre timmar. Plus instrument, utrustning, transport, riggning, nedtagning och transport igen. Ja, det är skitbilligt.

Håller med där, vi kikade lite på band. Och då är det verkligen inga kändisar. Inte hittat några som spelar för under 10.000:-. Och det känns helt rimligt, men nog inget som vi kommer att prioritera.

Vi tänkte nog köra spotify :D

Vi med, fast vi har inte bestämt oss än. Jag vet faktiskt inte, har haft dåliga erfarenheter av allt från liveband till DJ:s och egna lösningar - så känns lite som att det kan bli platt fall eller bra hur en än gör. Fördelen med spotify, en klok musikanläggning, egna spellistor och någon som håller ordning på det är väl att vi i alla fall vet vad vi har att vänta oss. Men vi får se, ett ordentligt högtalarsystem har vi i alla fall bokat så tyst blir det inte.

Vi med, fast vi har inte bestämt oss än. Jag vet faktiskt inte, har haft dåliga erfarenheter av allt från liveband till DJ:s och egna lösningar - så känns lite som att det kan bli platt fall eller bra hur en än gör. Fördelen med spotify, en klok musikanläggning, egna spellistor och någon som håller ordning på det är väl att vi i alla fall vet vad vi har att vänta oss. Men vi får se, ett ordentligt högtalarsystem har vi i alla fall bokat så tyst blir det inte.

Ja, det är nog så. Eventuellt kanske vi kan bunkra upp med en gitarrspelande svåger ifall att allt går åt pipsvängen :rofl: Högtalare ja, där sa du något. Mycket kvar att tänka på...

Otroligt vacker klänning du hade Trygg. OTE="Trygg, post: 15820677, member: 17849"]Sv: Nya bröllopstråden

*kl*

Först, Grattis till er som har gift er och till er som har denna underbara dag framför er!

När jag valde brudklänning hade jag önskat att den här erfarenheten, angående snörlivsklänningar, fanns att tillgå.
Därför delar jag med mig!

Efter letandet efter "min" klänning (ni vet ju hur det är!) fann jag till sist det jag sökte!
Jag är bara 158 cm lång och min man är över 190 cm, därför ville jag dölja de skyhöga skorna jag skulle ha på mig med en lång klänning med ett släp.
Jag ville dessutom att det skulle vara en snörlivsklänning.

Fann den med hjälp av Maggie Sottero!

Ingen Klara Kluck-hals bak på den ryggen inte!

Jag provade klänningen två gånger och den satt precis som jag ville!
På själva bröllopsdagen gjorde jag mig i ordning, håret fixades, underkläderna på och nu skulle jag hoppa i klänningen!
Tiden hade runnit iväg så som den ofta gör, så nu var det bråttom..

När livet snöras lite hårdare den här gången upptäcker jag att underhudsfettet på ryggen måste ta vägen någonstans när det kläms åt -nu blobbade det upp ovanför korsettlivet på ryggen!! :eek:

Så ser det inte ut på modellen ovanför och så såg det inte ut när jag knöt livet tidigare!

Vad göra?
Vigseln skulle ske om 25 minuter!! :nailbiting:
Jo, ut med alla hårnålar och strass! Lät håret hänga fritt! Hann inte ens locka det utan bara jämna till det med plattången.
På så sätt dolde jag fetthyllan bak på ryggen! ;)
Lättade lite på snörningen, då blir det en glipa fram då mina bröst inte fyller ut hela "korsetten" om den inte är riktigt spänd!
Det var bara att dra bak det, sätta armarna i sidorna och trycka till! :D

Trots allt blev detta en av de finaste dagarna i mitt liv men jag kan inte låta bli att skratta när jag ser foton som visar hur jag hela tiden står med armarna som en tennsoldat tryckta emot sidorna!:D

Så snälla, ni som har valt -eller tänker på att välja- en snörlivsklänning -dra åt livet riktigt, riktigt hårt redan när ni provar den!
I efterhand har jag fått veta att flera har upplevt samma problem som jag!

Fantastiskt avancerad brudfrisyr och armarna i sidan!

Kläm åt! [/QUOTE]
M

Min svärfar har erbjudit sig att spela för oss med sina vänner, men vi tackar nog nej till det. Han spelar traditionel österrikiskt folkmusik och även om det är ok i sma doser är det inget vi till ha pa vart bröllop. Nu kommer vi ju bara ha lunch och ingen direkt fest sa det blir max lite lugn bakgrundsmuskik

Åh, tack Åke!

Hade totalt glömt av det här inlägget, men det kan ju vara bra att påminna dom som funderar på snörlivsklänningar att dra åt ordentligt redan när man provar ut sin klänning! :-D

Vet de när ni ska gifta er?

Nej, vi har ett datum men arrangören är bra seg att svara! Måste ringa och jaga på lite. Vi har fått en bokningsbekräftelse. Men ingen info om betalning osv. Förstår att de e strul hittar en del om man googlar. Men vi känner ju en som arbetar där så de e väl bara att bita ihop ;)

Min klänning kommer i morgon! Så nu e e väl bara att börja äta semlor så man fyller ut den!

Nu har vi äntligen fått tummen loss och skrivit adresser på inbjudningarna som skickas imorgon...

Men alltså min blivande svägerska beter sig som en jla fjortis. Hon gillar inte mig och har sen i somras gått och snackat en himla massa bakom min rygg. Något jag har ignorerat och istället försökt vara så trevlig som möjligt och bjudit hem henne på middagar osv. När hon då är här är det inga konstigheter. Eftersom vi kommer att ha en middag med bara de närmaste så frågade jag henne (via chatten) om hon verkligen ville vara med på middagen eftersom hon inte ens kunnat säga grattis till sin bror för att han ska gifta sig och uppenbarligen inte gillar mig. Fick bara ett korthugget svar att vi skulle göra som vi ville. Blir riktigt förbannad på hur hon beter sig mot sin bror som jämt ställer upp på henne. Nu är jag (vi) tveksamma till att bjuda henne öht. Någon som varit med om liknande?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
11 192
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka